MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד לעצב לוגו לחברה

סמלי לוגו (בעברית: סמליל) נמצאים מסביבנו בכל מקום אליו נביט ואין עסק שאינו מבין את חשיבותו של סמל לוגו. לוגו מבוסס על רעיון והוא מעין ספור גרפי המתמצת את אישיות המותג. מטרתו לייצר זיהוי והכרה מידיים.  סמל לוגו הוא חלק מ מיתוג ואסטרטגית חברה או מוצר, נוכל אף לראות כיצד חברה העוברת שינוי ארגוני לעיתים תחליט אף לשנות את סמל הלוגו ובכך מייצרת מהלך התרעננות, התחדשות, שינוי. בשנים  האחרונות אף התפתח זרם של עדכון לוגו לכבוד אירועים מיוחדים או חג. פאול ראנד מגדולי המעצבים בעולם אמר בנושא "לוגו הוא דגל, חתימה...הוא איננו מוכר באופן ישיר, הוא מייצר זהות...לוגו שואב משמעות מאיכות הדברים אותם הוא מייצג..."

 

 

 

בבואכם לעצב לוגו עליכם לזכור 5 אלמנטים חשובים:

 

1.  פשטות- לוגו צריך להיות בעל עיצוב גרפי פשוט ונקי , לשדר בהירות גרפית. אין להעמיס צבעים,פונטים וכדומה. נשמע פשוט? לא!  כל יוצר אמיתי יודע שפשטות זה הדבר הכי מסובך,אבל גם הכי זכיר ולכן גם מתגמל


2.  זכירות - אם אתם לא מצליחים לתאר מילולית את הלוגו במשפט אחד, הסיכוי שאחרים יזכרו אותו הוא קטן


3.  בידול - נכסו ללוגו שלכם צבע, אלמנט, פונט, טכניקה או כל דבר אחר המבטא את המותג שלכם וייחודי רק לכם


4.  נצחיות -  לוגו צריך להיות ולשדר נוכחות מעבר לזמן, שכן לרב אין מחליפים לוגו פעם בשנה או חודש. לכן,  היזהרו מטרנדים חולפים של צורות או צבעים והישארו נאמנים למותג. דוגמא של מותג חזק שעושה ההפך היא גוגל מאחר ומדובר בלוגו פשוט זכיר ומאד מוכר

 

5.  גמישות - לוגו טוב הוא כזה שיראה טוב גם בשחור לבן, גם בצבעוני, בפורמט שילוט חוצות או בפורמט כרטיס ביקור

 

 

 

בהצלחה!

 

 

נכתב על ידי מיכל גת, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת טיטאן המתמחה ב מיתוג, עיצוב גרפי וקביעת אסטרטגיה.

לפרופיל של טיטאן במרקום מול

 

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אוגוסט 2011

 

 

חזרה לראש הטיפ

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch