MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד לגייס את הרשתות החברתיות להצלחת העסק?

הרשתות החברתיות כובשות את העולם בסערה: כמות החברים הרשומים בפייסבוק בלבד עולה על 500 מיליון, וכ 200 מיליון מהם נכנסים לפייסבוק מידי יום. למעשה, אם פייסבוק הייתה מדינה, היא הייתה השלישית בגודלה אחרי הודו וסין! אם התוכן הוא המלך, אז כיום ללא ספק ההמלכה היא הרשתות החברתיות. פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ועוד - שימוש נכון בהן יזרים לעסק לקוחות חדשים והכנסות נוספות. כיצד רותמים את הרשתות החברתיות להשגת המטרות העסקיות שלכם? מיד התשובות.

ניהול פרופיל עסקי בפייסבוק
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והמשפיעה בעולם, על כך כבר דיברנו. כיצד משתמשים בעוצמה האדירה של פייסבוק לצרכי העסק? הנה מספר טיפים שימושיים לניהול פרופיל עסקי בפייסבוק.

צרו דף אוהדים 
טעות נפוצה היא לעשות שימוש בפרופיל האישי לצורך קידום העסק. מדוע טעות? כי פייסבוק עלולה למחוק את הפרופיל האישי במידה ויתגלו בו תכנים עסקיים. לכן, אפשר לפתוח פרופיל עסקי נפרד לחלוטין, או ליצור דף אוהדים מתוך פרופיל קיים או חדש. דף אוהדים (facebook page) הוא למעשה הפרופיל העסקי, לו מספר יתרונות: הוא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל וכל פוסט שתעדכנו בו יופיע באופן אוטומאטי על הקיר של האוהדים שלכם.

צרו עניין 
ככל שדף האוהדים שלכם יהיה מלא יותר בתגובות, דיונים ואוהדים, כך גם תחדרו לתודעה בצורה יעילה יותר (כל עדכון בדף האוהדים מגיע ישירות לקיר של האוהדים שלכם ושל החברים שלהם - תחשבו לאיזו כמות עצומה של אנשים אתם יכולים להגיע). בנוסף, דף אוהדים איכותי יקודם טוב יותר בגוגל ויהפוך אתכם לברי מציאה. כיצד יוצרים עניין? באמצעות העלאת תכנים שמעניינים את קהל היעד. זהירות: אם תנסו למכור את עצמכם או את המוצר שלכם בצורה בוטה, יתרחקו מהדף שלכם. אז מה כן? חברת השמה תוכל לתת טיפים על כתיבת קורות חיים ועל איך להתנהל בראיון עבודה, וחברה המתמחה בבניית תוכן שיווקי תוכל לתת טיפים לבניית מצגת מכירתית.

כלל האצבע 
ככל שתעניינו יותר את קהל היעד שלכם, כך הדיון בדף האוהדים יהיה ערני יותר ויביא להצטרפות אוהדים חדשים.

ניהול פרופיל עסקי בלינקדאין
לינקדאין היא רשת חברתית עסקית, המונה למעלה מחמישים מיליון חברים ברחבי העולם. הנה מספר טיפים שימושיים לניהול פרופיל עסקי בלינקדאין.
עדכון סטאטוס – עדכון סטאטוס מגיע ישירות לכל החברים שלכם, ולכן מומלץ לעשות עדכון שכזה אחת לכמה ימים. בדרך זו תוכלו לאפשר להם לקבל מידע חיוני כגון דף חדש באתר או מוצר חדש שעלה לאוויר, וחשוב לא פחות – להישאר בתודעה שלהם כל הזמן.

התוכן הוא המלך, אל תזניחו אותו 

צרו באופן מתמיד תוכן שיעניין את קהל היעד שלכם. פרופיל מוזנח לבטח לא יסייע לכם ליצור עניין ולהגדיל את מעגל החברים שלכם בלינקדאין.
תהיו פעילים – כיום רשתות חברתיות עוסקות אינן עוסקות בשאלה את מי אני מכיר, אלא מי מכיר אותי? לכן, ניהול פרופיל עסקי כולל הצטרפות לקבוצות (לינקדאין מאפשר עד 50), שאילת שאלות, נתינת טיפים ועצות שימושיות ללא הפסקה. ככל שתהיו פעילים יותר ותפרסמו תגובות מעניינות יותר, תגיעו ליותר אנשים ותיצרו הזדמנויות עסקיות חדשות.

האם אני יכול לקדם את העסק בפייסבוק ובלינקדאין בעצמי?
בחברות מסודרות, מחלקת המרקום ו/או השיווק אמונה על ניהול פרופיל החברה ב רשתות חברתיות. המרקום אחראי על השפה השיווקית של החברה ודואג שתהיה אחידה במדיות השונות. עם השנים, האינטרנט החל לתפוס מקום רב יותר בתפקידו של מנהל המרקום בארגון, ניהול אתר החברה, קידומו וניהול קמפיינים חיצוניים במגזינים אלקטרוניים אינו מספיק היום והרשתות החברתיות מהוות מדיה שיווקית חיונית מאוד לקידום האינטרסים של החברה. בעקבות העלאת חשיבות המדיה החברתית, מנהל מרקום/ שיווק מנהל גם את הפרופיל העסקי של החברה ברשתות החברתיות ומשימות כמו העלאת תכנים, הצטרפות לקבוצות, השתתפות בדיונים ועוד תופס חלק רחב ביומיום. קידום יעיל ברשתות חברתיות מצריך מאמץ בלתי פוסק שלכם אנשי השיווק והמרקום אין תמיד אפשרות להשקיע ולכן גיוס של מנהל מדיה למחלקת המרקום/שיווק נעשה מאוד מקובל לאחרונה. לחלופין, כפי ששוכרים שירותי קידום אתרים מספק חיצוני, ניתן גם לתת למומחה בתחום מדיה חברתית לנהל עבורכם את פרופיל החברה ברשתות החברתיות ולרתום את הרשתות החברתיות להצלחה העסקית שלכם.


נכתב על ידי דרור אלון, מנכ"ל לינקאלון, חברה המתמחה ב שיווק באינטרנט ובניהול פרופילים עסקיים לחברות.

לפרופיל חברת לינקאלון בפורטל מרקום מול

חזרה לניוזלטר מרקום מול אוקטובר 2010


חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch