MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד להכין תקציב מרקום לשנה החדשה

כולנו נמצאים כעת בתקופה שבה אנו נערכים לקראת השנה החדשה, בונים אסטרטגיה שיווקית חדשה, מתכננים פעילויות שיווקיות להשקת מוצרים חדשים, נרשמים לתערוכות ועוד.. זה הזמן שבו עלינו לבוא להנהלה עם דרישה לתקציב עבור כל הפעילויות השיווקיות שאנו רוצים ליישם השנה.

כמנהלת מרקום בחברות בינלאומיות, תקופה זו בשנה הייתה עמוסה מאוד מחד אבל גם אתגרית ומעניינת מאוד מאידך. פה מתחילה היצירתיות לבוא לידי ביטוי, להביא את כל הרעיונות והכלים השיווקיים שנחשפנו אליהם במהלך השנה וליישם אותם תקציבית לפי האסטרטגיה השיווקית שנקבעה או שתיקבע בימים אלו. אני מאמינה כי לכל אחד מכם יש את הדרכים שלו לבנות תקציב מרקום, אני רוצה לשתף אתכם בתהליך העבודה שאני עשיתי מידי שנה.

שלב 1- איסוף נתונים. לקחת מהפיתוח את רשימת המוצרים שיושקו השנה ואת תאריכי היעד שלהם. להבין ממנהל השיווק את האסטרטגיה השיווקית של החברה בכלל ושל המוצרים בפרט. לקבל מידע אם נפתחים שווקים חדשים השנה או פניה למגזר לקוחות שונה?, לדבר עם מנהלי המכירות של החברה ולהבין מהם את היעדים שלהם לשנה הקרובה ואילו כלים שיווקיים הם היו רוצים להיעזר במכירות?

שלב 2- יישום האסטרטגיה השיווקית. להבין מהאסטרטגיה השיווקית, אלו כלים שיווקיים צריך להכין עבור המוצרים החדשים ו/או פתיחת השוק החדש, להוסיף כלים שיווקיים חדשים שיכולים לעזור בקידום המכירות ולחקור אילו כלים שיווקיים קיימים יכולים להואיל בכל שוק ולכל קהל מטרה שאליו פונה החברה. לדוגמא: אנשי המכירות מארה"ב רוצים לערוך סמינרים און ליין
webinars ללקוחות חדשים והרישום להם יערך מבאנרים שיעלו במגזין אינטרנטי מוביל. אנשי המכירות האירופאים היו רוצים לקדם את המכירות שלהם באמצעות מודעות במגזינים מודפסים ובמגזינים אינטרנטיים.

שלב 3 – איסוף עלויות מרקום גנריות. לבנות נוסחאות קבועות של עלויות הפקת חומרים שיווקיים גנריים כמו ברושורים, קטלוג, עיצוב מצגות
PPT, תרגום לשפות, white papers, עיצוב אריזות מוצרים, פוסטרים, רול אפ, באנרים אינטרנטיים וכדומה. להכניס את הנתונים לשנה הנוכחית ולקחת את התוצאה ולחלק אותה לפי תאריכים במהלך השנה. למשל עלות הפקת ברושור: עיצוב גרפי לברושור 2 עמודים / 4 עמודים, כתיבה שיווקית, דפוס לפי כמויות שונות, תרגום לשפות והפקה. עלות הפקת אימייל שיווקי להשקת מוצר: עיצוב האימייל, כתיבה שיווקית, תרגום לשפות, עיצוב באנר אלקטרוני למגזינים המוצמד טופס למילוי פרטים, ותרגום לשפות..

שלב 4 – תקצוב פרויקטים גדולים. לבדוק עלויות של פרויקטים גדולים עבור השנה לדוגמא עלויות של תערוכות, עלויות של 
בנית אתר אינטרנט חדש, עלות הפקת סרטי תדמית, סרט מוצר, עלויות של עריכת כנסי לקוחות, ערבי חברה, עלויות של תהליך מיתוג מחדש, פתיחת סניף חדש בחול, החלטה על הנפקה ושכירת משרד יחסי ציבור, ניהול פרופילים במדיה חברתית וכן הלאה. בבניית תקציב של פרויקטים גדולים, חייבים להיוועץ עם לפחות 2-3 ספקי שירות על מנת לקבל אומדן של העלויות לפני שמעלים את הסכומים לטבלת האקסל. בתערוכות למשל, מעבר לעלות השטח יש להוסיף, עלות עיצוב ובניית ביתן ו הובלת ביתן לאתר התערוכה, עלויות גרפיקה, פעילויות קד"מ, מצגות, מתנות ושיווק אקטיבי באתר התערוכה.

שלב 5 – הוצאות מרקום שוטפות. רשמו את כל העלויות הקבועות שלכם במרקום לדוגמא, עלויות תחזוקה ושדרוגים קטנים באתר החברה (באם לא מקימים אתר חדש), עלויות העלאת קמפיינים באינטרנט, עלויות
קידום אתרים, עיצוב גרפי, הפקות דפוס ותיקונים לחומרים קיימים, מוצרי פרסום לאנשי המכירות ועוד.

שלב 6- בניית טבלאות אקסל מפורטות. בנו טבלאות אקסל מאוד מפורטות הכוללות את דרך החישוב שלכם ולא רק את התוצאה הסופית, זאת על מנת לחסוך מכם בעוד חודשיים להיזכר כיצד הגעתם לסכום הרשום. הכניסו את הנתונים לפי פעילויות ולפי חודשים. המלצתי אליכם: לעגל סכומים למעלה תמיד ולהוסיף, סכום כסף נוסף לפעילות בלתי נצפית בין 5000-$10000.

טיפים מהשטח: אני רוצה לשתף אתכם בטיפים נוספים שכתבו לי מנהלות מרקום ושיווק:

שאלה: תקציב מרקום-כאשר אתן לוקחות הצעות מחיר על פרויקטים עתידיים האם אתן מוסיפות 10% מעל לתקציב או כותבות את הסכום המדויק?

מנהלת שיווק בחברת 
טלקום בישראל : "זו שאלה טובה ותלויה בשוק בחברה ובפרויקט המדוברים אבל באופן כללי אני חושבת שתמיד קיים סיכון כלשהו שנאלץ להוסיף/לשנות/לתקן משהו על הדרך ולכן הייתי לוקחת מרווח ביטחון. אחוז המרווח תלוי בפרויקט עצמו ובספק שעומד מולך."

עינת אדר, מרקומית עצמאית: "אני מסכימה איתה - תמיד כדאי לקחת מרווח כי הבלתי צפוי זה הדבר הכי צפוי בעולם."

שאלה: בסקר שעשיתי על תקציב מרקום רוב הנשאלים ענו כי הם בונים את התקציב על בסיס שנה שעברה ובנוסף תוספות לפעילויות מתוכננות לשנה. שאלתי היא האם אתם עושים את אותו הדבר או גם מוסיפים קצת פלפל-כמו למשל פתרונות חדשים ליצירת חומרים שיווקיים שנחשפתם אליהם במהלך השנה שעברה?

עינת אדר, מרקומית: "תלוי גם בשלב של החברה. אני עבדתי בסטרט אפ שאחר כך הונפק והתחיל שיווק בינלאומי בצורה הרבה יותר אגרסיבית. לא היה שום דבר דומה בתקציבים. בעיקרון גם עם הלקוחות אני תמיד שואפת להוסיף עוד תערוכות/ אירועים, מקומות מעניינים לפרסם בהם, וגם בדיקה מול אנשי המכירות/ מפיצים מה הם צריכים. כמובן בנוסף לחומרים השיווקיים כמו שכתבת. השאיפות שלי לא תמיד מתגשמות, אבל לפעמים אני מצליחה לפגוע ואז התקציב כמובן גדל שזה תמיד טוב."

מיכל גת, מנהלת פיתוח עסקי חברת טיטאן: "אני חייבת לספר, שהשנה אני שומעת ממרקומיות , לקוחות שלנו, שהתחום של מדיה חברתית קצת טרף את הקלפים. זאת בניגוד לשנים הקודמות שההתבססות היתה על התקציב הקודם. עולים הרבה הרהורים על חלוקה שונה של העוגה, השנה. איזה כיף להיות חלק פעיל בתוך תקופה של שינוי."

אני מצרפת לכם קישור לאתר
Brandeo אשר נותן לכם במתנה טמפלט לטבלת תקציב מרקום.

בהצלחה לכולם בהכנת התקציב וביישומו בשנה הבאה.


חזרה לראש הטיפ


חזרה לניוזלטר מרקום מול נובמבר 2010

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch