MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

האם SEO יעבוד בשבילך?

חברות העוסקות בנושא SEO, דואגות לעדכן אותנו בסיפורי הצלחה של לקוחותיהם שכבשו את מקום ראשון בגוגל. יש חברות שהפסידו כספים למרות שפעילות SEO שלהם הצליחה! זה נשמע כמו: "הניתוח הצליח, אבל החולה מת!". איך ניתן להצליח וגם להרוויח בפעילות SEO?

Search Engine Optimization - כחלק מפעילות שיווקית באינטרנט, SEO, נועד להציג גבוה ככל שניתן את תכני האתר בתוצאות של מנועי החיפוש בחיפוש אחר מילים/ביטויי מפתח.

דבר ראשון עליכם להבין מזה SEO ומה זה לא!
פעילות SEOחוקית, או כמו שנהוג לכנותה White Hat SEOאו Ethical Seo, אינה כוללת טריקים שכוונתם להשפיע על הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש כדי שהאתר שלם יהיה ראשון בגוגל במרמה. למשל, החבאת תכנים כך שהגולשים לא יראו ומנועי החיפוש כן יראו. מנועי החיפוש אינם אוהבים את הניסיונות להערים עליהם. כאשר הם מזהים ניסיון כזה, או כאשר מישהו מלשין עליכם (כן, לגוגל יש מלשינון), שאתם מנסים ל'סדר' אותם, האתר שלך יעלם מתוצאות החיפוש! אם ציפיתם לקבל התראה מגוגל, תשכחו מזה.

חברת BMWעשתה פעילות לא חוקית באתר שלה, ונענשה – לא היה ניתן למצוא את האתר שלה בתוצאות החיפוש. השמועה אומרת, שהחזרה לתוצאות החיפוש עלתה ל- BMWכ- 2 מיליון יורו!


כלל שני: הגדירו ציפיות, ורצוי בכתב

כאשר אתם נמצאים במשא ומתן עם חברה המספקת שירותי SEO, הגדירו באופן ברור כיצד תמדדו הצלחה. הצלחה אינה בהכרח נוכחות במקום הראשון בחיפוש אחר הביטוי גידול חסה על אי בודד, כי אף אחד אינו מחפש ביטוי זה. עליכם לזכור שאינכם חייבים להיות במקום הראשון כדי שתגיע תנועה של גולשים לאתר שלכם (אם כי המקום הראשון יביא לכם יותר תנועה).

בחיפוש אחר הביטוי ספרים במנוע החיפוש גוגל, אתר readforfree נמצא במקום השלישי בתוצאות החיפוש. מיקום זה מניב עשרות הפניות מידי יום.

הזהרו מחברות SEO המבטיחות לכם את המקום הראשון. יש מספר קטן של חברות SEOהמוכנות להתנות את התשלום בהצלחה, כלומר תשלום עבור השגת יעדים שנקבעו מראש. גישה כזו בהחלט יכולה להיות מודל שימריץ את חברת ה-SEO שתשכרו להשיג את היעדים שנקבעו ואחד מהם הוא להיות ראשון בגוגל.

יכול להיות שתרגישו נוח כשתראו את האתר שלכם בדירוג גבוה, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה מפעם לפעם – בזאת אתם יכולים להיות בטוחים. שלוש סיבות עיקריות לכך שהדירוג אינו קבוע: מנועי החיפוש משנים מעת לעת את אופן קביעת הדירוג; אתרים חדשים ודפים חדשים נוספים מדי פעם; דפים קיימים מתעדכנים ומשנים את תוכנם.


כלל שלישי: דעו מה SEO(האופטימיזציה) יכולה לתת ומה היא לא

פעילות SEO מתוכננת להביא יותר תנועה רלוונטית (בהמשך נקרא לה תנועה איכותית). מה זאת תנועה איכותית? תנועה מסוג זה פירושה שהאנשים שיגיעו לאתר שלכם כבר מעוניינים במוצר או בשירות שאתם מציעים. תנועה שאינה איכותית דומה לכך שתצאו לרחוב ותנסו לעניין את העוברים ושבים במוצר שלכם. למרות שיכול להיות לכם מוצר 'מדליק' או שירות יעיל ואדיב, לא כולם מתעניינים בו. תנועה איכותית מורכבת מאנשים שבאופן פעיל מחפשים את המוצר ו/או השירות שאתם מציעים. יש חברות SEO שפועלות באופן חוקי, מתוגמלות על פי ביצועים וגם גורמות לרצף של תנועה איכותית, ולמרות זאת הן מבזבזות את כספכם וזמנכם. אין זה אומר ש-SEO לא תפעל לעולם באתר שלכם, אבל זה אומר שאתם צריכים להיות זהירים מאוד בבחירת החברה לביצוע המשימה, ולקחת עוד גורם בחשבון – יחס המרה.


כלל רביעי: יחס המרה כמדד הצלחה

יחס המרה או Conversion Rateהוא היחס בין מספר הפניות/מכירות שבאתר ביחס למספר המבקרים באתר באותה תקופה. אם ביום מסוים הגיעו לאתר שלך 100 גולשים ובוצעו שתי עסקאות בלבד, יחס ההמרה שלך הוא 2% (2 מתוך 100). בסופו של דבר אתה רוצה תזרים הכנסות ולא ביקורי גולשים בלבד. הכנסות באות ממכירות. יותר מבקרים או יותר דפים נצפים אינן מדד בלעדי להצלחה. לכן, אחד ממדדי ההצלחה צריך להיות מכירות, הפניות או כל מדד עסקי אחר שאתה מודד.


סיכום

לתנועה שאינה מתורגמת למכירות או הפניות, אין ערך רב והיא עלולה לייצור בזבוז משאבים. אל תשכחו זאת בעת הגדרת מדדי הצלחה בפעילות SEO. יכול להיות שהמחשבה הראשונית על התחלת פעילות SEO הייתה להיות ראשון בגוגל – וזה בסדר, אבל מהר מאוד צריך לעבור לשפר את יחס ההמרה כי שם טמון הכסף.

 

 

זהר עמיהוד: יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזי הדרכה בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר למפתחי אתרים באינטרנט, ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

www.seoreport.co.il

* במאמר זה יש האנשה של מנועי החיפוש

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch