MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

למה מרקום, מי צריך מרקום, חשיבות המרקום בארגון

בעידן של היום, עדיין ישנן חברות בארץ אשר אינן מעסיקות ו/או משתמשות בשירותי מרקום מקצועיים. האם זה בגלל שחברות טרם הבינו את יתרונות מקצוע המרקום? או שמה הם חושבים שמנהל שיווק מתפקידו להתנהל כמנהל מרקום גם כן?! הנה דוגמא לכך, שנתקלתי לאחרונה.

(בהתחשב בעובדה שרוב מנהלי המרקום הן נשים, האייטם כתוב בלשון נקבה, איתכם הסליחה מנהלי המרקום הגבריים שביניכם)

לא מזמן היתה לי שיחה עם מנהל בכיר בחברה גדולה ששאל אותי מה אני עושה, לאחר שהסברתי לו מה מעשיי הוא התלהב ושאל באילו חברות ישנה פונקציה כזו משום שאצלם אין אחת כזו שעושה את תפקידי המרקום, אצלם זה נחלק בין המזכירות ומנהלת ההדרכה. המזכירה של המנכ"ל אחראית על ארגון כנסי החברה, המזכירה של התפעול אחראית על התערוכה שכעת הם מארגנים ומנהלת ההדרכה אחראית על כתיבה שיווקית והפקת ברושורים משום שהיא יודעת לכתוב יפה בעברית ובאנגלית עסקית. והשוס היה שמחלקת ה IT מנהלת את אתר האינטרנט של החברה כאשר מידי פעם מנהל המכירות אומר לו מה להוסיף ולעדכן.

שאלתי אותו מספר שאלות מכוונות כמו: 

כיצד הם מתארגנים לתערוכה ומהם הערכים המוספים שהם מתכוונים להפיק מתערוכה, אותו הדבר על כנס לקוחות

מי מנהל את תקציב השיווק
ודואג שלא יחרגו ממנו, 

מי מקפיד על הזהות המיתוגית של החברה
? והאם יש אחת כזו?

מתי לאחרונה הם עדכנו תוכן שיווקי באתר ועזרו בקידומו
?,

מתי לאחרונה ערכו קמפיין שיווקי
מקיף להשקת מוצר חדש הכולל עיצוב גרפי והכנת חומרים שיווקיים, ידיעה לעיתונות, פרסום במגזינים ובמדיה אלקטרונית, עיצוב מצגת עסקית לאנשי המכירות, הפקת סרט מוצר ועוד..

והאם לאחר ביצוע פרויקט מעניין אצל לקוח הם כותבים על זה סיפור הצלחה ודואגים להפצת הסיפור ועוד..

ושאלה נוספת, האם יש להם בארגון אדם המסוגל למלא עשרות משימות בבד אחת ולהסוות את רצונם של רבים ביחד?

אותו מנהל פתח את עיניו והסתכל עלי כאילו נפלתי מהשמיים... מה כל זה מנהלת המרקום עושה לבדה? לשאלתו עניתי שכן, מנהלת המרקום עושה את כל זה ועוד...
כמובן שבעזרת אנשים אחרים, היא יושבת עם מנהלי המוצרים, לומדת על המוצרים וכותבת עבורם חומרים שיווקיים, היא מבינה מהמנכ"ל את חזון החברה וכותבת תכנית שיווקית מסודרת ומתוקצבת, היא מתכננת קמפיינים של השקת מוצרים ונעזרת באנשי המכירות על מנת להבין מה יניע את לקוחות החברה לפעולה? היא אחראית לכתיבה השיווקית של התכנים באתר ואם יש כלי ניהול חכם לאתר אז היא זו שמעדכנת את התכנים ללא צורך במעורבות ה- IT, ואם אין כלי ניהול חכם לאתר היא תדאג להקמת אתר חדש לחברה עם כלי ניהול שיאפשר לה לנהל את האתר ללא תלות חיצונית. והיא זו שמארגנת את התערוכות והכנסים של החברה כאשר היא יודעת גם להפיק תועלת מכך ולהעביר לידים לאנשי המכירות בצורה מסודרת ...

מנהלת מרקום זהו תפקיד מכובד מאוד בארגון, לא עוד פונקציה קטנה של עוזרת ל.. יש כאן מהפך בתדמית – מנהלת מרקום היא מנהלת בכירה, משכילה, בעלת יכולת השפעה וכשרון לנהל ולהניע אנשים.

משימות מנהלות המרקום הן רבות ומגוונות, יצירתיות ומעניינות. על מנת להצליח בתפקיד כזה על מנהלת מרקום להיות אסרטיבית, בעלת כושר ניהולי ויכולת לנהל מספר פעולות ביחד, בעלת יכולת למידה גבוהה ויחסי אנוש מעולים.

כיום ארגון המכבד את עצמו אינו יכול להתקדם ולייצר מודעות שיווקית ללא מנהלת מרקום. ישנן חברות המעסיקות מנהלת מרקום בתוך הארגון וישנן חברות המעדיפות להעסיק חברת מרקום במיקור חוץ כאשר הם מתפקדים בצורה מלאה כמו מתוך הארגון. מנהלת מרקום זוהי פונקציה מאוד חשובה בארגון בדיוק כמו מנהל מכירות, מנהל תפעול ומנהלי פיתוח. ללא המרקום המסר של החברה ומוצריה לא יצאו לאור בצורה מקצועית אם בכלל.


אני אשמח לשמוע את דעתכן בנושא, וכיצד לדעתכן ניתן להעביר את המסר של תפקיד המרקום בצורה יותר טובה, לדעתי מנהלים טרם הבינו כיצד "להכיל" מרקומית בארגון ועל כן נמנעים ממנה? שלחו אלי דוא"ל ואני אעלה לפורום.


צילום: התמונה שלי צולמה בארוע על ידי שי רענן, צלם מקצועי לאירועים.

חזרה לניוזלטר מרקום מול אוקטובר 2010

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch