MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

הגודל כן קובע וגם הרזולוציה של סרטון תדמית

אחת ההחלטות הכי חשובות שאנחנו צריכים לקבל לפני הפקת סרטון שיווק או קידום, היא לגבי גודל– או יותר נכון, הרזולוציה – של המוצר הסופי.
למרות שזה נשמע כמו החלטה דיי פשוטה ("יש גודל סטנדרטי, לא?") יש לשקול מספר גורמים חשובים.

ההבדל בין SD ל HD
תחילה יש לבחור בין SD (חדות סטנדרטית) לבין HD (חדות גבוהה). SD היא התצורה ה"קלאסית" יותר שכולנו מכירים ממסכי טלויזיות ומחשבים ישנים יותר, והיא יותר מרובעת עם יחס של 4:3 (1024 על 768, 800 על 600 640 על 480, וכו)

HD, מצד שני, היא תצורה יותר מאורכת, כמו מסך קולנוע או מסך טלויזיה מודרני (LCD או פלזמה), ויש לה יחס של 16:9. אם צפיתם בסרט הוליוודי על מסך טלויזיה ישן בטח ראיתם פס שחור מעל ומתחת למסגרת הסרט. הפס הזה תוחם את הסרט ומקנה לו את הגודל הנכון ויוצר מה שנקרא "letterbox". ישנו מצב שהסרט נערך מחדש להתאים לטלויזיות ישנות ובעצם מציגים לנו רק את החלק הרלוונטי ה"אמצעי" של המסך.

YouTube ועלייתו של פורמט ה HD
הסיבה שאתם שומעים יותר ויותר על HD ברשת היא בגלל ש YouTube שינו את הסטנדרט שלהם ל- 1280 על 720, או כאשר מסך מלא אינו נדרש, 640 על 360. הפורמט יכול לגדול ל 1080i (1920 על 1080), אבל פורמט זה הוא בדרך כלל הרבה מעבר למה שצריך בשביל סרטון לעמוד הבית.

יש לקרוא את החלק הבא בזהירות כי הוא חשוב להבנת העניין הזה עם YouTube
מכיוון שהתוכן של YouTube הוא בדרך כלל צילומי וידאו באיכות HD, הם מעודדים את המשתמשים להשתמש בפורמט הזה – וזו התצורה בה תמצאו את הנגן של YouTube באתר שלהם. לצערנו, במקום לעצב את הנגן בהתאם לגודל הוידאו (ישנם מליוני סרטוני SD ב YouTube עם תצורה יותר מרובעת), הם תחמו את הסרטונים אלו בפסי ה "letterbox" השחורים והמכוערים שכולנו מכירים.

אנו מניחים שצעד זה נעשה כדי לדחוף את תצורת ה HD בצורה אגרסיבית קדימה ולנסות לשכנע אותנו להפסיק להשתמש בתצורה הישנה. כן, זה מעצבן. הצד החיובי? אם רוב הצופים שלך יצפו בסרטון באתר של YouTube בעיקר, אנחנו נרצה לשמור על תצורת ה HD.
אם מדובר על הצגת הסרטון באתר משלנו ורק לשמור אותו אצל YouTube, הם נותנים לנו את האפשרות לעצב את הנגן ולהתאים את הגודל שלו לסרטון ללא תיחום וללא "letterbox". זה בעצם אומר שסרטון שמתנגן אצלנו באתר יכול לשמור על תצורת ה SD המרובעת ולהיראות יפה.

אז למה לא פשוט להשתמש תמיד ב HD?

כאן ב RapidFire Video, אנו רואים שתי סיבות עיקריות. הראשונה, דפי אינטרנט (בעיקר עמודי בית) בדרך כלל מעוצבים עם אלמנטים יותר מרובעים, ועם מרובעים מאונכים של טקסט. אלמנט מרובע, רחב ונמוך לא תמיד מתאים לעיצוב.
בנוסף לעניין עיצוב העמוד קיים עניין עיצוב הוידאו: להשאיר אלמנטים במרכז מלבן רחב בדרך כלל אומר שיש הרבה מקום מבוזבז בצדדים.
בדרך כלל, כשסרטון קידומי הוא קצר וממוקד, אנו רוצים שהמשתמש יתרכז באובייקט מרכזי או באלמנט טקסט, והרבה מעצבי סרטונים (כולל אותנו) מעדיפים מרחב עבודה יותר מרובע בו אנו יכולים להשתמש באובייקטים שאינם רחבים ומאוזנים. זה בהחלט לא מה שיעצור את העבודה, אבל אנו חושבים שעיצוב מאוזן תורם פחות למבנה אלגנטי. בנוסף לכל זה, אם אנו רוצים לכלול תמונות מסך והמסך שלנו הוא בתצורה הקלאסית (לא HD), תמונות מסך אלו לא יתאימו לסרטון בתצורת HD וישאירו מקום ריק מהצדדים.

נניח ובחרנו אחת מהתצורות. ישנו עוד שיקול אחד והוא הגודל הממשי בו אנו רוצים להשתמש בסרטון שלנו: הגודל הרגיל – Compact Web Promo 640 על 480 (SD) או 640 על 360 (HD) – או משהו שתופס 2/3 מהמסך – 800 על 600 או 800 על 450... או אפילו גודל מסך מלא.
אולי אתם חושבים שזה לא משנה כי אפשר להפיק את הסרטון בגודל גדול ולכווץ אותו לגדלים קטנים אם צריך. אבל הבעיה היא פשוט... רמת הפרטים בוידאו, וכמו כן, באופן פחות משמעותי, עלות התמונות שאנו משתמשים (תמונה גדולה עם רזולוציה יותר גבוהה עולה יותר).
אם אנו רוצים לכלול תמונות מסך או כל אלמנט אחד בעל תמונות או טקסט קטן שצריך להיראות (איכשהו) בבירור, אנו חייבים להציג את הסרטון בעמוד משלו כדי שיוכל לתפוס הרבה מקום...או להציגו ב lightbox (חלון פופאפ) שיוצא מהמסך כאשר לוחצים עליו וגם אז הסרטון יכול להשתלט על רוב המסך.

אם, למרות זאת, נחליט להראות את הסרטון בחלון קטן כמו שבדרך כלל נעשה כשמשלבים את הסרטון בעמוד, אנו נצטרך להגדיל את החלק הממוקד ולהזיז את המצלמה מסביבו כדי שיהיה קריא. ביצוע זה אינו בעייתי, אבל צריך לקחת את זה בחשבון כשמחליטים על גודל הוידאו ועל התוכן של האלמנטים. לסיכום, גודל הסרטון הסופי יכתיב כמה מפורט התוכן חייב להיות, ובכך משפיע על גודל משטח העבודה שלנו.

וכמובן, אם אנו מתכוונים להראות את סרטון השיווק / סרט תדמית הנ"ל במיצגים, בפגישות וכו, אנו בהחלט נצטרך את הסרטון באיכות הכי גבוהה שאפשר. אפשרות זו באה כמובן עם עלות צנועה נוספת כדי לכסות את עלויות התמונות הנרכשות.

לסיום, הדבר הכי חשוב להבין הוא שלא משנה באיזה גודל נפיק את הסרטון, זה הגודל המקסימלי בו יש להראות את הסרטון. אפשר לכווץ את הסרטון, ובזמן ששינוי גדלים יכול להרוס את היחסיות בין האורך לרוחב, האפקט יהיה זניח (להוציא אלמנטים קטנים שיראו פחות טוב מכיוון שכיווץ אומר פחות פרטים). אם נעצב סרטון לפי 640 על 480 הוא פשוט לא יראה טוב אם ננפח אותו על מסך גדול.

יכול להיות שכל המידע הזה הוא יותר מדי בשביל לעכל, אבל אל תדאגו – אנו, פה ב RapidFire Video, נלווה אתכם בקבלת ההחלטה לכשיגיע הזמן. הבנת הנושא וכל מה שכתוב מעל יעזרו לכם להגיע להחלטה הנכונה.

נכתב על ידי ג'יי ביילי, בעלים של חברת RapidFireVideo יצרני סרטי תדמית, ווידאו לעמוד הבית של אתר אינטרנט.

לפרופיל RapidFire Video בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2011  

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch