MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

דפוס – איך לא לפספס בשלב הכי קריטי של הפקת חומרים שיווקיים

כתבתם עיצבתם והכנתם ברושור / קטלוג / אריזה – השלב האחרון של ה דפוס הינו השלב הכי קריטי בסיום הפרויקט, חוסר שימת לב לצבעוניות, חיתוך נכון, סגירת תמונה או פונט לא במקום וכל המאמץ בהכנת המוצר יתבזבז.

הנה טיפ שיעזור לכם להימנע בטעויות ...

לפני שאתם מאשרים הדפסה של החומרים השיווקיים של החברה שלכם אנא בידקו את הדברים הבאים:
צבעוניות , טקסט , מידות , תמונות ממוקמות וסגורות נכון , חיתוך נכון של המוצר והשארת בליד מספיק לחיתוך.

הפקות דפוס של החומרים השיווקיים של החברה אינו דבר של מה בכך, לפני כל הוצאה לדפוס של ברושור, אריזה, קטלוג של החברה, אנא בקשו מבית הדפוס שלכם להעביר אליכם לאישור סופי את הקובץ המתקבל אצלם. מניסיון, לא כל קובץ אשר עובר לבית הדפוס מהמעצב הגרפי שלכם מתקבל בצורה טובה, לא באשמת אף אחד אלא תהליך ההמרה לא תמיד מתקבל אחד לאחד.

העתק שמש – בקשו מבית הדפוס שלכם העתק שמש. העתק שמש הינו העתק אחד לאחד של המוצר מבחינת הגודל והטקסט. השארת בליד לחיתוך - בהעתק שמש תוכלו לראות אם המעצב הגרפי השאיר מספיק "בליד" עבור בית הדפוס. "בליד" אומר המשך הגרפיקה מחוץ לקווי הברושור / האריזה וכדומה. מאחר שחיתוך בבית הדפוס יכול להתפספס לעיתים במילימטר או שניים, תמיד עדיף להמשיך את הגרפיקה מעבר למידות המוצר בכדי לא ליצור נימה של לבן בצדדים. הצבעוניות המדויקת אינה משתקפת בהעתק שמש אלא אם כן ישנה סטייה חמורה בצבע. (למשל חום במקום ירוק).

קובץ אייריס- אחת הבעיות היותר קריטיות בדפוס הינה בעיית הצבעוניות. הצבע שיוצא בהדפסה בבית הדפוס אינו תמיד הצבע שהתכוון אליו המעצב הגרפי ורחוק ממה שאתם חשבתם... לכן תמיד עדיף לבקש מהמעצב הגרפי או מבית הדפוס להוציא העתק אייריס אשר הוא כמעט אחד לאחד מבחינת הצבעוניות של המוצר. האייריס נותן לכם אפשרות לראות אם הצבעים התקבלו כמו שצריך והתמונות יוצאות מדויקות. יש לבקש מבית הדפוס להיצמד לצבעוניות ולנראות התמונות שבאייריס כדוגמת הדפסה לכל דבר.

שני ההעתקים הללו, העתק שמש ואייריס בידקו אותם טוב טוב שהם תואמים למה שאתם רוצים והראו את ההעתקים גם ל מעצב הגרפי משום שהוא זה שיצר את המוצר.

כל מה שנאמר כאן מתאים להדפסות פרוצס של כמויות גדולות מעל 1000 עותקים, בהדפסות דיגיטליות החיים יותר קלים פשוט מדפיסים העתק אחד מהקובץ ורואים אם הוא תואם את מה שרצינו. בהדפסות דיגיטליות ניתן לראות כיצד המוצר יתקבל סופית על ידי סגירת הקובץ ל- PDF.

עד כאן דנו בנושא הגרפיקה ו עיצוב גרפי, כעת נתקדם לנושא הנייר, איזה עובי נייר הייתם רוצים להדפיס את המוצר שלכם? והאם הייתם רוצים למינציה מט או מבריק או אולי רק כיסוי לכה ורניש פשוט? שוב גם כאן, בקשו מבית הדפוס לקבל דוגמא של הנייר שעליו יודפס המוצר שלכם ובקשו לראות דוגמא של הדפסה עם למינציה מט ומבריק. למינציה "מקפיצה" את איכות המוצר והנראות שלה. כיסוי של לכה ורניש פשוט גם הוא פתרון טוב לעלונים שיווקיים ואינו יקר כמו הלמינציה. יש לציין כי כיסוי ההדפסה בלמינציה או בלכה חיוני בהדפסות פרוצס משום שאחרת אנו נוכל לראות כל טביעת אצבע על המוצר.


המלצה שלי, אם זהו הפקת קטלוג יקר או כל מוצר אחר שיקר לליבכם, תמיד עדיף להגיע לבית הדפוס ולאשר הדפסה ראשונה לפני הרצת כל העותקים, בהזדמנות זו תראו איך בית דפוס עובד ותוכלו להבין יותר תהליכים. לי זה עזר מאוד.

בהצלחה


** בכתיבת הטיפ נעזרתי במעצבת הגרפית, ניבה משעל, אשר עבדה שנים בבתי דפוס ומתמחה בתחום.


 

ל טיפים שיווקיים נוספים


חזרה ל ניוזלטר מרקום מול מאי 2010

 

חזרה לראש הטיפ
 

 

 

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch