MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

טיטאן מיתגה את ביה"ס הבינלאומי להנדסה של הטכניון

עושים בית ספר לטכניון…. הסיפור מאחורי תהליך המיתוג לבה"ס הבינלאומי להנדסה של הטכניון

הרקע
הטכניון, אחד האוניברסיטאות המובילות בארץ ובחול, מתמחה בלימודי המדעים, הנדסה, ניהול, רפואה ואדריכלות. הטכניון מדורג בין 25 המוסדות הטכנולוגיים המובילים בעולם, בעל מוניטין של מחקרים פורצי דרך, טכנולוגיות חדשניות וביתם של שני זוכי פרס נובל. בשנת 2008 התקבלה החלטה על הקמת בית ספר בינלאומי להנדסאים בשפה האנגלית המיועד לסטודנטים מצטיינים מכל העולם במטרה לבסס את דור המחר של עולם המהנדסים בהנדסה אזרחית, הנדסת תחבורה והנדסת מים וסביבה. לשם כך הטכניון הצטרך להיערך למסע קמפיין חדש ורענן אשר יתפוס את עיניהם של הסטודנטים וימשוך אותם ללמוד בטכניון. מהנהלת הטכניון פנו אל טיטאן, חברת מיתוג בינלאומית בבקשה למתג את בית הספר.
 
האתגר
האתגר המרכזי שעמד בפני טיטאן היה לייצר דרישה גדולה לבית הספר על ידי הדגשת היתרונות והחוזקות שלו אל מול החסמים והתפיסה השלילית שיש למדינת ישראל ו/או לאלו שאינם מכירים את ישראל כלל וכלל ועוד יותר מכך, לשכנע את הוריהם לרשום אותם למוסד אקדמאי שאינו מוכר להם ולא הופיע ברשימת האופציות לבחירה עד לאותו רגע.
אתגר נוסף שטיטאן התמודדו איתו היה כיצד לתקשר את בית הספר החדש לשני קהלי יעד מאוד שונים:
- סטודנטים יהודים - בעלי הכרות וזיקה מסויימת למדינה.
- סטודנטים לא יהודים - לרוב ללא כל מידע מבוסס על המדינה, הטכניון והמוניטין הרב שלו.
 
הדרך
טיטאן ביצעו מחקר אסטרטגי המפרט מהם דרכי הבחירה והסינון של קהלי היעד השונים בבואם להירשם לאוניברסיטה, מהם החסמים והחששות שלהם, החלופות שהם שוקלים, וכיצד מתנהלת הסביבה התחרותית?

מתוך מסקנות האסטרטגיה פיתחו שפה מותגית הוליסטית ומסר שיווקי יחודי בכל אמצעי התקשור: ברושורים, מודעות פרסומיות/תדמיתיות במגזינים ממוקדי קהל יעד, אתר אינטרנט ותערוכות לימודים ברחבי העולם. מטרת הטכניון באמצעות אמצעי התקשור החדשים היה:

1. להעלות את המודעות לטכניון ולתקשר את הישגיו חסרי התקדים לאורך השנים.
2. לספק מידע אמין, מושך ומעניין אודות מדינת ישראל, חיי התרבות והפנאי, תנאי המחייה וחיי הקמפוס.
3. לתקשר את שלושת המסלולים הייחודיים לביה"ס.
4. לפתוח ערוץ תקשורת פתוח לשאלות ותשובות של הורים ותלמידים.
5. לייצר פנייה ספציפית מותאמת לקהל היעד.
 
להלן תיאור הקונספט:
טיטאן יצרו שפה גרפית ומילולית הנשענת על סביבה המוכרת לקהל היעד מבתי ספר גבוהים אחרים בעולם הנחשבים מובילים בתחום. לדוגמא-ה"דגל" עליו מונח לוגו הטכניון כסמל מסורתי לאוניברסיטאות בינלאומיות מובילות.
 
עוצב לוגו חדש לקמפיין המבוסס על לוגו הטכניון על מנת להדגיש את הגב החזק העומד מאחורי בית הספר החדש. הצבעוניות של החומרים השיווקיים שידרו מודרניות, טכנולוגיה והייטק.

טיטאן ייצרו שלושה אימג'ים המשלבים צילום ואיור על מנת לבדל את המסלולים השונים באופן מיידי וברור ועם זאת חדשני.
 
מבחינת התוכן
בחזית הברושור ובכל החומרים השיווקיים צויינו עובדות אטקרטיביות על הטכניון, (שני פרסי נובל, מ-25 האונברסיטאות הטכנולוגיות המובילות בעולם וכו') ציטוטים ותמונות של סטודנטים על מנת לבסס אמון ולקבל את התמונה המלאה ממישהו שחווה את התהליך והסטודנט הפוטנציאלי יוכל להזדהות איתו. 
 
שני קהלי יעד
הוכנו שני סטים של אמצעי תקשורת שיווקית. אחד עבור קהל הסטודנטים היהודי המדגיש את החוויה של הלמידה במדינת ישראל ומעודד "עליה". וסט שני עבור קהל יעד לא יהודי שמדגיש חשיבות לימודי הנדסה בטכניון כבחירה החכמה מבחינה מקצועית.
 
בנית אתר האינטרנט
בנית אתר אינטרנט חדש לטכניון כולל אפיון ו עיצוב גרפי אשר כלל אפשרות להורדת חוברת לתלמיד מעמוד הבית. חוברת המפרטת את כל המידע הנחוץ על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ובנוסף חלק שלם הפונה להורים ובו מידע ומענה על שאלות נפוצות.
 
    

התוצאה
כיום כמעט ארבע שנים לאחר תהליך המיתוג והקמפיין הראשוני, בית הספר הבינלאומי להנדסה התרחב לעוד כשישה מסלולים, המודעות לבית הספר הולכת וגוברת גם בקרב הסטודנטים הלא יהודים בעולם מספר התלמידים בכיתה נמצא בעלייה מתמדת כל שנה.


נכתב על ידי מיכל גת, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת טיטאן המתמחה ב מיתוג, עיצוב גרפי וקביעת אסטרטגיה.


חזרה לניוזלטר מרקום מול אפריל 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch