MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

יחסים מספקים, לקוחות מסופקים

לקוחות.
אי אפשר בלעדיהם, נכון? הם מהותו, בסיסו וזכות קיומו של כל עסק.

לא סתם שאחד מנדבכי האסטרטגיה השיווקית הינו זיהוי ואפיון לקוחות – הגדרת לקוחותינו וזהותם, צרכיהם והתנהגותם הצרכנית.
לכן, אנחנו גם נוטים לספק חשיבות גדולה למערכת היחסים שלנו עם הלקוחות.
אנחנו משקיעים בהם, מדוורים אליהם טיפים וערך חינמי, בחגים שולחים להם ברכות, שולחים להם מזל טוב ליום ההולדת או יום הנישואים, נותנים להם הטבות והנחות - ובקיצור לא מחסירים באמצעים על מנת שיצאו מרוצים וישמרו איתנו על קשר ונאמנות.
התחושה הזו שצריך לרצות את הלקוח ולדאוג לשביעות רצונו, הינה סיזיפית ומתישה למדי וגרוע מזה - לפעמים הלקוח כל כך כפוי טובה (וגם לא צודק), שזה פשוט מתסכל ומעצבן ומקשה על התנהלותנו המקצועית.

כעת, תארו לכם, שהלקוח היה מפתיע אתכם לטובה ומפרגן ודואג להתקשר אליכם לפעמים לשאול מה שלומכם, מציע גם לכם מתנות בחגים, מציע לכם טיפים מתחום התמחותו...
נכון שההרגשה הייתה נפלאה? מפתיעה? מוערכת?
נכון שהתייחסותכם אליו הייתה משתנה לטובה? מייצרת העדפה בשירות ובהשקעה?

עכשיו, תחשבו על כל הספקים שאתם עובדים איתם.
האם אתם, בתור לקוחות שלהם, יכולים להשיב להם במטבע זו? האם אתם יכולים לשנות גישה ולהתייחס אליהם בתור "לקוחות"?

בעולמות רבים, בעיקר בתחומי השירותים - מקובל לראות בספק, "שותף אסטרטגי" או "שותף עסקי".
תפישת העולם הזו – הבאה לידי ביטוי גם ביחס והתייחסות – תורמת מהותית להתנהלות העסקית, לאיכות השירות ולאיכות ההספקה, ומהווה מערך עסקי סימביוטי ויעיל. לא בכדי, גם אם לא תמיד, ספק שירות (או מוצר) נחשב לאסטרטגי ואף משפיע לעיתים על אסטרטגיית הפעילות, המיתוג או החדירה לשוק.
בדרך כלל, ספק אינו חד פעמי (או לצרכים אד-הוק) - אלא הינו ספק קבוע, לטווח ארוך, ובעל השלכות אסטרטגיות על החברה. בתחום השיווק והמרקום רבים ספקי השירות הממשיכים עם החברה הברה שנים לדוגמא: ספקים בתחום עיצוב ובינוי ביתני תערוכה, עיצוב גרפי ו כתיבה שיווקית של ברושורים וקטלוגים, עיצוב אריזות, בתי דפוס, חברות ל עיצוב ובניית אתרי אינטרנט, מפיקי סרטי תדמית ו מצגות מולטימדיה, חברות המתמחות ב שיווק באינטרנט, יחסי ציבור, מוצרי פרסום ועוד.. ספקים אלו ישפיעו על פרמטרים רבים במערך הייצור, התפעול, השיווק והמכירה – החל מאיכות, דרך עלות, זמינות וגמישות וכלה בהדרכה ואחריות.

והנה, כשחושבים על ספק בהיבט הזה – נגלה שהוא חשוב לא פחות מלקוחותינו, וכי גם הוא (או המחליפים והמתחרים שלו) הינם מהותיים לעסק שלנו ולקיומו...
אז נכון שרצוי וכדאי להימנע מספק בודד או בלעדי – בדיוק כפי שנכון להימנע מלהתבסס על לקוח אסטרטגי עיקרי יחיד –  אך כאן כמו גם כאן, כדאי פשוט לבנות עימו מערכת יחסים אמיתית ויציבה.

אז חוץ מלהעניק יחס וסתם הרגשה טובה לספקים שלנו ולשותפנו העסקיים –
הנה 10 סיבות למה חשוב כל כך לייצר איתם מערכת יחסים טובה והדדית:
 
1. כשהמלאי של הספק מוגבל או נתון לעיכוב ודחייה (נכון גם לזמן ולכוח אדם), הוא יתעדף (מבחינת סדרי עדיפויות) וייתן את הסחורה שלו (או מזמנו ומאנשיו) –  ללקוחות שהוא הכי מוקיר, מעריך ואוהב. נכון... לך ולעסק שלך.
 
2. בימים קשים, בהם עשוי העסק שלך להימצא - ספק קרוב, יטה כתף ויסכים לדחות תשלומים בחודש ואף להימנע מלהפקיד את השיק שברשותו.

3. ספק שהוא גם "לקוח" - ישמור לך את הסחורה הטובה ביותר או יעניק לך את השירות המהיר ביותר ובהקדם.

4. ספק שאוהב אותך - יסכים לתת לך יותר הנחות, יותר תמורה, או מרווח גדול יותר.

5. כאשר תזדקק לייעוץ מקצועי/ טכני או שירות משלים (שאינו בהכרח מתומחר) – ספק מרוצה ינדב את מידע ברצון ובשמחה.

6. כשתרצה לפתח מוצר או שירות חדש, ספק אסטרטגי יסכים ללכת יחד איתך בשלב הפיתוח, כולל השקעה או עבודה בהקפה - כי הוא מאמין בך ובמוצר שלך.

7. כשתפתח חנות חדשה או משרד חדש, או תפנה לקהל חדש – ספק שמרגיש חלק מהעסק שלך ושותף לדרכך, ישמח להיות גם שותף להצלחתך ולהתרחבותך, ולעזור לך.

8. כשתזמין אותו לכוס קפה - הוא ינדב מידע רב על המתחרים שלך ועל תמונת השוק והתחרות.

9. ספק מרוצה - ימליץ עליך לחברים, לקוחות, ספקים ועמיתים שלו.

10.  ולבסוף, כשירצה לרכוש מוצר או שירות שאתה מספק - הוא יהיה הלקוח הכי מרוצה...
 

לסיכום,
תזכרו שלקוחות יכולים להפוך לספקים, וספקים ללקוחות, בכל זמן נתון.
כמו כן, על פי מודל האינטגרציה האסטרטגי – בכל רגע נתון, כל עסק בהכרח הינו גם ספק וגם לקוח, ויכול בקלות יחסית לנוע על קו ההספקה קדימה ואחורה.
לכן, התייחסו לספקים כאל לקוחותיכם – ותקבלו גם לקוחות מרוצים ומסופקים יותר.

 

נכתב ע"י ערן רותם, מנכ"ל אחד על אחד יעוץ שיווקי ממוקד - חברה המתמחה בייעוץ, ליווי והכוונה בעולמות האסטרטגיה, השיווק, המיתוג והפיתוח העסקי.

 

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אוגוסט 2011


 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch