MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

אסטרטגיה לשנה מוצלחת

קביעת אסטרטגית השיווק והגדרה של יעדים בכל חברה הינה בעלת חשיבות רבה כאשר אנו מתכננים תקציב לשנה החדשה. ניתן לדמות את כתיבת האסטרטגיה והיעדים כמגדלור בלב ים. אותו מגדלור שמכוון אותנו למחוז חפצנו, ואשר מאיר את דרכנו בעת סערה. הדינמיות שמאפיינת את השווקים שלנו, הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים מחייבים אותנו להיות חריפים יותר ולבנות עבורנו נקודות בדרך להגדלת הפעילות העסקית. אסטרטגיה שיווקית בנויה על פי חזון החברה ועל הערכים  שלה, וכל חברה. קטנה כגדולה, צריכה לתת את הדעת לעניין החזון. כיוון שהוא זה שממקד אותה להצלחה.

כל חברה עסקית רואה מול עיניה כיעד מרכזי הגדלת הפעילות העסקית, אך זו הסתכלות צרה. כיוון שהגדלת נתח שוק, מיצובו של המוצר/הארגון, שימור לקוחות,  פיתוח של נישות חדשות – הינם יעדים חשובים עוד יותר, בפרט בשוק דינמי.

כתיבת תוכנית שיווק צריכה לכלול שלושה שלבים -

שלב ראשון הינו שלב איסוף המידע וניתוח המצב בשוק היעד. השלב הנ"ל מכיל איסוף מידע מהנושאים הבאים: מיהם המתחרים שלנו, מהי המגמה בשוק, האם יש שינוי בטעמים וברצונות של קהל המטרה, מהו פוטנציאל המכירות במטבע המקומי ובש"ח, מי הוא קהל היעד של החברה, מיהו הקהל הפוטנציאלי של החברה והכי חשוב מהו היתרון התחרותי של החברה בענף ואף מהם השינויים הרגולטורים שמתוכננים בענף. לדוגמא - כניסה של ממירים דיגיטליים משנים את שוק הטלוויזיה.

השלב השני הינו קביעת יעדי השיווק. כלומר, לאן הארגון רוצה להגיע. היקף המכירות, התדמית הרצויה למוצר או לארגון, נישות הפצה חדשות, פלח השוק. לדוגמא: על חברה כמו HOT  להחליט מה אחוז ההשקעה שלה בשימור לקוח, ולאור בעיות התדמית שלה – מה הפלח השוק שהיא חייבת להחזיק בו.

שלב שלישי הינו קביעת האסטרטגיה השיווקית. כלומר, מה הארגון צריך לעשות כדי להשיג את היעדים שנקבעו.
לאחר שנאסף המידע באמצעות מחקר השוק ונקבעו היעדים אותם אתם כחברה שואפים להשיג, הגיע הזמן להכין את תוכנית הפעולה. כלומר, לתכנן מה עלינו לעשות וכיצד לפעול כדי להשיג את יעדי השיווק שלנו.

כאשר אנו מדברים על אסטרטגית שיווק של כל סוג עסק שהוא, קיימים מספר תחומים שעל הארגון לפעול במסגרת אסטרטגית השיווק. אלו הם התחומים אשר יקבעו את ההצלחה או הכישלון של כל ארגון. התחומים הינם:

המוצר/השרות - הדגש הוא על אותן תכונות במוצר העושות אותו אטרקטיבי לפלח השוק אליו הוא פונה.

התמחיר – מהי נקודת איזון, מהי הרווחיות המבוקשת, מבצעים ייחודים, מחירי השוק

קידום מכירות - פרסום , עיצוב אריזות מוצרים , קביעת עיצוב גרפי אחיד לעלונים שיווקיים ו יחסי ציבור

מכירות ושירות- מהי רשת ההפצה בה מפיצים את המוצר ואיזה שירות יינתן ללקוחות בנוסף למוצר.

לסיכום, התקציב וחלוקת עוגת הפרסום חייב להיות בהלימה עם יעדיה וחזונה של החברה. העדר סנכרון מייצר גוף ללא מוח. שכל תקציב הפרסום חייב להיות תרגום של המקום שהחברה רוצה להיות בו.

קביעת אסטרטגיה שיווקית בתחילת השנה מצד אחד אמורה להיות מחייבת ועל החברה/ארגון לפעול לפיה, אבל מאידך על האסטרטגיה השיווקית להיות דינמית באופן שתוכל להתעדכן במהלך השנה במידה ויהיו שינויים בשוק, בענף או אפילו בחברה עצמה.


נכתב על ידי אילנית אבי, בעלת חברת Doing Strategies המתמחה בייעוץ ותכנון אסטרטגי וליווי תהליכים אסטרטגים לחברות.


חזרה לניוזלטר מרקום מול אוקטובר 2010

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch