MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

3 טיפים כיצד למנוע מהפניות/לידים ליפול בין הסדקים

יצירת לידים זהו דבר אחד, לסגור ליד זהו משהו אחר. הסטטיסטיקה אומרת שכ 70% מהלידים שנאספים לא מקבלים את הטיפול היעיל מהמכירות ואינם זוכים למעקב. זהו נתון שלא ניתן להתעלם ממנו. כמות המשאבים המושקעת היום ביצירת לידים, מחייבת את אנשי השיווק להשקיע גם במעקב אחר לידים על מנת לשפר את יחס ההמרה של אתר האינטרנט של החברה.

המפתח ליצירה ולטיפוח ליד עד לסגירתו הינו תקשורת. להלן שלושה טיפים שבעזרתם תוכלו להבין אם החברה שלכם מתקשרת מספיק טוב עם לידים ומצליחה לשמור עליהם ולמנוע הגעתם למתחרים.

1. תקשורת יעילה עם לקוחות פוטנציאליים

• תקשרו עם הלידים שאתם אוספים לעיתים קרובות תוך שמירה על המותג שלכם בחזית.
• דוורו אליהם הודעות רלוונטיות המתאימות לשלב שהם נמצאים במחזור הקניה והציעו להם מידע שיעזור להם לעבור משלב אחד למשנהו. לדומא: הודעות על השקת מוצר חדש שיכול להתאים להם, White papers, שיתוף בקמפיינים שיווקיים חדשים, שיתוף באפיון מוצרים חדשים ועוד..
• להלן מספר דוגמאות לכלים ל שיווק באינטרנט: אופטימיזציה של מנועי חיפוש ו - Pay Per Click מתאים עבור קמפיינים זמניים לקידום מוצר מסוים או בכלל להגדלת התנועה לאתר. דיוור ישיר, ניוזלטר וטלמרקטינג הם הכלים לשיווק ישיר ומיועדים בעיקר ליצירת הפניות/לידים חדשים והעברת המסר השיווקי החוצה.

2. תקשורת עם לידים בזמן

• חברות רבות נוטות לאבד את ההפניות/לידים שלהם מחוסר זמן לעקוב אחריהם. הפתרון לכך הוא שימוש בתוכנת שיווק אוטומטית המשלבת ניהול לידים, טיפוחם ומדידת המוכנות שלהם לקידומם במחזור הקניה. 
• ליווי לידים "חמים" ו"קרים" באמצעות שיטות ידניות (טלפון, דואר אלקטרוני או פנים אל פנים) מצריך המון זמן וגם לא תמיד יעיל, לעיתים אנו טועים בשיקול הדעת. לשם כך עדיף להשתמש בתוכנה אוטומטית לניהול ומעקב אחר לידים
• תוכנת האוטומציה בוחנת את הלידים, מסייגת ושומרת אותם במעקב עד למצב שהם מוכנים לנוע קדימה או לצאת ממחזור הקנייה. התוכנה מסוגלת לבחון לידים לפי אזורים דמוגרפיים, היסטורית פעילות והתנהגותם המקוונת דבר המאפשר לכם להעביר לידים איכותיים לצוות המכירות ולהמשיך ולטפח לידים שאינם מוכנים עדיין.
 
3. תקשורת בתוך החברה שלך

• מחקר שנערך הציג גידול של 20% לפחות בהזדמנויות המכירה ללידים אשר עברו טיפוח לעומת לידים שלא עברו טיפוח.
• אבל, על מנת ליצור תהליך טיפוח לידים חכם על צוותי המכירות והשיווק להסכים ביניהם על תהליך ההסמכה של ליד/הפניה. 

כדי למלא את הסדקים במערכת הלידים ולמנוע "נפילת הלידים", אנשי שיווק צריכים לעבור מהתמקדות בלעדית של איסוף לידים לתהליך כפול של איסוף לידים וניהולם תוך טיפוח הקשר עם הליד עד להיותו מוכן למסירה למכירות להשלמת מחזור הקנייה.

לפי נתונים סטטיסטיים 7 מתוך 10 לידים בסופו של יום מבצעים רכישה. אם כך אין שום סיבה שהם לא יבצעו את הרכישה בחברתכם. בנו תהליך מתוכנן היטב לניהול הלידים ולהגדלת היחס בין ליד-לקוח ובכך תפחיתו את כמות ההפניות שאתם מאבדים למתחרים שלכם.

נלקח מתוך: Marketo blog

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2011 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch