MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

האם אתם מתלבשים בהתאמה למסר שאתם רוצים להעביר? הלבוש ככלי שיווקי

תגידו, יצא לכם להשתתף בכנס, תערוכה או פרזנטציה ולראות את אחד המציגים לבוש בצורה מיושנת, ללא התאמת צבעים וללא כל קשר בין המכנסים החולצה והנעלים? לבוש שאינו מכבד את האירוע, החברה שאותו האדם מייצג והמוצר שהוא בא לשווק?

לא אחת אנו רואים תמונות בעיתונות של מובילי דעה ומנכ"לי חברות גדולות ובנקים אשר לבושים באי התאמה, מיושן וללא כל קשר לאירוע שהם נוכחים בו.

לשמחתנו, חלק ניכר ממובילי השוק, ונכבדי הציבור הישראלי, לקחו על עצמם תפקיד קשה אך נחוץ, ללמד אותנו איך לא להתלבש. דבר המאפשר לנו, שאר האנשים בני התמותה, להרגיש נחת גדולה מכך שלמרות שכרנו הקטן בהרבה, אנחנו מצליחים להרכיב מראה מתוחכם ונכון בהרבה מהם. אז אם לא זכיתם בירושה נכבדה, ואין בבעלותכם בנק, קניונים או רשתות מזון גדולות, אולי כדאי לכם להשקיע מעט מחשבה בטרם תציגו את מרכולתכם בפני לקוחות פוטנציאלים.

מיתוג
מיתוג חברה או מיתוג מוצר לא נגמר בשולחן ה מעצב/ת גרפי, אלא ממשיך אצל נציגי החברה אשר עומדים בחזית המפגש עם הלקוחות והשותפים העסקיים שלכם. יש לזכור כי נציגי החברה מעבירים מסר גלוי שעליו לעמוד בקנה אחד עם ערכי המותג והשפה העיצובית של החברה ולהלום את האירוע והמעמד בו הם נמצאים.

כללי אצבע ללבוש עסקי נכון 
כדי להרכיב מראה נכון ואפקטיבי מבחינה עסקית, חשוב לענות ראשית על מספר שאלות מנחות:
מהו אופי האירוע? אם מדובר בערב השקה חגיגי של מוצר חדש יש מקום ללבוש חגיגי יותר, לעומת תערוכה שמתקיימת ביום ואז יש להקפיד להתלבש במראה יותר מקצועי.

ערב גאלה: בערב גאלה או באירוע השקה חברתי מפואר, כדאי להיצמד למראה מהודר ואלגנטי, רצוי בצבעים כהים אחידים לכל נציגי החברה, כמו שחור, סגול כהה (לגברים פשוט עניבה בצבע הנבחר), ירוק עמוק וכו'.




תערוכה/מצגת בפני לקוחות: כשמציגים חשוב להראות ייצוגיים, לכן מומלץ להתלבש במראה מקצועי ומהוקצע, ובמידת האפשר באופן המתכתב עם העיצוב של המותג.



מה המסר שאני רוצה לשדר? האם המוצר או המותג אותו אני מייצג הוא חדשני ומתקדם? האם הוא קלאסי ואלגנטי? האם הוא יוצא דופן וייחודי? המסר השיווקי הופך חזק כפליים כאשר הוא מגובה במראה הולם של המציג, ונחלש כשהמציג לבוש במראה המנוגד לערכי המותג.

מראה חדשני:         מראה קלאסי:       מראה יוניק/מיוחד:


מי הם האנשים שאפגוש באירוע? האם הקהל בו אפגוש הוא מתוחכם? עממי? עסקי? ישראלי או מחו"ל? הומוגני או הטרוגני?, כפי שחשוב לדעת מיהו הקהל בכדי לתכנן את התוכן של המצגת, כך חשוב המידע הזה בכדי להתאים את לבושכם.

לדוגמא, כאשר הקהל הצפוי הוא מתוחכם ומקצועי מן הראוי להתלבש במראה מהוקצע המשדר בטחון ומקצוענות. לעומת זאת, עבור קהל עממי יותר, ניתן לרכך את המראה, ולהפוך אותו יותר נגיש ותקשורתי. כמו כן, עבור קהל ישראלי מקומי, לרוב לא מקובל מראה מעונב במיוחד, בעוד שקהל מחו"ל מצפה לחליפות ועניבות כעניין שבשגרה.

לסיכום, כולנו יודעים כמה עולה מ"ר של שטח בתערוכה, כמה חשובה הפרזנטציה הזאת, ואיך הכנס הזה משמעותי למאמצי המיתוג והשיווק הקולקטיביים, וכאשר הנציג לבוש בצורה נכונה, ויש הלימה בין התוכן השיווקי שנמסר במעמד מסוים לבין המראה החיצוני של הנציג, דבר זה מסייע לרכוש את אמון הקהל בכך שאכן הדובר שולט בחומר המוצג, המקצועיות שלו ניכרת בלבושו, והדיוק בניואנסים הדקים של כללי הלבוש משלימים את התמונה הכללית המשכנעת.

אין להקל ראש בעוצמת ההשפעה שיש למראה הנציג על הטמעת המסר השיווקי המילולי הישיר שהוא מוסר. מסר כפול וסותר, בין המסר השיווקי הישיר לבין חזותו החיצונית של המציג, עלול ליצר תגובה לא רצויה מצד הקהל : חוסר אמון, זלזול ביכולות, או חוסר עניין.
בהצלחה!

נכתב על ידי תהילה מלאכי, סטייליסטית אשר במשך כעשר שנים, בקריירה הראשונה שלה, שימשה כעורכת דין וליוותה חברות עתירות ידע בתחום הסבוך והמרתק של קניין רוחני.
הפילוסופיה הסגנונית של תהילה, היא לתת לבגדים לעבוד עבורכם ולא נגדכם, והיא מסייעת לאנשים להשיג מקסימום אפקטיביות ברושם החיצוני שהם יוצרים במינימום השקעה. ליצירת קשר: 050-9799055.

התמונות נוצרו בעזרת תוכנת Polyvore.

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול גליון אפריל

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch