MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

איך להקים בלוג עסקי, להפוך לאוטוריטה בתחומך ולמגנט אליך לקוחות

יש לי הפתעה בשבילך. חשבת שפייסבוק הוא מרכז העולם? ובכן... אני מציעה לך לחשוב שוב... כי האמת היא, שהכוכב הגדול של המדיה החברתית, והפלטפורמה המובילה בסקרים בשלוש השנים האחרונות (ובהפרשים נכבדים לפני יתר המדיות החברתיות), היה ועודנו הבלוג. הבלוג העסקי, כמובן.

נתחיל ביישור קו: בראשית היה הבלוג יומן רשת – וריאציה דיגיטלית של "יומני היקר", שאיפשרה לאנשים לחלוק חוויות און-ליין וליהנות מאבן היסוד של מדיה חברתית: אינטראקציה עם הקוראים.

ככל שהלכה הנוכחות העסקית ברשת והשתכללה, החלו יותר ויותר חברות ועסקים לעשות שימוש בפלטפורמה האינטראקטיבית של הבלוג, כדי להיחשף בפני קוראים שעשויים להיות לקוחות פוטנציאליים. אמרת חשיפה – אמרת מנועי חיפוש. מאז ומתמיד היה גוגל ידידו הטוב ביותר של הבלוגר, ויש לכך שלוש סיבות אופייניות:
• האחת, הנחת היסוד של ענקית החיפוש הייתה שכתיבת בלוג חושפת צדדים פחות עסקיים וממוסחרים, ושעל כן, היא ראויה להתייחסות אוהדת ומקדמת במיוחד
• השנייה, העובדה שמבחינה טכנית, כל פוסט בבלוג הוא עמוד בפני עצמו המאונדקס על ידי גוגל, הפכה את כתיבת הבלוג למכונה משומנת היטב של נוכחות אינטרנטית  
• והשלישית, יכולת האינטראקטיביות של הבלוג מאפשרת לו לענות בצורה יעילה על הקריטריונים המחמירים של עדכוני האלגוריתם פנדה, הבוחנים את אפקט המעורבות ובניית הקשר עם הקוראים.

כמה נתונים מעניינים כדאי להכיר לפני שמתחילים לכתוב בלוג עסקי:
• 72% מהבלוגרים כותבים בלוג במטרה לחשוף באמצעותו את המומחיות שלהם
• 61% מהבלוגרים חולקים את המומחיות שלהם עם הקוראים במטרה לקדם את העסק שלהם
• 53% מכותבי הבלוגים הקימו את הבלוג כדי למשוך לקוחות חדשים לעסק
• ומנגד, 53% מהגולשים מחפשים ייעוץ של מומחים באינטרנט
התוצאה: רובם המכריע של כותבי הבלוגים הפכו למוכרים יותר ולמפורסמים יותר בתחומם, בעקבות כתיבת הבלוג. ו...כן, יש לזה ביטוי בשורת הרווחיות של העסק...

6 סיבות טובות לכתיבת בלוג עסקי

• איתור מדויק ואפקטיבי של צורכי השוק. ההמלצה של מומחי ה שיווק וקידום באינטרנט היא לפצוח בכתיבת בלוג עוד בשלב הרעיון העסקי, ואפילו לפני שיש לך ביד מוצר או שירות מגובשים.  הסיבה לכך היא שבלוג עסקי עם מידע מעניין בתחום מסוים, עשוי להתגלות כמנוע העסקי היעיל ביותר למיקוד הפעילות העסקית שלך. היכולות האינטראקטיבית של הבלוג תאפשר לך לאסוף נתוני שוק, לייצר נוכחות אפקטיבית, לבדוק רעיונות, מוצרים ושירותים מול הקוראים, ולכוון את עצמך ביעילות אל צורכי השוק על ידי מודל עסקי שייתן לו את המענה המיטבי

• הגדלת המודעות למוצר או לשירות שלך. אינך צריך אותי כדי לדעת שהמטרה מס' 1 שלך בעסק היא להגדיל את המודעות למוצר או לשירות שלך כדי ליצור עניין מצד הלקוחות הפוטנציאליים. כתיבת בלוג עסקי מייצרת עבורך נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה, לפחות בכל מה שנוגע לנוכחות און ליין.

• חשיפה של המימד האישי והאנושי של העסק. אנשים מתחברים לאנשים. ברור, לא? העניין הוא שעסק הוא עסק ואנשים הם אנשים, ובמציאות, מה שהאנשים פוגשים קודם כל היא החזות העסקית שלך. באמצעות כתיבה אישית על עניינים עסקיים, קל הרבה יותר להעביר את המימד האישי של העסק ולבנות קשר אישי עם הקוראים – לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, כאחד.

• יצירת קשר עם קהל המטרה. כתיבה שיווקית טובה היא קודם כל כתיבה לקהל המטרה שלך, ורצוי לפרסונות מוגדרות המייצגות חתכים אופייניים של קהל המטרה הזה. כתיבת בלוג מאפשרת לך לכתוב תוכן בעל ערך ישירות לקהלי המטרה שלך, בסגנון אישי וידידותי ומתוך התכווננות אל הצרכים ותחומי העניין שלהם. זאת ועוד. תגובות הקוראים בבלוג מאפשרות לך לקבל הכוונה בזמן אמת על אפקטיביות התוכן שלך, ולהתאים אותו לצרכים ולרצונות של הקוראים בצורה המדויקת ביותר. וזוהי רק ההתחלה, כי האינטראקטיביות של הבלוג מאפשרת לך לפנות אל הקוראים, לקבל מהם עצות טובות, רעיונות והצעות, ובדרך זו להגביר את המעורבות שלהם עם המותג שלך ולהפוך אותם לשגרירים נלהבים של רצון טוב

• העברת מידע לקוראים מיד ראשונה. אנשים אוהבים להרגיש מיוחדים. אנשים אוהבים לדעת דברים, ורצוי לפני כולם. אנשים אוהבים מציצנות וסיפורים מאחורי הקלעים. הבלוג שלך הוא כלי אידיאלי לחלוק עם הקוראים שלך סיפורים בלעדיים על העסק או על המותג, חדשות שעדיין לא התפרסמו בעיתונות הרגילה, מהלכים חדשניים, וכמובן, סיפורים מאחורי הקלעים שלא יבואו לידי ביטוי בשום מקום אחר...

• בניית מערכת יחסים עם הקוראים. זוכרים את שרשרת ההון השיווקי - KLT? כדי לקנות, צריך להכיר את המותג, לאהוב אותו ולתת אמון בו וביצרן. בלוג עסקי מתוכנן היטב, הנכתב מתוך מחויבות אמיתית ולאורך זמן, הוא הכלי האולטימטיבי לחשיפת המוצר או השירות שלך, לטיפוח אהדת קהל המטרה באמצעות תוכן איכותי ובעל ערך ולבניית האמון הדרוש לרכישה.

אבל יש לי פייסבוק. אז בשביל מה צריך בלוג?
את השאלה הזאת אני אוהבת במיוחד. קודם כל, מפני שהיא מאוד הגיונית. עמודי העסק של פייסבוק מעמידים לרשותך פתקים, שהם מיני-בלוג לכל דבר ועניין, ולא סתם בלוג - אלא בלוג שנכתב בטבורו של שוק הקוראים הכי אינטנסיבי בעולם. מעולה, לא? מעולה, עד לרגע שבו מארק צוקרברג מחליט לשנות באופן חד צדדי את כללי המשחק, וזה קורה.
אז כשמדברים על פייסבוק, אני ממליצה לך לחשוב במונחים של דירה שכורה. אפשר להשקיע בה, אפשר לגור בה, אפשר להזמין אליה אורחים וכדאי מאוד ליהנות ממנה, אבל לזכור תמיד שהיא לא שלך. לא באמת.
בלוג עם דומיין שלך הוא נדל"ן אינטרנטי יקר ערך, שנתון לשליטתך ולאחריותך. אין לזה תחליף. והשילוב האולטימטיבי הוא, כמובן, בלוג עם כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות, ובראש ובראשונה לפייסבוק. להתקנת הכפתורים: http://developers.facebook.com/docs/plugins/

אבל לכתוב בלוג זה המון עבודה, לא?
כמו שאומר השיר, מה שבא בקלות – באותה הקלות ייעלם... שיווק באמצעות תוכן הוא השיווק היחידי שעובד בעידן החברתי. זאת הסיבה שכולנו הפכנו בשנים האחרונות לכותבי מאמרים, פוסטים וסטאטוסים (וגם לקרייני אודיו, כוכבי וידיאו, אנשי תקשורת ומומחים לענייני כל מיני). החוכמה היא לעשות את זה נכון ובצורה היעילה ביותר. אבל על כך - נדבר במאמר הבא...

שני טיפים חשובים צידה לדרך, לפני שניפרד:
מה לא? לא לכתוב בבלוג מידע מכירתי "קשה" שיבריח את הקוראים למתחרים
מה כן? להציג חזון עסקי והגדרת יעדים ברורה בדף "אודות" מעורר אמון והשראה.

נכתב על ידי עידית נעמן, מנכ"ל האקדמיה לשיווק באמצעות תוכן.
בניית אסטרטגיות תוכן I ייעוץ וליווי שיווקי I הדרכות והרצאות I כתיבה בתפירה עילית

לפרופיל של AOCM בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2012

 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch