MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

אסטרטגיה או אסטרגדיה?

איך יוצרים תוכנית שיווקית מוצלחת? מהי האסטרטגיה השיווקית המתאימה לנו בהסתמך על המוצר, קהל היעד ומצב השוק?
הגדרת ויקיפדיה היא "אופן תכנון תוכנית והמצאת דרכי פעולה למכירת מוצרים והשקתם בשוק", והגדרה זו אכן קולעת, באופן מירבי, למושג אסטרטגיה.

בואו נפרק את ההגדרה לגורמים:

"אופן תכנון תוכנית"- הווה אומר שמאחורי האסטרטגיה ישנה טקטיקה. יש תוכנית פעולה אשר אמורה להתבסס על נתונים סטטיסטיים, ניתוח מציאות והגדרת יעדים ריאליים שישקפו את כוח המותג בהווה והיכן יעמוד לאחר הקמפיין הקרוב. זוהי תוכנית עבודה לכל דבר ועניין, ולכן אמורה לכלול זמנים, הערכות ביניים וקביעת נקודות יציאה מוגדרות.

"המצאת דרכי פעולה"- כאשר ישנה תוכנית הופכים אותה לאופרטיבית, ישימה, בעזרת סדרת פעולות שיווקיות. שוב, הפעולות הן נגזרת של התוכנית ולא להפך!! אם בעל עסק לחוץ על פרסום ברדיו והקהל שלו נמצא באינטרנט, כל הון שבעולם לא יביא לו את התוצאות המקוות. טעות קלאסית של אנשי עסקים היא המחשבה שמובילה מציאות ולא המציאות שמובילה מחשבה. אתם תלויים בצרכנים יותר מאשר הם תלויים בכם ואתם תוכלו להגיע אליהם יותר בקלות כאשר תהיו היכן שהם נמצאים. תקפידו על שפת מותג אחידה- לוגו, סלוגן מתאים, מסרים ברורים, חדים וקצרים.

"מכירת מוצרים"- התוצאה המקווה של הקמפיין, שלקראתה תכננתם, תקצבתם והוצאתם לפועל. היעד הוא הגעה ללידים וביצוע מכירה, ולא משנה אם פרונטלית או עקיפה, בין אם דרך האתר או בחנות הקרובה ללקוח. קמפיין שלא מביא לעלייה בתשואות- הוא אסטרגדיה!

"השקתם בשוק"- הקמפיין הצליח, העליות החודש הגיעו לשיא כל הזמנים, מצויין! עכשיו נתחיל הכל מהתחלה. רגע, שוב לתכנן, לתקצב, להפעיל, לחשוש? למה המוצר לא נתפס לאורך זמן? האם הוא נרכש רק בזמן הקמפיין? ההשקה צריכה להביא להטמעת המוצר ולמיצובו בשוק הרלוונטי, כך שהעסק יוכל להנות לאורך זמן מהקמפיין ולהתחיל ליזום מוצרים ויעדים חדשים.

אסטרטגיה שיווקית נכונה היא זו שמביאה לתוצאות הבאות:

1.    ממקדת את המוצר לקהל היעד הנכון שלו- ללא מחקר מוקדם והבנה נכונה של הפלח הצרכני הרלוונטי יתבזבזו משאבים ואנרגיה יקרים מפז.
2.    מינימום עלות במקסימום יעילות- כל כך נדוש וכל כך נכון.
3.    עלייה בתשואה לאורך זמן- מיצוב והטמעת המוצר בקרב קהל היעד, ללא צורך בהשקעה ניכרת חוזרת ונשנית, אלא רק כתזכורות תקופתיות.
4.    הפיכת המובל למוביל- עכשיו שהמתחרים ישברו את הראש לאנשי הקריאייטיב שלהם וינסו לשחזר את ההצלחה שלכם.


נכתב על ידי גיל פלד, לשעבר יועץ מיתוג בחברת BigDesign המתמחה בעיצוב, תכנון והטמעת אסטרטגיה שיווקית.

לפרופיל החברה בפורטל מרקום מול


חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch