MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

אמירת מיצוב / עמדה – Positioning Statement

אמירת מיצוב / משפט מיצוב הנקרא גם אסטרטגיית מותג או אסטרטגית מיצוב, זהו תיאור תמציתי של מסר החברה המכוון לקהל היעד של המותג. בדרך כלל, מצורפת תמונה אשר עוזרת להעביר את המסר השיווקי בצורה משכנעת יותר.

כאשר משפט המיצוב בנוי היטב הוא מהווה אמצעי שלא יסולא בפז של הבאת המיקוד ובהירות לפיתוח אסטרטגיה שיווקית וטקטיקה. כיצד?

כל פעילות שיווקית שתיעשה לטובת המותג, המוצר עצמו, כגון עיצוב אריזה, קידום מכירות ו פרסום, תיבחן על בסיס משפט המיצוב. האם עיצוב האריזה תואם את משפט המיצוב, פעילות הקד"מ, פרסום, עיצוב גרפי של מודעות וברושורים וכדומה.

ישנם ארבעה אלמנטים המרכיבים משפט מיצוב:

1. קהל היעד - תיאור דמוגרפי ודעותיו של קהל היעד של המותג; קבוצת לקוחות המייצגת את המשתמשים הנלהבים ביותר של המותג.
2. מסגרת ההתייחסות - הקטגוריה שבה המותג מתחרה; ההקשר נותן את הרלוונטיות של המותג ללקוח.
3. תועלת / הבידול ממתחרים - התועלת המשכנעת והמושכת ביותר שניתן לשייך למותג ואשר קהל המטרה יזכור כמבדיל מהמתחרים שלו.
4. סיבה להאמין - ההוכחה המשכנעת ביותר, כי המותג מספק את מה שהוא מבטיח.

התבנית עבור משפט מיצוב:

עבור (קהל היעד), (שם המותג) הוא (מסגרת ההתייחסות) המספק (תועלת / נקודת בידול) כי רק (שם המותג) הוא (סיבה להאמין).

קריטריונים להערכת משפט מיצוב:

1. האם זה בלתי נשכח, מניע לפעולה וממוקד לקהל המטרה?
2. האם זה מספק תמונה ברורה, ייחודית ומשמעותית של המותג המבדיל אותו מהמתחרים?
3. האם המותג יכול להשתייך אליו
4. האם זה אמין?
5. האם הוא מאפשר צמיחה?
6. האם המשפט משמש כפילטר לקבלת החלטה להשתמש במותג?


בהצלחה!

נלקח מתוך Brandeo אתר מקצועי בנושא שיווק, מיתוג ופרסום.


חזרה לניוזלטר מרקום מול נובמבר 2010

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch