MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

הערך המוסף של חברת קידום אתרים

תהליך קידום אתרים הינו בעיקר תהליך טכני לחלוטין שנועד לענות על ה"ציפיות" של מנועי החיפוש מאתר אינטרנט מבחינת עמידה בסטנדרטים של כתיבת קוד נכונה, ואזכורים חוזרים של ביטויי המפתח במקומות המתאימים. יחד עם זאת מדובר בתהליך שדורש מקצוענות ובקרה תהליכית ויצירתית לצורך הגדלה מתמדת של הפעילות העסקית שמגיעה דרך האינטרנט.

מהי אופטימיזציה?
אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש (SEO) משמעותה תהליך הכולל מספר מרכיבים אשר יחד מסייעים לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות חיפוש של ביטויי מפתח וכתוצאה מכך הגדלה של התעבורה של מספר הגולשים באתר.  תהליך קידום אתר עוסק ב  4 אלמנטים מרכזיים : בחירת מילות מפתח, קופירייטינג, אופטימיזציה של קוד האתר, בניינת קישורים חיצונים, מדידת ביצועים ובקרה מתמשכת.

המטרה המרכזית של תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא להבטיח כי אתר האינטרנט שלך נגיש וגלוי למנועי החיפוש. בנוסף במהלך תהליך קידום האתר נדרשת חשיבה יצירתית בנושא הדרכים "להעשיר" את חווית הגלישה באתר, מתוך כוונה למשוך את הגולשים באתר לשהות בו לפרקי זמן ארוכים יתר, עובדה שבפני עצמה מהווה פקטור חשוב המשפיע על הדירוג של האתר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.
בקרב מנהלי השיווק באינטרנט , למיקום בתוצאות החיפוש  נודעת גם חשיבות נוספת בבניית המותג של העסק, מיצוב משופר של הובלה באיכות וכמובן יתרון פרסומי לאורך זמן שמתבטא בחשיפה בעלויות נמוכות יחסית פר גולש.

מחקר ביטויי מפתח
ההצלחה של קמפיין קידום אתרים מתחילה במחקר מילים יסודי. המפתח בבחירת ביטויי המפתח המתאימות הוא בניסיון להכנס לראש של הגולש ולהבין אילו פרמטרים מעניינים אותו כשהוא מחפש מוצר/שירות כמו שלנו. ככל שנדע להתאים את האתר לביטויי מפתח ספציפיים, כך נוכל להגדיל את התנועה של לקוחות פוטנציאלים לאתר. חברה המשווקת "ג'קוזי", לא יכולה להסתפק רק בביטוי הכללי, עליה להגדיר ביטויים נוספים שמתאימים לצורות חשיבה משתנות  של גולשים כגון : "קניית ג'קוזי", ג'קוזי לבית", "ג'קוזי משפחתי", "ג'קוזי יוקרתי" וכו. מציאת ביטוי מפתח רלוונטים וניתוח הקריטריונים המגדירים ביטויי חיפוש שנלווים לביטוי הגנרי, הוא שמסייע להזרים לאתר את הלקוחות המתאימים. 

קופירייטינג
מנועי החיפוש מנתחים מידי יום מיליוני דפי אינטרנט וצבר ידע ויכולת מרשימה בהבנת הדגשים והמסרים שכותב התוכן רצה להפנות אליהם. חשוב להשתמש בביטוי המפתח בכותרות של הטקסט, ולאזכר אותו פעמים נוספות בשיעור של 4-3% מסך הטקסט. שימוש מוגזם בביטוי המפתח עלול להחשב כמניפולציה ולהוביל להורדה בדירוג. ענין נוסף הוא הצורך בהשקעה בתוכן רלוונטי ומענין. כאמור לחווית הגלישה יש תרגום ישיר למשך זמן השהיה של הגולשים והשפעה על הדירוג העתידי של האתר. מומלץ לשתף בטיפים וברעיונות מקצועיים, לצרף תרשימים גרפיים, מידע מספרי וסטטיסטי, וכל נתון אחר שיש בו בכדי להעשיר את האתר.

לחלק מחברות קידום האתרים ישנם כלים שמאפשרים סימולציה שמנתחת את העמוד כפי שמנועי החיפוש סורקים אותו ומאפשרת להבין איזה דגש יראה מנוע החיפוש בטקסט ובהתאם להוסיף / להוריד תוכן כדי לאזן את הפוקוס שקיים בתוכן.

בניית קישורים
בבסיס הפטנט של מנועי החיפוש עומדת הפילוסופיה הדמוקרטית. גם באינטרנט הרוב קובע, אבל יחד עם זאת מדובר בדמוקרטיה מאד דינמית שבכל יום נספרים הקולות ממהתחלה. המשמעות של קישור היא למעשה מתן קרדיט לאתר שאליו מפנה הקישור, וסימן למנועי החיפוש כי באתר שמעבר לקישור נמצא מידע נוסף שיעניין את הגולש. ככל שיש אתרים בעלי ותק ובעלי מספר עמודים גדול יותר שיקשרו אל האתר שלך, כך הוא ינצח בשיטה הבחירות הדמוקרטיות מול אתרים אחרים. כאן יש מקום לאמר כי מנועי החיפוש יודעים גם לסווג את הבוחרים ולפסול פתקי הצבעה פסולים. כלומר אם ישנם קישורים מאתרים פקטיבים ו/או אתרים שהתוכן שלהם שונה בצורה מהותית מהתוכן של האתר ה"מומלץ", הרי שהם יפסלו , ובמקרים מסוימים אף יענשו על כך. בנוסף בדיוק כמו בבחירות רגילות לטריטוריה ישנה חשיבות. קישורים מאתרים ישראלים ישפיעו טוב יותר על תוצאות הדירוג בישראל ולהיפך, קידום אתר בתוצאות חיפוש במדינות אחרות מצריך חיפוש שיתופי פעולה באותם מדינות ולרבות אחסון של האתר באותה מדינה.

בקרה והיזון חוזר
תוצאות התהליך של קידום האתר אמורות להיות ברורות לכאורה - הגדלת התנועה לאתר באמצעות ביטויי מפתח. יחד עם זאת נתון זה לכשעצמו הוא רק חלק מהתמונה. מנהל האתר חייב לקבל תמונה כוללת שתאפשר לנתח לא רק כיצד מגיעים הגולשים לאתר, אלה לנתח מיהם הגולשים שיצרו קשר עם החברה לאחר הכניסה לאתר, דרך אילו ביטויי מפתח הם התחילו את החיפוש שלהם. האם מדובר בלקוחות ותיקים שחיפשו את שם החברה , או בלקוחות חדשים שהגיעו דרך מודעת באנר/כתבת יחסי ציבור באינטרנט או חיפוש במנועי חיפוש. מערכת ניתוח פניות שכזו מאפשרת הבנה עמוקה יותר של תפקוד האתר ומומלצת מאד לשימש, מעבר לכלי הסטטיסטיקה הרגילים כגון  Google Analytics או תוכנה אחרת לאיסוף נתונים סטטיסטיים. ניתוח עמוק של הלקוחות בפועל יאפשר לנבא טוב יותר את ההצלחה בעתיד, להוריד את ההשקעה באפיקי פרסום שאינם רווחיים, ולהשקיע בתמהיל הביטויים שמגדיל את ההכנסות מהאתר.


הכותב , דורון בן דוד הינו מנכ"ל חברת Dreamview העוסקת בבניית וקידום אתרים.

לפרופיל העסקי של Dreamview בפורטל מרקום מול

חזרה לראש הכתבה


חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2010

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch