MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

היתרון שביתרונות – או מה אנחנו מוכרים?

לכל חברה שמפתחת מוצר חדש יש עניין גדול לספר על תכונותיו המיוחדות של המוצר - על היכולות שלו. בעידן שלנו אנחנו עושים הכל בכדי לצוד את עינו ואת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי בתוך התחרות הגוברת. יתרונות המוצר, הם שלב חשוב ביצירת ההזדהות עם המוצר אותו אנחנו מוכרים בתהליכי B2C כמו גם B2B. אנחנו קונים מוצר בגלל היתרונות שהוא נותן לנו כצרכנים.

חברות משקיעות משאבים משמעותיים ב מיתוג ובתדמיות, בכדי להטמיע את עיקרון ההזדהות. עיקרון זה אמור ללוות את החברה ומוצריה לכל אורך התהליכים השיווקיים והמכירתיים, מהשלב התדמיתי ועד שלב החלטת הקניה. שלב בו הלקוח בוחן את צרכיו האמיתיים, בביתו, על עצמו, או בארגון שלו, מול המוצר הרלוונטי.

את אותם צרכים אנו משקפים ללקוח דרך היתרונות של המוצר. היתרון של המוצר שווה לצורך של הלקוח. היתרון – שפה רגשית, הוא לא בהכרח מוחשי. התכונה – שפה לוגית, תאור מוחשי פיזי של המוצר או חלקים ממנו.

להלן מספר הקשרים בין תכונות המוצר ליתרונותיו:

תכונת המוצר: מכונית קטנה. היתרון: פחות זמן בחיפוש חניה. (מוחשי)

תכונת המוצר: משחק התפתחותי. היתרון: הילד שלך יהיה יותר מוצלח. (לא מוחשי)

היתרונות עונים על שאלת הלקוח: למה אני מעוניין לרכוש את זה?

עוד בשלב פיתוח המוצר, אנו אמורים להבטיח שהתכונות של המוצר עליהם המפתחים שוקדים ומשקיעים זמן ומשאבים רבים, יהוו בסופה של הדרך את היתרונות עבור הלקוח הפוטנציאלי. פעמים רבות צרכי הלקוח מתבררים דרך תשאול לקוחות פוטנציאליים ולא בתוך חדרי הדיונים. שלב החלטת הקניה הינו שלב קריטי בתהליך רכישת מוצר ואי לכך היתרונות צריכים לבלוט שם במיוחד. ככל שנדייק בזיהוי צרכיו של הלקוח, ונקדיש מאמצים בפיתוח התכונות המספקות יתרונות רלוונטיים ללקוח, כך סיכויי הצלחת המכירה גדולים יותר.

ואם לסכם בשורה אחת: אנחנו מפתחים תכונות ומוכרים יתרונות.


נכתב על ידי אלי דרפיש, מנכ"ל כהן דרפיש תקשורת שיווקית

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch