MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

עשר המלצות למיתוג עסקי נכון

מיתוג (BRANDING) הינו מושג המתאר את השפה השיווקית שבאמצעותה ניתן להקנות לעסק תדמית מסויימת.

המיתוג מאפשר לחברה לבדל עצמה ממתחריה ומקנה לה ערך בעיני ציבור הצרכנים ו/או הלקוחות.

למעשה, כל נקודות המפגש בין צרכנים או לקוחות אל מול מוצר/שירותים של חברה מסויימת, משקפים ומעצבים את תפיסת המותג של אותו העסק בתודעתם. ככל שהשפה השיווקית תיבנה באופן מקצועי ונכון, כך תפיסת המותג תהיה חיובית יותר.

להלן מספר המלצות קצרות ומתומצתות ליצירת מיתוג עיסקי נכון:

1. הכרת הלקוח – באמצעות עריכת מחקר מקדים לשם זיהוי ואיתור הערך המוסף הייחודי של המותג עבור הצרכן או הלקוח. רק אם נכיר היטב את הרגלי הצריכה של הלקוח, את צורת החיים שלו ואת הרגליו, נצליח להגיע אליו באופן מיטבי.

2. הכרת המתחרים – על סגנונותיהם, מאפייניהם ומוצריהם השונים. ככל שנכיר את המתחרים שלנו טוב יותר, כך יהיה לנו קל יותר להציע מוצר או שירות ייחודי ומבודל.

3. הכרת השוק –למידת טרנדים ומגמות עכשוויות וורלוונטיות בתחום הנידון הן ברמה המקומית והן ברמה הבין-לאומית, תסייע ביצירת מותג עדכני לאורך זמן.

4. הגדרת חוזקות וחולשות המותג – הגדרה נכונה של היתרונות והחסרונות הבולטים של המוצר או השירותים, יסייעו במינוף והבלטת ההיבטים החיוביים ומיתון ההיבטים השליליים.

5. הגדרת אישיות המותג – החברה תמתג עצמה בהתאם לתדמית שברצונה לשדר לקהל לקוחותיה ולשם כך תבחר באופי היחודי של המותג, בשפה אחידה של עובדי החברה אל מול הלקוחות ובמסר התדמיתי שברצונה לשדר ללקוח המקבל את המוצר או השירות.

6. בחירת מסרי מפתח – או ערכי בסיס שעליהם תושתת הפעילות השיווקית של החברה. מסרים מקובלים כגון – איכות, אמינות, מקצועיות, יעילות, אך לא רק, מאחר וכדאי לבחון ערכים שיבדלו את החברה ממתחרותיה.

7. בניית אסטרטגית המותג - בניית תוכנית אסטרטגית מותג מותאמת לחברה, שתבטיח חוויה מותגית יחודית, על בסיס סדרי עדיפויות מוגדרים מראש.

8. פיתוח שפת המותג – את תוצאות השלב המחקרי המקדים מתרגמים לשפה עיצובית של צבעים, סמלים ומילות מפתח לשם מיתוג החברה, שירותיה או מוצריה בכל ממשק שלה עם הצרכן או הלקוח - החל מן השם והצבעוניות, הלוגו, כרטיסי הביקור, אתר האינטרנט, הברושורים, המצגות, האריזה של המוצר, ההזמנות, הקטלוג, ביתן החברה וכיוצא באלה.

9. יישום שפת המותג -  ביצוע קריאטיבי של שפת המותג שנקבעה, על בסיס עקרונות שיווקיים כגון אחידות ועקביות - מילות מפתח במיתוג שמטרתן לחזק את אמינות ויציבות המותג. הטמעת השפה השיווקית החדשה וה עיצוב גרפי של החומרים השיווקיים לכל החברה.

10. ליווי ושימור המותג – הבטחת הצלחת המותג לאורך זמן באמצעות מעקב הן אחר אחידות המסרים והן אחר איכות ועקביות הקונספט העיצובי.

נכתב על ידי סיון ברעם, בעלים של סטודיו למיתוג, עיצוב גרפי ואינטרנט

לפרופיל העסקי של סיון ברעם בפורטל מרקום מול 

חזרה לניוזלטר מרקום מול אפריל 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch