MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

והרי התחזית הדיגיטאלית לשנת 2012: מה שהיה הוא שיהיה. באופן שונה לגמרי

ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות, ממשיכות להשפיע באופן רדיקלי על השוק, לטרוף את הקלפים המסורתיים ולהמציא חוקים חדשים.
זוכרים שפעם שוחחנו על "האינטרנט" כישות שיווקית נפרדת? כיום, פעילויות אונליין / פעילויות שיווק באינטרנט הפכו להיות  כה נפוצות, כך שהדיבור על "האינטרנט" הופך להיות ברור מאליו.

רשת האינטרנט אינה עומדת בפני עצמה כבעבר. פעילויות מקוונות נעשות בכל מקום בו זמנית : אנחנו גולשים באמצעות טאבלטים או טלפונים חכמים, צופים בטלוויזיה On Demand, מאזינים למוזיקה ברדיו און-ליין ומדפדפים בספרים ומגזינים דיגיטאליים להנאתנו.

למעשה, ההבדל בין אונליין לאוף-ליין הולך ומטשטש.
איננו שמים לב עוד, לפעילות מקוונת. אנחנו עוברים בטבעיות משימוש בניידים לטאבלט, מWi-Fi למחשוב ענן.
הכלים השונים מוכרים לנו, ומעולם לא ניצלנו אותם או ביעילות גדולה יותר.

אז מה היה לנו?

בזכות כלים טכנולוגיים ריכוזיים (כגון מחשוב ענן), הולכת וגוברת הפופולאריות בשימוש בטלפונים חכמים או טאבלטים.
מחשוב ענן משלב בין שרתים, אפליקציות ורשתות, כך שהמשתמש מנהל את המידע, בכל מקום ומכל מתקן שהוא. מחשוב ענן הופך את התקשורת לטבעית וניידת יותר. אין צורך לזכור כתובת URL כבעבר. כעת, אנו גולשים בקלות דרך לינקים, חברים, קודי QR ועוד.
בנוסף, מידע מוגש לנו בזול וקורא לנו להירשם; רשתות אלחוטיות חינמיות באזורים מסוימים מעודדות גם הן את השימוש במתקנים ניידים מקוונים.

המרחב האישי עדיין אפקטיבי

למרות ההתקדמות העצומה בערוצי תקשורת שיווקית להמונים, פעולות שיווקיות אישיות כגון  ניוזלטרים, מסרונים אישיים והתרעות מקוונות אישיות עדיין נחשבות כאפקטיביות במיוחד.
מגזינים ויזואליים כגון אופנה, סגנון חיים או נסיעות לא איבדו מהפופולאריות שלהם, שלא כמו עיתונים יומיים אשר מרגישים את הבל נשימתה של המדיה הוירטואלית על עורפם.

להיות חברתי זה ה"ירוק" החדש

טלוויזיה ורדיו, מכוניות, סרטים ותמונות – נראה שהכול סובב סביב תפוח האדמה הלוהט הזה. פייסבוק עדיין "נותן בראש", Google+ שומר על ערנות גם הוא.
פייסבוק ממשיך במגמת ההתחדשות, עם הוספת אתרי צ'אט, שירותי דיוור חדשות ועוד, ומחזק את מקומו כספק יומי של חדשות, קניות והודעות שונות.
פעילות דיגיטאלית הולכת ויוצרת חוויה חברתית אטרקטיבית ביותר. כך האזנה למוזיקה, צפייה בTV או עריכת קניות וירטואליות הופכת לאירוע מהנה אף יותר מהעולם האמיתי.
אנחנו משתפים בחוויות מספר רב של חברים, עליהם אנו עוקבים באמצעות תמונות, בלוגים עדכונים על הקיר ועוד.
מותגים הופכים להיות חברים, או חברים של חברים, במקום גופים לא רצויים כבעבר.

פרטיות כבר איננה מעניינת איש

הציבור שומר בקנאות על פרטיותו. לחשוף את פרטיותו, הכוונה. פרטים אישיים ועדכונים שוטפים הופכים להיות ערכים תרבותיים, בידוריים וללא ספק מהווים יתרון עסקי על פני המתחרים.
מעולם לא שיתפנו מידע אישי, בכמות כה רבה של אנשים  ובאופן שיטתי כל כך.

" הישרדות – השוק המקומי "
תקשורת שיווקית קלאסית וערוצי שיווק מסורתיים, אשר עדיין לא הסתגלו לעידן הדיגיטאלי החדש, מאפשרים להזדמנויות שיווקיות רבות לחלוף על פניהם.
משרדי פרסום מוצאים עצמם שוב ושוב מול אתגרים רבים, בניסיון לפרש ללקוח את ה"דבר המודרני החדש" הזה, או להנחותו לבחירה השיווקית החכמה.

שילוב מספר ערוצים מקוונים היא פעולה מחויבת המציאות

מאחר ואנחנו צורכים מידע דיגיטאלי, בקצב הולך וגובר, נתגלתה צורה חדשה של שיווק דיגיטאלי. מקצועות חדשים הוגדרו, והדרישה להם הולכת וגוברת.
לא עוד חשיבה טקטית בודדת - העתיד נמצא באסטרטגיה חזקה ומשולבת, המתמקדת בשזירה מושכלת של כלל ערוצי התקשורת השיווקית, עד ליצירת תערובת רבת עצמה, און-ליין ואוף-ליין.

לדוגמא, מדיה חברתית תעבוד באופן אופטימאלי אם תשולב בקמפיין דיוור אישי.
אפקטיביות משמעותית תושג ע"י שימוש נכון ב  (Google SEA  (Search Engine Advertising עם פרסום לפי מילות מפתח.
באנרים יובילו למותג שנוצר באתרים, ומשחקים און-ליין יסייעו בחיזוקו.

אסטרטגית ניהול יוצרת דרכים שונות ומשולבות, להגעה לחיבור הנכסף בין מותג לצרכן.

מה לגבי התקציב?

שיווק דיגיטאלי הופך לחלק בלתי נפרד מחבילת התקצוב בארגונים השונים, לעיתים על חשבון ערוצי ותיקים יותר.
מאחר והפרסום בטלוויזיה יקר, ופרסום מודפס אינו מגיע לקהלים מדויקים, נשענים המפרסמים על תוכן און-ליין על מנת להגביר חשיפה לקהל.
לא ניתן עוד להתעלם מפייסבוק, ואין מדובר כעת רק על בקרה על השיחות שעל הקיר.
הקהל מחובר בכל מקום ובכל עת, ולכן יש להיות חדשנים בכל הנוגע למסרים השונים.

החזר השקעה מעולם לא היה מדויק יותר  
היתרון החזק ביותר של שיווק דיגיטאלי, הינו ב ROI (Return On Investment)  - החזר השקעה, תודות לכלים סטטיסטיים שונים.
דבר זה מהווה יתרון משמעותי בתחזוקת אתר, ואלמנט קריטי בזמני משבר.
ניתן לבחון בקלות נתונים שונים כגון נטישה של דף, משך שהיה בו ונתוני המרה.

תוכן. תוכן. תוכן
יצירתיות כנחלת הכלל: אנחנו מצייצים, מעדכנים, משתפים, יוצרים תכנים שיווקיים ו סרטי תדמית, מעבירים אותם מאחד לשני. אנחנו נעים מ YouTube ל FaceBook ובחזרה עשרות רבות של פעמים.

תוכן אינו רק טקסט. תוכן הינו מוזיקה, סרטונים או אפליקציות שונות.
אבל תוכן נכון הוא המפתח לזכייה בכל הקופה – נאמנות לקוח, והינו קיים באתרים, מדיה חברתית או דיוור אלקטרוני ישיר.
התוכן כעת, אינו נובע רק ממקצוענים המייצרים תוכן. התוכן נוצר ע"י הגולשים או בלוגרים, המשאירים עקבות דיגיטאליים בכל מקום: Likeים, הערות, תגובות, השתתפות באירועים, "קראתי",  וכו'.
מגש מתאבני התוכן מוגש לגולשים, ומחזק את תפקידם כ"צרכנים מפיצי תוכן".

אפליקציה –המטרה? צמצום תשומת הלב למכשיר אחד
אפליקציות רבות ומגוונות הופכות להיות נגישות עבור פלטפורמות ניידות ובקטגוריות אינסופיות.
כל אחת מהן משרתת מטרה שונה.
עם הפיכתן לזמינות ופופולאריות, הופכת האפליקציה למושא חלומו של כל מפרסם (אשר יאלץ להשיק כזו ב2012 ).

לעלות על הגל – כל הדרך אל החוף

חברות רבות החלו להתארגן, ולהקצות חשיבה ומשאבים לגיוס כישרונות המתמחים בניהול מוניטין, ניהול מדיה חברתית, ניהול ויצירת תוכן, ניהול קשרי לקוחות ומידע  ועוד.דבר אחד ברור - חברות אשר מבקשות לשרוד את העידן הדיגיטאלי החדש, ראוי שיערכו בהתאם.

 

המאמר נכתב ע"י אפרת שפירא, אשת תקשורת שיווקית, כותבת שיווקית מיומנת ומומחית בכתיבה וניהול תוכן אתר, ניו מדיה, ניוזלטרים ועוד.
*** חלק מהמקורות למאמר הינם מאתרים שונים של חברות הפועלות בחו"ל.

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול ינואר 2012

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch