MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד לטפל בלידים הנאספים בתערוכה?

התארגנות לקראת תערוכה או אירוע חברה היא מפרכת ודורשת משאבים רבים. בחברות רבות מרבית משאבי השיווק מושקעים בתערוכות, כנסים ואירועים הן מבחינה כספית והן מבחינת שעות העבודה. אך ההשקעה אינה מסתיימת עם נעילת התערוכה. המאמצים שהושקעו בה יניבו את המקסימום האפשרי רק באמצעות טיפול נכון בלידים שנאספו בתערוכה.

מה צריך לעשות מראש כדי לטפל נכון בלידים?

  • בשיתוף צוות המכירות, מחליטים על דירוג ללידים – אילו ייחשבו חמים, אילו ייחשבו פושרים ואילו יהיו קרירים.
  • מחליטים מראש על דרך הטיפול בכל ליד. למשל, ליד חם יקבל טלפון מאיש המכירות יום לאחר התערוכה, ליד פושר יקבל מכתב שאומר "ניצור איתך קשר בימים הקרובים" ויקבל טלפון מאיש מכירות בשבוע שלאחר התערוכה, ולבסוף ליד קריר יקבל מכתב שאומר "תודה שביקרת בביתן" ויצורף לניוזלטר של החברה.
  • מכינים את נוסחי המכתבים שיישלחו למבקרים בביתן.

מה צריך לעשות במהלך התערוכה כדי לטפל נכון בלידים?

  • להקפיד למלא טופס לידים המכיל שאלות שלפיהן ניתן יהיה לסווג את הלידים לחם, פושר או קריר.
  • לציין בטופס הליד מה סוכם – האם ביקש הדגמה? חומר נוסף? פגישה?

מה צריך לעשות לאחר התערוכה כדי לקדם את הלידים?

  • מומלץ מאוד לעבור עם צוות המכירות על הלידים ולסווג אותם במשותף לחמים, פושרים וקרירים. ניתן לעשות זאת גם בסיום כל יום בתערוכה כשהזיכרון לגבי המבקרים בביתן רענן יחסית וכמות הלידים קטנה יותר מזו הנאספת לאורך כל התערוכה. הישיבה עם צוות המכירות יכולה להקטין ויכוחים לגבי איכות הלידים שנאספו והמשך הטיפול בהם.
  • יש לרשום את כל הלידים שנאספו בטבלת אקסל מסודרת, או במערכת ה- CRM, כולל סיווגם והמשך הטיפול.
  • לידים חמים יטופלו על ידי אנשי המכירות, לידים קרירים יטופלו על ידי מחלקת השיווק כחלק מתוכנית טיפוח הלידים של החברה. הלידים הפושרים יעברו לטיפול אנשי המכירות או מחלקת השיווק על פי מה שסוכם מראש.
  • מנהלת המרקום צריכה לעקוב אחרי הטיפול בלידים על ידי אנשי המכירות ולראות אילו לידים הבשילו לכדי עסקאות כדי למקד את מאמצי השיווק טוב יותר בעתיד.

מנהלי מרקום יודעים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. תשומת לב לטיפול בלידים ביום שאחרי התערוכה תהפוך השתתפות בעוד תערוכה לכלי שיווקי רב עוצמה.


נכתב על ידי עינת אדר, מנכ"לית קודם שיווק המספקת שירותי ניהול תקשורת שיווקית במיקור חוץ ובניית כלי שיווק ומכירה. בעבר היתה מנהלת השיווק בחברת אפליקיור טכנולוגיות, ויש לה 8 שנות ניסיון בשיווק ופיתוח עסקי בשווקים בינלאומיים. קודם שיווק מספקת שירותים לחברות הפועלות בישראל ובחו"ל, כולל הייטק, קלינטק, מוצרי צריכה ושירותים.

חזרה לראש הטיפ

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול גליון מרץ

ל טיפים שיווקיים נוספים

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch