MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

התוכן הוא המלך? כאילו...דא...

לא צריך להיות חדי עין במיוחד כדי להבחין בתופעה שהולכת ומשתלטת בשנים האחרונות על התרבות האנושית: יצירה אינטנסיבית שלא לומר אובססיבית של תוכן. כולם כותבים: מכתבים בעיתון, כרזות מחאה, פוסטים, סטאטוסים, טוויטים, דפי אתר, טיפים במייל, שיעורים, מדריכים, דו"חות ונייר עמדה. אתה כותב - משמע אתה קיים.

הנתונים עולים על כל דימיון:
בחודש אוגוסט 2010, זרק אריק שמידט, אז מנכ"ל גוגל, פצצה לאוויר. "מדי יומיים", הוא אמר, "אנחנו מייצרים אותה כמות מידע כמו כמות המידע שנוצרה משחר האנושות ועד שנת 2003".
חודשים ספורים לאחר מכן, החליט הבלוגר שיין סנואו (contently.com) להרים את הכפפה. "החלטתי לעשות תחקיר קטן על כמות התוכן שמיוצרת מידי יום באינטרנט", הוא כתב, בדק וחזר עם מסקנות: "עושה רושם שכשהם אומרים ש'כל אחד הוא איש תקשורת', הם לא מתבדחים".

התחקיר של סנואו העלה כי מידי יום ביומו נכתבים ברחבי העולם 140 מיליון טוויטים, 1.5 מיליארד סטאטוסים בפייסבוק ומשהו כמו 1.6 מיליון פוסטים; 2 מיליון סרטוני וידיאו מועלים מידי יום ליוטיוב, 5 מיליון תמונות מועלות לפליקר (כמות התמונות בפייסבוק הוערכה כבר בשנת 2010 ב- 10 מיליארד, על ידי האתר digital inspiration), ובנוסף, מתווספים לרשת מידי יום ביומו  כ- 60 אלף אתרים חדשים.

התוכן הוא המלך, אמר ביל גייטס וקיבע את חובת ההוכחה של יצירת התוכן בתודעה העולמית. על הדרך הפכנו כולנו לעכברי מעבדה של מקלדות.

אז... למה בעצם התוכן הוא המלך?
כדי לענות על השאלה הזאת, אני מזמינה אותך לצאת אתי למסע בזמן.
נתחיל בשנת 1996. זו הייתה השנה שבה נשא ביל גייטס את נאומו המפורסם "התוכן הוא המלך" - נאום מרתק שהוכיח יותר מכל את יכולתו הגאונית של גייטס, גם לצפות את העתיד וגם לבדות תרחישים ממוחו הקודח...

בידור, פרסום ומינויים בתשלום
התוכן יהיה הכלי שיאפשר לחברות לעשות כסף באינטרנט, הוא אמר, על ידי הספקת מידע, בידור ופרסום, רצוי בפורמט אודיו ואולי אפילו בווידיאו, וכדאי מאוד שיהיה אינטראקטיבי. החזון שעמד לנגד עיניו היה ערוץ חדשות בכבלים, משותף למייקרוסופט ו- NBC, לצד פרסומים מדעיים באינטרנט, ועתיד ורוד לאתרי מנויים בתשלום – רק, כמובן, לאחר שתימצא הדרך לגבות סכומים קטנים עבור המנוי בקלות, ביעילות ובזול, כדי לאפשר הצטרפות של מינויים רבים ולשמר את האטרקטיביות הפרסומית של האתר. "אלה שיצליחו", חתם גייטס את דבריו, "יניעו את האינטרנט קדימה כשוק של רעיונות, חוויות ומוצרים - שוק של תוכן".  

חיפשת ומצאת - תאמין
שנה לאחר מכן, בשנת 1997, הכיר העולם את הכבשה המשובטת הראשונה, דולי, נחתמה אמנת הנשק הכימי העולמית, הונג קונג חזרה לידי סין, והנסיכה דיאנה נספתה בתאונת דרכים. אבל בראייה רטרוספקטיבית, האירוע המשפיע ביותר שחל באותה שנה הייתה ככל הנראה הקמתו של מנוע החיפוש גוגל.
איכשהו... את האירוע הזה ביל גייטס לא חזה, וגם לא התייחס לנושא החיפוש כלל בנאום התוכן שלו. וזה... איך לומר... קצת יותר ממוזר, בהתחשב בכך שפיתוחם של מנועי החיפוש הראשונים החל כבר בשנת 1990, ובשנת 1994 יצא לשוק webcrawler - מנוע החיפוש הראשון שאפשר חיפוש בטקסט של גוף האתרים ולא רק בכותרותיהם. 

אז למה בכל זאת התוכן הוא המלך?
האמת היא שממרחק הזמן, אפשר בהחלט לומר שגייטס קלע בול בכותרת אבל פספס במידה רבה בגוף הדברים. זה לא שאין פרסומות או אתרים בתשלום באינטרנט. יש. אבל לא זה הכוח שמניע את האינטרנט קדימה.

מי שללא כל ספק העניק לתוכן את כתר המלכות ולאינטרנט את כנפיו הרחבות - הם מנועי החיפוש. למה? כי מנועי חיפוש (אז וגם היום) זקוקים ל תוכן שיווקי מילולי כדי לבצע את מלאכת הסריקה. המתמטיקה מאוד פשוטה: אין תוכן - אין סריקה. אין סריקה - אין תוצאות. אין תוצאות - אין אינטרנט, בוודאי לא שיווק באינטרנט שאנחנו כולנו מכירים. בקיצור: אין תוצאות? אין מצב!

ואז הגיע הצרכן החדש...
אלא שאז נכנס למשוואה נתון חדש ובלתי צפוי: הצרכן החדש, ועליו אנחנו נדבר בחודש הבא.
בינתיים אני מזמינה אותך להירשם לקורס האינטרנטי החינמי שלי ללימודי שיווק באמצעות תוכן.
מה זה שיווק באמצעות תוכן? גם על זה עוד נדבר בהמשך, אבל בשקט בשקט אני יכולה לגלות לך שסת' גודין - מי שנחשב היום לגורו השיווק מס' 1 בעולם, נוהג לומר ששיווק באמצעות תוכן הוא השיווק היחידי שנשאר. אני כמובן מסכימה איתו, ומזמינה אותך לגלות יחד איתי - מדוע, איך, כמה ולמה...   
הקישור: http://www.aocm.co.il/לכתוב-ולהרוויח---קורס-חינמי.htm

נכתב על ידי עידית נעמן, מנכ"ל האקדמיה לשיווק באמצעות תוכן.
בניית אסטרטגיות תוכן I ייעוץ וליווי שיווקי I הדרכות והרצאות I כתיבה בתפירה עילית

לפרופיל של AOCM בפורטל מרקום מול

 

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אוקטובר 2011

 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch