MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד לתכנן עיצוב מחדש מוצלח של אתר אינטרנט

עיצוב אתר אינטרנט מחדש הפך בשנים האחרונות להתמכרות. מדי שנה או שנתיים, אתם במחלקת השיווק / מרקום מחליטים שזה הזמן  לחדש ולרענן את האתר. וכך מתחיל תהליך ארוך ויקר של יצירה מחדש של אתר אינטרנט. אז לפני שמתחילים לחפש אחר מעצב אתר אינטרנט וחברת בניית אתרים, ודאו שיש לכם, תוכנית מוגדרת היטב להצלחה ותשובה טובה לשאלה: "האם אתה באמת צריך עוד עיצוב מחדש?"

להלן דוגמאות למספר תשובות לא משכנעות שיכולות לעלות מתוך השאלה

נמאס לי להביט על אותו אתר אינטרנט כל יום!
כמנהלי מרקום / שיווק האחראים על תפעול אתר החברה, אתם נחשפים אליו יום יום שעה שעה ולעיתים זה יכול לעייף לראות את אותו הדבר. אך זכרו כי המבקרים באתר החברה שלכם אינם מגיעים אליו מידי יום וכשהם מגיעים לאתר שלכם זה נעים להגיע לאתר מוכר. זה יכול לקחת שנים למבקרים להתרגל לנראות אתר האינטרנט ולקשר למותג שלכם ולגלוש בנוח בתוכו.

קיבלנו תלונה ללקוח!
לעיתים ההחלטה על עיצוב מחדש היא תגובה אוטומטית. הלקוח או הבוס מתלונן על בעיה "רצינית" עם האתר ומבקש מאיתנו כי נטפל בבעיה באופן מיידי. צוות השיווק לוקח את זה כרמז כדי לשפץ את האתר.
אמנם למרקום ולשיווק בכלל יש כוונות טובות ונכונות לשפר, אתם כאחראים על האתר חייבים להבין כי התלונות הן בלתי נמנעות. אינכם יכולים להסוות את רצונם של כולם ולעשות את כולם מאושרים. במקרים מסוימים, ייתכן שהבעיה אינה רצינית מידי ושינוי קטן יכול כבר לשפר ורק לעתים נדירות זה מחייב עיצוב מחדש בהיקף מלא.  ההחלטה לעצב מחדש צריכה תמיד להיות מבוססת על יעד עסקי ספציפי שקשור לשורה התחתונה. לדוגמא: עם תכנון קצת יצירתי, ניתן לעיתים קרובות לשפר את שיעורי ההמרה של האתר על ידי ביצוע התאמות קלות, ובכך להימנע מעלויות של עיצוב מחדש וזמן עבודה.
 
פיתוח תוכנית עיצוב מחדש של אתר
אם החלטתם כן לעצב מחדש את אתר החברה, כדי להיות בטוחים הקדישו מספיק זמן ומשאבים כדי לפתח תוכנית ברורה, ספציפית. תוכנית מפורטת תסייע לשמור את הפרויקט על המסלול, הימנעות משינויים יקרים והתאמת האסטרטגיה לאחר שהאתר עלה לרשת.

ראשית, התחילו בבניית תוכנית לאיסוף משוב על אתר האינטרנט שלכם מלקוחות ומומחים.
1. קבלו משוב מהלקוחות שלכם
ללקוחות יש נקודת מבט ייחודית על האתר שלכם והם יכולים להציע תובנות רבות ערך כדי לעזור לכם ליצור חוויית משתמש ידידותית. בניגוד לך ולצוות שלך, הלקוחות שלכם ניטראליים ו"אינם משוחדים" דבר המאפשר להם במהירות לחשוף בעיות שימושיות ונגישות למידע. 
ניתן לעשות זאת באמצעות:
• טפסי משוב באתר - מאפשרים לך לאסוף משוב מהמבקרים באתר, לרבות הצעות ודיווח על תקלות. ישנם כלים אוטומטיים המעניקים לכם אפשרות לקבל דוחות מסודרים.
• סקר פופ-אפ אוטומטי: כלי אינטרנטי חינמי – המאפשר לך להבין מדוע אנשים הגיעו לאתר שלכם והאם הם הצליחו לבצע את הפעולות שלשמן הם נכנסו אליו. פתרון הסקר נותן תובנות בנוגע להתנהגות מבקרים באתר. 
2. קבלו משוב מאנשי מקצוע
חשוב גם לקבל משוב מאנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט אשר יכולים להציע המלצות ממוקדות לפתירת בעיות. למרות שמשובים מלקוחות הינו חשוב, לעיתים המשובים מתבססים על העדפות אישיות ולא מציעים פתרונות. גם הצוות הפנימי בתוך החברה, אשר עשוי לכלול אנשי שיווק מנוסים בתחום האינטרנט, הם קרובים מדי לפרויקט ולא יזהו את הנושאים החיוניים הקשורים לתפעול האתר.

מומחים יכולים להכווין אסטרטגית אתכם בתהליך העיצוב מחדש של האתר שלכם על ידי מתן ייעוץ העומד במבחן הזמן ומבוסס על עיצוב נכון ושימושיות באינטרנט. למרות שעיצוב הינו אמנות ועשוי להיות סובייקטיבי, עיצוב אתרים הוא לא. עיצוב אתרים, יש דרך נכונה ודרך שגויה; הגישה, הפריסה, ניווט, טקסטים וכותרות, ושאר רכיבים קריטיים באתר. מומחים בשיווק באינטרנט יכולים לייעץ לך את התוכנית הנכונה לפני היישום מחדש, כמו גם לעזור לך להימנע מ"עיצוב על ידי הוועדה" שלרוב קיים בתוך חברה.

השלבים לפעולה:

• לאחר שתאסוף משובים מלקוחותיך, מהמבקרים באתר, מצוות השיווק בחברה וממומחי שיווק באינטרנט, סכם את הכל במסמך אחד ועבור עליו שוב על מנת לזהות משובים קריטיים ומשובים שניתן ליישם אותם בתקציב ובזמן הנתון לך וכמובן המתאימים לאסטרטגית החברה ולסיבה שלשמה התחלת את כל התהליך.

• יצירת בריף מפורט לעיצוב ובנית האתר
לאחר שניתחתם את כל המשובים, התחל עם כתיבת בריף מפורט המתאר את כל הפרויקט. הבריף צריך לכלול פרטים רבים ככל האפשר, כולל מבנה האתר המוצע, סקיצות wireframe, תוכן הדף (באמצעות אסטרטגיית מילות מפתח), שימושיות לכל דף, העדפות עיצוב (צבע, סגנון, דוגמאות), וכל מידע רלוונטי אחר. בריף מפורט היטב הינו חלק אינטגראלי של הפרויקט ויחסוך זמן וכסף בהמשך וכמובן צוות הפיתוח של האתר יודה לך.

• קביעת יעדים מדידים: החברה שלך צריכה להסכים ליעדים ברורים ומדידים לפני השקת אתר האינטרנט החדש. עיצוב מחדש ללא אמצעי למדידה הוא בסופו של דבר כישלון. המטרות צריכות להיות מבוססות על ביצועי האתר הנוכחי, שיעורי המרה ממוצע כאמת מידה (אם אין לך סוג זה של נתונים, התחל להשתמש היום ב-Google Analytics). הגדרת יעדים גם מכריחה אותך לחשוב באופן ביקורתי על עיצוב מחדש מנקודת מבט עסקית, ואיך אתה מתכנן לתרום לשורה התחתונה.

בפעם הבאה שאתה מקבל גירוי לעשות עיצוב מחדש, התבונן מקרוב על המטרות שלך, ואל תתחיל משהו בלי בנית תוכנית מוגדרת.

הכתבה נלקחה מאתר MarketingProf


חזרה לניוזלטר מרקום מול פברואר 2011


חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch