MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מה מכילה רשימת משימות לביצוע לפני תערוכה-Task List

מספר חודשים לפני כל תערוכה, אנו מתחילים להתכונן, מזמינים שטח, טיסות, מלונות חושבים אלו מוצרים להציג ומחפשים חברה ל עיצוב ובניית ביתנים שתבנה לנו את הביתן לפי קונספט ואסטרטגיה שהוחלטה בשיווק. אז תערוכות אמנם זה כייף, לפחות לי ולעוד מספר מרקומיסטים שאני מכירה אבל הלוגיסטיקה של התערוכה מורכבת ותלויה בהמון גורמים חיצוניים שלעיתים אין לנו שליטה עליהם.


רשימת משימות באקסל
אחד הדברים היותר חשובים לפני כל תערוכה זה לערוך מסמך אקסל עם כל המשימות האפשריות שרק עולה על רוחכם שצריך לבצע לפני שיוצאים לתערוכה עם זמנים לביצוע. המלצתי להתחיל את הרשימה ברישום כל מה שעולה בראשכם שצריך לבצע לפני צאתכם לתערוכה, עדיף לרשום כל משימה בין אם היא הפשוטה ביותר, הברורה ביותר והקלה ביותר לביצוע... ועד למשימות המורכבות יותר, מניסיון, המשימות הכי פשוטות וטריוויאליות הן אלו שנשכחות בסופו של יום. חשוב לרשום לא רק את המשימות שלכם אלא גם של אחרים אשר הצלחת התערוכה תלויה בהם, כמו הזמנת מוצרים מהפיתוח, הכנת דמו טכני, ועוד...

לאחר שרשמתם את כל המשימות האפשריות שניתן, סדרו אותן לפי שלבים לפעולה, למשל הזמנת שטח לביתן זהו משהו שלעיתים עושים אפילו שנה מראש, הגדרת אסטרטגיה שיווקית לתערוכה, החלטה אילו מוצרים יוצגו, התקציב המיועד לתערוכה שגם מוגדר לעיתים שנה מראש וכדומה. אח"כ עברו למשימת כתיבת בריף מסודר לביתן התערוכה ומציאת חברה לבניה ועיצוב ביתני תערוכה. אם יש לכם כבר אחת כזו המשיכו עם תהליך העיצוב, תמחור, מציאת חברת לוגיסטיקה למשלוח הביתן ועוד..

אתר האינטרנט של התערוכה
דאגו להיכנס לאתר התערוכה וראו מה יש לכם כמציגים אפשרויות שיווקיות על מנת לקדם אתכם בתערוכה ולפניה. ערכו רשימה של האפשרויות ונסו לנצל את מירב האפשרויות בתקציב הנתון שלכם. בנוסף ולא פחות חשוב, עברו על כל הטפסים הטכניים שיש למלא ורשמו את תאריכי ההגשה הסופיים לכל טופס. טפסים כגון הזמנת חשמל, אישור הנדסי של הביתן, הזמנת עזרים טכניים, תגי עובדים ועוד.

חומרים שיווקיים לתערוכה
הכינו רשימה מסודרת של כל הברושורים והקטלוגים שברצונכם להציג בתערוכה ואת הכמויות הרצויות, אם חלק מהברושורים הרצויים אינם מוכנים עדיין התחילו לעבוד גם עליהם במקביל. בנוסף, חשבו על אילו מתנות תרצו לתת למבקרים בביתן ואילו גימיקים ימשכו את המבקרים אליכם?

יחסי ציבור: הכינו חומרים לעיתונאים (media kit), בדרך כלל בכל תערוכה ישנו חדר עיתונאים ושם ניתן לשים את הערכות השיווקיות שהבאתם מהארץ, המלצתי – לא לשים סתם את החומרים לשכב על המדפים, תאמו פגישות עם כל העיתונאים שמעניינים אתכם לפני התערוכה ותנו להם את הערכה ביד. טיפ נוסף- אם לא הצלחתם לתאם עם עיתונאי מסוים לפני התערוכה, "ערבו" לו בחדר העיתונאים ותאמרו לו שפשוט עברתם כאן בסביבה או שבדיוק הגעתם למסור חומרים למזכירה שתשים במדפים אבל אתם מעדיפים לדבר איתם אישית כמה דקות ולמסור להם את הערכה ביד... זה עובד ובגדול! (ולא להביא מתנה לעיתונאים אלא אם כן תוך כדי פגישה אתם נותנים לו עט או בלוק ממותג לכתיבה).

מוצרים לתערוכה וציוד
ערכו רשימה מסודרת של המוצרים והציוד הטכני הרצוי לתערוכה ודאגו לקבל את הכול מבעוד מועד על מנת לשלחם הכול בזמן.

מצגת לאנשי מכירות
דאגו להכנת מצגת עסקית לאנשי המכירות על הביתן ועל המוצרים המוצגים עם USPs החשובים לכל מוצר.

מצגת לקהל המבקרים
בין אם תעשו זאת לבד עם מנהל מכירות מהחברה או שתשכרו את שירותיו המקצועיים של מציג / שחקן, עליכם להכין עבורו מצגת מרהיבה ומושכת עין המדגישה את מוצרי החברה ושירותיה.

קלסר / ספר הוראות שלכם עבור התערוכה
עבורכם ועבור צוות השיווק ערכו ספר הוראות עם כל מה שצריך לדעת על התערוכה כולל הטפסים, איזו גרפיקה הולכת היכן על הביתן, מי מגיע מתי מהאנשים הטכניים, אנשי המכירות והבנאים, טלפונים של כל הספקים שהזמנתם מהם ציוד לביתן כמו מקרר, מכונת קפה, כסאות, מסכי LCD והיכן למקם כל דבר בביתן, וכדומה..

ערב לקוחות
בדרך כלל אתם גם אחראים על ערב לקוחות שבו אנו כחברה לוקחים את אלו שאנו חפצים ביקרם לבילוי. עבור אותו הערב, יש להיעזר במשרד המקומי באותה הארץ או בסוכנות שתמצא מקום מכובד עבורנו ואז לשלוח הזמנות ולוודא הגעתם. במשימה הזו אנשי המכירות כמעט תמיד עוזרים.

הכי חשוב – קחו כרטיסי ביקור, מחברת לפגישות שלכם עם העיתונאים, מצלמה ונעליים נוחות

אם לכם יש עוד להוסיף לרשימת המכולת, אתם מוזמנים להוסיף תגובה,

רצ"ב מסמך אקסל הנותן לכם בסיס טוב להתחלת הכנת רשימת משימות לתערוכה הבאה.

 

בהצלחה לכולנו,


חזרה לראש הכתבה 


חזרה ל ניוזלטר מרקום מול גליון אפריל

ל טיפים שיווקיים נוספים

 

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch