MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מהי חשיבותם של אנליסטים וכיצד להפיק את המירב מתערוכות בינלאומיות?

קשרי אנליסטים – מה הסיבה שהם חשובים יותר מיחסי ציבור בעיקר לחברות בינוניות וקטנות?
וטיפ למנהלי מרקום - איך להפיק מקסימום ערך מתערוכות בינלאומיות?
במחקר שנערך לאחרונה על ידי מספר חברות ייעוץ תקשורת בינלאומיות  (Hill and Knowlton , SageCircle, Lighthouse AR  ואחרות) נמצא כי ההשפעה הגבוהה ביותר על החלטת מנהלים לעבוד עם חברה כזו או אחרת או בנוגע לרכישות שונות, היא המלצת פה לאוזן וניסיון של קולגות.

ההשפעה השנייה היא דעתם של אנליסטים באותו שוק, ורק אח"כ פרסום ויחסי ציבור.
 
עבור חברה בינונית או קטנה שמעוניינת  לקבל הכרה ראשונית  או לחזק את מיצובה ולשמור על נתח השוק שלה זה מידע קריטי בחשיבותו!
 
יחסי ציבור ופרסום הם בהחלט חלק חשוב ממאמצי השיווק, ועדיין אורך החיים שלהם קצר. גם ידיעה חשובה שמתפרסמת במדיה "נקברת" בסופו של דבר מתחת לערימות נייר או הולכת לאיבוד בין מאות מילות חיפוש ודפי גוגל.
מחקרים שמפרסמים אנליסטים, לעומת זאת, הם בעלי "חיי מדף" ארוכים הרבה יותר והשפעה רחבה יותר:
 
1. מקבלי ההחלטות בחברות הבינוניות והגדולות בעולם מנויים על שירותי חברות המחקר ולכן קוראים באופן שוטף את המחקרים.

2. המחקרים מפורסמים זמן רב באתרי חברות המחקר ולכן יעלו בכל חיפוש בגוגל שיערוך מנהל רכש או כל מקבל החלטה בכיר בארגון. ברב המקרים מנהל כזה גם ירצה לדבר עם האנליסט שחיבר את המחקר ולהתייעץ בו תוך כדי תהליך בחינת פתרונות וספקים.

3. אנליסטים מעבירים מידע גם כשהם דוברים בכנסים מקצועיים וכשהם מייעצים לחברות גדולות.
חלק מהחברות הגדולות בעולם מפרסמות מכרזי רכש כך שאחת הדרישות מהספקים היא לספק חוות דעת מאנליסט של חברת מחקר מובילה בתחום על המוצר שלהם.

4. עיתונאים ומגזינים מקצועיים מצטטים אנליסטים וחדשות של חברות המחקר – עבור מנהלי מרקום מדובר בשתי ציפורים, חשיפה בקרב אנליסטים ובמדיה, גם יחד.

5. הקשר עם אנליסטים מספק לחברות בינוניות וקטנות (שלעיתים לא יכולות להרשות לעצמן לרכוש מנוי יקר על שירותי חברת מחקר מובילה בתחומן) הזדמנות לשאול שאלות ולקבל חוות דעת על השוק או על האסטרטגיה השיווקית.
מחיר שירות קשרי אנליסטים, לרב, זול משמעותית מעלות שירות יחסי ציבור, כך שההחזר על ההשקעה (ROI) גבוה.
 
 
לאור כל האמור לעיל – כדאי לכל מנהל שיווק ומרקום שאנליסטים יכירו את החברה שלו! 
 
וטיפ לסיום: קשרי אנליסטים הם דרך נפלאה למנהלי שיווק ומרקום להוסיף ערך לכל תערוכה בינלאומית בה החברה משתתפת. מבחינת הנהלת החברה, התקציב לתערוכה כבר משוריין מראש בתחילת השנה כך שלא מדובר בסעיף תקציבי חדש, אז שווה להתאמץ בערב שבת כדי ליהנות מהתוצאות בשבת......ובמילים אחרות, שווה בהחלט להוסיף לסל הפעילויות תוספת (די קטנה לתקציב) של קשרי אנליסטים. לא לסמוך על כך שבמילא יגיעו אנליסטים לתערוכה ואפשר יהיה לפגוש אותם, אלא ליזום את הקשר בצורה מסודרת ומאורגנת עוד לפני התערוכה. לאתר את האנליסטים הרלבנטיים ביותר, לתקשר איתם באופן מקצועי כך שיעורר אצלם רושם רציני ועניין  ואז לוודא איתם שהם מגיעים לתערוכה ולקבוע פגישה מסודרת. אנליסטים שמגיעים לפגישות עם הנהלת החברה מהווים קהל איכותי וממוקד שמבקר בדוכן וזו הזדמנות נפלאה להתחיל או לחזק מערכת יחסים איתם.

מניסיוננו, אנחנו ממליצים לא להסתפק בפגישות בתערוכות אלא לשלב את התערוכה כחלק מ-roadshow ממוקד ומקצועי שכולל מעבר על החומר השיווקי של החברה והתאמתו לצרכי האנליסטים, שיחת ועידה טלפוניות יסודיות לפני (או אחרי ) התערוכה ומעקב שוטף אחר ה editorial calendar של כל אנליסט וחברת מחקר.


נכתב על ידי יגאל כהן ועינת עופר מחברת לינקס, חברה המתמחה בקשרי אנליסטים ומחקרי שוק בינלאומיים

לפרופיל חברת לינקס באתר מרקום מול

חזרה לראש הכתבה

 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch