MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

דרוש אומץ : כיצד להפנות את הגב ללקוחות

כל איש שיווק מדקלם בביטחון רב – "לא כולם הם הלקוח שלי", ומנתח בביטחון רב אף יותר, את "הפרסונה" של הלקוח האופטימאלי.

"אני לא יודע מה הסוד להצלחה, אבל אני יודע שהסוד לכישלון הוא לנסות לרצות את כולם" (ביל קוסבי), ובכנות - מתי לאחרונה ערכת חשבון נפש שיווקי, בסוגיית "מיהו אינו הלקוח  שלך"?

תעשיית הרכב, היא דוגמא מצוינת, לאומץ ונקיטת עמדה.
בתיאוריה, כל אחד מעל גיל 17 ורישיון תקף, יכול להיחשב לקוח אידיאלי.
אבל אם נסקור את מגוון הפרסומות שנעשו בתחום הרכב, נראה שרובן דווקא ניסו לצמצם את קהל הלקוחות האידיאלי.

ובהתאמה - כל אדם בשר ודם, עם תיאבון סביר ומקרר מרוקן, הינו לקוח אופטימאלי לתעשיית המסעדות.
אולם רוב המסעדות אשר עוברות תהליכי מיתוג, עושות מאמצים גדולים מאד, על מנת לעורר תיאבון אצל קהל ממוקד.

קחו דוגמא – "מועדון תא המטען"

ג'ואנה ון-ולק, והדרך בה היא צמצמה את עפעפיה, עד כדי ראיה של קהל יעד קטן ביותר, היא דוגמא מצוינת לצעד אמיץ וכנה, בדרך להגדרת קהל המטרה.

העסק נקרא "מועדון תא המטען", ומדובר במיזם חדש ומעניין.

למעשה, הרעיון קיים – שירות סטיילינג אישי, קניית קולקציות לבוש ושליחה ישירה לבית הלקוח.

אבל הודות לפוקוס, הגדרת זהות וצמצום קהל יעד, הצליחה ג'ואנה להצליח, במקומות בהם אחרים עדיין נאבקים.

תראו כמה חשוב היה עבורה, להבין מיהו אינו הלקוח שלה.
וכך היא מתארת זאת -

> "האינסטינקט הראשוני הוא לפנות לנשים. אבל הבנתי די מהר שעולם הביגוד, העיצוב והסטיילינג ממילא קרוב יותר ליבן של נשים. לכן קשה להניח, שנשים יחשקו להוציא כסף על ייעוץ סטיילינג.
נשים אינן הלקוח שלי"

> "הגבר המטרוסקסואל אינו קהל המטרה שלי. באופן טבעי, אלה מחוברים ממילא לפן האסתטי, ומבינים היטב מהו הקו האישי שלהם".

> "גבר המלווה בבת זוג, אשר אוהבת לערוך עימו מסע קניות אינו הלקוח שלי. היא אוהבת לעשות את זה. היא לא אוהבת שאני עושה את זה".

> "גברים צעירים וקצרים בתקציב, אינם הלקוח שלי. הם אינם יכולים להרשות לעצמם אותי".

לרובנו, שלא כמו ג'ואנה, נדרשת תעוזה רבה בחזרה על מנטרת "הוא אינו הלקוח שלי".
(הפחד הטבעי הוא, שלא יישאר אף אחד שהוא כן הלקוח שלי.)
ג'ואנה, אז מי נשאר?

"לעומת כל אלו שנפסלו – מנהלים הזקוקים להופעה מרשימה, "שמים את האגו בצד".
 נתקלתי במנהלי פירמות ענק אשר מצהירים בפשטות  "קניות של בגדים? אני לא מבין בזה כלום"

וכך, מצאו מנהלים רבים, את "מועדון תא המטען" של ג'ואנה, כאופציית קניינות הבגדים האולטימטיבית עבורם.

וג'ואנה? – הפסידה הרבה, והרוויחה הרבה יותר.

תודה על ההשראה.

נכתב ע"י אפרת שפירא, אשת תקשורת שיווקית, כותבת שיווקית מיומנת ומומחית בכתיבה וניהול תוכן אתר, ניו מדיה, ניוזלטרים ועוד.

לפרופיל של אפרת שפירא אידאה במרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול מאי 2012 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch