MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

סרט טוב מתחיל בבריף מדויק

כל מנהל\ת מרקום רוצה לתת לצוות השיווק כלים שיווקיים טובים לעבוד איתם.
מסט הכלים שנמצאים על המדף, סרט הוא אחד המורכבים שבהם אם לא המורכב ביותר.

אז איך מפיקים סרט טוב? - מתחילים עם תסריט טוב

ואיך כותבים תסריט טוב?

בניגוד לסרט קולנוע, בו התסריט הוא תוצר קריאטיבי טהור שנובע מהכישרון של התסריטאי (וגם של הבמאי והמפיק) בסרטים שאתם מפיקים התסריט הוא תוצר של שיתוף הפעולה בין היכולת שלכם, להעביר בצורה הכי ברורה את הצרכים שלכם, לבין היכולת הקריאטיבית של חברת ההפקה ליצור קונספט קולנועי ולאחר מכן תסריט מפורט שיענה במדויק על הציפיות שלכם.
אני רוצה לדבר על החלק שלכם, אנשי המרקום, במשוואה. על הבריף שאתם מכינים לצורך קבלת הצעה להפקת סרטי תדמית .

מסמך הבריף צריך לענות בצורה פשוטה וברורה על שלוש שאלות:

1. מי הוא קהל המטרה שלנו?למי אנחנו מתכוונים להראות את הסרט?

הגדרת קהל המטרה הוא עניין ראשון במעלה. היא תגדיר לא רק את תוכן הפניה אלא גם את האופי שלה. בהצגת טכנולוגיה רפואית חדשה, הפניה אל הרופאים תהיה שונה מהפניה אל החולים. גם בתוכן וגם בצורה. גם אם זה לגיטימי שלסרט יהיה יותר מקהל מטרה אחד, יש להיזהר בהגדרת ריבוי קהלים. תסמונת הגם וגם וגם מובילה בדרך כלל לסרט של פשרות במקרה הטוב וסרט מגובב ומבולבל במקרה הרע.

2. מה המסר המרכזי של הסרט? מה אנחנו רוצים להגיד לקהל\י המטרה שלנו? הגדרת המסר תאפשר להתמקד בפתרון קריאטיבי מדויק. כמו בריבוי קהלי מטרה, ריבוי מסרים יבלבל את אלה שאמורים לספק את הפתרון הקריאטיבי. במידה ולסרט חייב להיות יותר ממסר אחד דרגו את חשיבות המסרים וקבלו זאת כאפשרות שתהיו חייבים לוותר על משהו על מנת לקבל קונספט חד וברור. ספקו את כל המידע הנדרש לדעתכם אבל אל תבלבלו מסר עם מידע. המידע שאנו נמסור בסרט חייב לתמוך במסר שאנו רוצים להעביר אבל הוא לא המסר. ציון מספר הפטנטים שנמצאים במוצר או בטכנולוגיה יתמוך במסר של חדשנות אבל מספר הפטנטים הוא לא המסר שאתם רוצים להעביר.

3. איפה ואיך אתם רוצים להשתמש בסרט? בתערוכה? בכנס? באתר האינטרנט שלכם? כל אחת מהאפשרויות משפיעה על המוצר הסופי. בסביבה רועשת כמו תערוכה הפסקול ובמיוחד הקריינות הופכים כמעט ללא רלבנטיים. אורך הסרט הופך להיות משמעותי ויש לבחון אם רוצים אותו כטיזר, כמושך קהל, כשהמסך פונה אל המעברים או כיחידת תוכן עצמאית בתוך הביתן. בהצגה בפני קהל שבוי (כנסים או מפגשים אישיים) האורך הופך להיות פחות משמעותי. כשאתם מפיקים סרט שמיועד לאתר האינטרנט גודל המסך הנצפה משפיע על כמות הפרטים שאפשר לדחוס לכל פריים ובוודאי על כמות ואורך הכותרות שתשתמשו בהם. ככלל, ייתכן שהצרכים שלכם יחייבו שימוש ביותר מאשר מקום אחד. נסו להגדיר את המקום החשוב ביותר והיו פתוחים לאפשרות של יצירת גרסאות מותאמות לשימושים שונים. למשל, הסרט המלא לכנס יהיה באורך של חמש דקות וילווה בקריינות. הגרסה לתערוכה תהיה באורך של שתי דקות ותלווה בכותרות קצרות שמעבירות את המידע והמסרים העיקריים הנדרשים.

תשובות ברורות לשלושת השאלות האלו הם פתיחה מצוינת לקבלת הצעות קריאטיביות טובות מחברות ההפקה שפניתם אליהן. חסר עוד מרכיב אחד כדי שההצעות שאתם מקבלים תהינה גם רלבנטיות. מסגרת תקציב להפקה. רעיונות טובים שעונים באופן מדויק לבריף אך עולים כפול מהתקציב המתוכנן אינם רלבנטיים. ידיעה מוקדמת של מסגרת התקציב תעזור לכוון את החשיבה הקריאטיבית לתוך אותה מסגרת או לפחות לסביבתה.

בהצלחה.

נכתב על ידי אודי בורשטין, מנכ"ל ובעלים של חברת 686 בע"מ. חברה המתמחה בהפקות סרטי תדמית ומצגות מולטימדיה.

לפרופיל העסקי של 686 בע"מ בפורטל מרקום מול 

חזרה לראש הכתבה

 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch