MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד מטריקס בנתה את אתר החברה שלה?- 10 טיפים להקמת אתר

"בשיווק רוצים אתר חדש": הקמת אתר חדש היא תהליך מורכב ומחייב. במיוחד, כאשר מדובר בחברה, אשר בין שאר עיסוקיה, בונה ומפתחת אתרים ללקוחות. האסטרטגיה בה נוקטת החברה, העקרונות, המתודולוגיה - כל אלו אמורים להשתקף גם באתר החברה.

בתום חצי שנה של עבודה קשה, במהלכה מחלקת השיווק הפכה ללקוחה תובענית של צוות מטריקס דיגיטל, אני יכולה לומר כי הדרך אמנם היתה רצופת אתגרים ומכשולים, אבל כל אחד מהם רק השביח את התוצאה הסופית. להלן, 10 טיפים איך לנהל פרוייקט של הקמת אתר חברה מזווית ראייה שיווקית, לעמוד בלוח הזמנים ולהישאר בחיים.

1. דבר ראשון, לרתום את ההנהלה. הנהלה שמבינה את הצורך בהקמת אתר חדש, מפתחת מחוייבות גבוהה לפרויקט ומכתיבה את הטון לכל הארגון.

2. לבצע מחקר מקדים ומקיף ככל האפשר. א.תחקיר פנימי לשם הבנת צורכי הארגון ומשאביו, תוך כדי התחשבות בפער הטבעי בין "החלומות" של השיווק  ליכולות של הארגון לספקם. ב. תחקיר חיצוני לשם הבנת צורכי הלקוחות, השותפים, מחפשי עבודה ועוד. ג. תחקיר רשת להיכרות והבנה של מגוון אתרי אינטרנט מעוררי השראה, בענף, בארץ ובחו"ל.

3. להגדיר בצורה מדוייקת מיהם קהלי היעד של האתר ומה צרכיהם. לאפיין את קהלי היעד ולנסח ערכים ומסרים שהחברה רוצה לשדר בהתאם לצרכי קהלי היעד .

4. לנהל ולסנכרן צוות גדול של עובדים ולנצח על כל האופרציה בקלילות. בכל נקודת זמן בתהליך, עובדים על הפרויקט מספר אנשים במקביל, מתוך ומחוץ לארגון, כמו:  אנשי פיתוח, איפיון ואסטרטגיה, עיצוב, בדיקות ועוד. החיבור והתזמון בין כולם אינו פשוט אבל בהחלט נחוץ והכרחי, תוך כדי הקפדה יתרה על הפרטים הכי קטנים.

5. לא לשכוח שום גורם בדרך אבל גם להייטיב להבחין בין עיקר לטפל. חברה גדולה המאגדת  בתוכה מרכזי התמחות רבים, מחזיקה שורה של חברות בת, עובדת מול מגוון רחב של קהלי יעד וגורמים שונים  – צריכה לזכור את האינטרסים של כולם, לבחון שוב ושוב לוודא כי האתר משרת  את כולם, אך יחד עם זה, להבחין בין עיקר לטפל, להעיז לברור ולסנן מידע, ולהגיש טקסטים קצרים וידידותיים למשתמש.

6. להמשיך ולהתעדכן, תוך כדי עבודה, בטכנולוגיות ובחידושים ברשת. זאת במטרה להקים אתר עדכני עם מוכנות לכל שינוי עתידי. לדוגמה:  אם עד הזמן האחרון, בוני אתרים ואנשי תוכן התנהלו בהתאם לאסטרטגיית ה- SEO על מנת לוודא חיבור חזק של התכנים שלהם למנוע החיפוש של גוגל, הרי שבחודשים האחרונים השתנו כללי המשחק וגוגל דיווחה על עקרונות חיפוש חדשים המותאמים לאלגוריתם פנדה.

7. לשמור על קו עיצוב פשוט וממשק משתמש ידידותי ונוח. בחברה גדולה ומורכבת עם עומס תכנים קל מאד להתברבר, או להגיש לקורא יותר מדי תכנים. להבנתי, חוויית הגולש חשובה יותר מן הצורך של החברה להפיץ מסרים -  עיצוב אתר פשוט וברור, אלמנטים קבועים על גבי מסכים משתנים, תפריטי ניווט קטנים שיאפשרו לגולש להגיע למחוז חפצו באתר, בקלות ובטבעיות הם הדרך לליבו של הגולש.

8. לשים דגש גבוה על נגישות האתר. בעבודתינו השוטפת בתחום של פיתוח ו בניית אתרים,  אנו מובילים כבר שנים את נושא הנגישות, עם התאמת עקרונות הנגישות למסכים בגדלים שונים, מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים –כך גם באתר החברה.

9. לפתח תוכן מקורי ושיתופי פעולה מעניינים. זה לא קל לייצר תוכן שיווקי איכותי שיש בו גם ניצוץ של מקוריות. בחברה המטפחת תרבות של שיתוף ידע, באמצעות מומחים ומרכזי התמחות כדאי למנף את הנכס הזה ולבטא את הערך המוסף שלו גם באתר. דרך נוספת, היא יצירת  שיתופי פעולה ייחודיים, כמו במקרה שלנו: שיתוף פעולה עם חברת המחקר פורסטר המקנה לנו גישה לפוסטים ולמאמרים חדשים בתחומי ה-IT. ושיתוף פעולה עם חברת מכ"מ המנטרת עבורינו  תוכן בנושא מחשוב ענן, נושא בעל רלוונטיות גבוהה לקהילת ה- IT, והצגתו באתר שלנו מדי יום.

10. הבטחנו להנהלה כי ההשקעה תשתלם, עכשיו מוטלת עלינו חובת ההוכחה.  לשם כך יש לזכור לבחון כבר מתחילת התהליך, אילו מדדים נרצה למדוד כדי לבקר את עצמנו, באילו כלי מדידה להשתמש? איך נשווק את האתר ונייצר עבורו טראפיק רלבנטי שיספק אותנו? איך ניעזר בעובדי החברה לשם כך? ובאופן תמידי לבחון, למדוד  ולשנות כך שהאתר תמיד יהיה במוכנות לשרת  את הצרכים העסקיים של החברה תוך התעדכנות בטכנולוגיות וחידושים רלבנטים.

נכתב על ידי שחף ויינר איתן, מנהלת השיווק של מטריקס

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול דצמבר 2011  

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch