MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

טיפים לבניית מצגת עסקית מנצחת

ג'רי סיינפלד ציטט פעם מחקר אשר גילה כי החרדה הכי גדולה של רוב האנשים הינה דיבור מול קהל, החרדה השנייה הכי גדולה אגב, היא מוות. כלומר, ציין סיינפלד, בהלוויה, רוב האנשים היו מעדיפים להיות זה שמונח באדמה מאשר זה שמקריא את ההספד.

החדשות הטובות הן, שבניגוד למוות, פרזנטציה מנצחת הינה תוצר של תכנון אפקטיבי וביצוע מוצלח. להלן מספר עקרונות אשר חשוב לזכור בבנייה ו עיצוב מצגת עסקית נכונה:

1. הגדרת המשימה העסקית –  בין אם מדובר במצגת מכירה , גיוס הון, הדרכה וכו' . חדדו לעצמכם את המטרה קצרת הטווח לשמה נועדה המצגת -  היכרות ראשונית, מיתוג תודעתי, קביעת פגישת המשך וכו' , דבר זה יקל עליכם בתעדוף המסרים אשר ראויים להיכנס למצגת ויסייע בהשגת מטרות ארוכות טווח.

2. תכנון מבנה ברור –  מצגת טובה מספרת סיפור עם התחלה, אמצע וסוף (עם אופציה לסיפורי משנה). קבעו מראש את 'עלילת' המצגת שלכם , הקפידו על פתיחה חזקה , רצף מסרים הגיוני, וסיכום. מבנה מצגת חכם ומדויק משרת מספר  מטרות חשובות –  מסייע לדובר בזכירת רצף המידע המדובר, מייצר קשב והבנה מצד הקהל , ומגביר את קוהרנטיות המסר.

3. תמצות ורלוונטיות - מטרת המצגת הינה לתמוך בדובר ולא להחליפו. הימנעו ממלל מיותר והעמסת הקהל באינפורמציה. המצגת הינה כלי תמציתי המיועד ליצירת מיקוד וזכירות. אל לה להסיח את תשומת הלב מן המציג אלא לחזק ולמקד את תשומת לב הקהל לעיקרי הדברים.

4. גיבוי המסר – על מנת לשדר אמינות ומקצועיות, הקפידו לגבות את המסרים העיקריים  בעובדות ודוגמאות אשר תומכות במסר ומבססות את אמון הקהל הן בכם כדוברים והן במסר אותו אתם מבקשים להעביר.

5. עיצוב  – כשם שהבגד מעיד על האדם, כך על המבנה הוויזואלי של המצגת לתמוך במסרים אותה היא באה להעביר,  ולשדר חזות התואמת את המותג. כמו כן שימוש נכון ומקצועי בגרפיקה ואנימציות רלוונטיות יעזור בהפחתת עודף המלל ויגביר בצורה משמעותית את אפקטיביות העברת המסר וזכירותו.
לסיכום, בין אם מדובר בקומיקאי במועדון, פרופסור באוניברסיטה או איש עסקים בחדר הישיבות – כאשר אנו מעבירים מסר לקהל , אנו לעולם נתמקד במטרה ובדרכים הנכונות ביותר להשגתה, ובכך נבטיח את הצלחתנו בלבדר , ליידע  או לשכנע. ואם התמזל מזלנו – שלושתם יחדיו.


נכתב ע"י גאיה פיינר, מנהלת התוכן בחברת Gecko העברת מסרים עסקיים , המתמחה בעיצוב, מיתוג וכתיבת מצגות עסקיות.
לאור הצלחתה, חברת Gecko משיקה בימים אלה סניף חדש באזור הצפון. לפרטים ויצירת קשר עם גקו בפורטל מרקום מול .

חזרה לניוזלטר מרקום מול פברואר 2011

חזרה לראש הטיפ

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch