MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד מתמודדים עם מנהלים המתערבים בעבודת המרקום והעיצוב?

בעקבות סרטון שראיתי ביוטיוב, החלטתי לכתוב מספר נקודות, כטיפ להתמודדות עם מנהל, עם לקוח - שבטוח שאנחנו נגדו. אז כיצד להתמודד עם סמנכ"לי השיווק אשר רוצים להתערב בעבודת ה מרקום בעיצוב ובנראות מודעה - מבלי שהם מבינים באמת כיצד להעביר את המסר שלהם במודעה ומה חשוב להדגיש?

הקליקו על האימג לראות את הסרטון

הלקוח / סמנכ"ל השיווק / המנכ"ל מגיב כפי שמגיב, בגלל העדר הבנה וניסיון והעדר ידע מקצועי אודות עיצוב גרפי ו כתיבה שיווקית. אולם, יש להבין את הצד של הלקוח, את ציפיותיו, תהיותיו או חששותיו – ומתוך כך להבין כיצד "לנטרל" את התנגדויות.

1. הלקוח משלם כסף על כל ס"מ או שנייה, משקיע מתקציב מוגבל – ולכן הוא מעוניין למקסם את הפעילות הפרסומית, במודעה, בבאנר או אפילו בתשדיר רדיו.
2. על הלקוח לשכנע גם אחרים – מנהל זוטר את הבוס שמעליו, מנהל בכיר, את עמיתיו, וכל אחד את עצמו, חבריו ומכריו. וכשאינו יודע להסביר "למה" או "למה לא" באופן משכנע, הרי שהאלטרנטיבה היא לוודא שלא יהיה מה להסביר.
3. הלקוח שלנו חושב ומרגיש כאילו הוא הלקוח של עצמו. ולכן, כל דיסונאנס או חוסר סבירות בעיניו – ישר מושלך לחוסר שביעות רצון או הבנה של אותו לקוח סופי שלו. ולכן ירגיש נוח להביע דעתו עד לשינוי הרצוי בעיניו.

אז מה הן הטענות השכיחות, המועלות גם בסרטון המשעשע והמגוחך באופן מכוון? וכיצד מתמודדים איתן?

1. תגדילו לי בבקשה את הלוגו. משמעותית.
הפתרון: חשוב להזכיר ללקוח, שהשורה התחתונה מבחינתו זו מכירה, ולא סתם אגו. את הלקוח הסופי לא מעניין לוגו ענק, אלא כאב ופתרון לכאב.

2. למה המודעה כ"כ ריקה? בשביל מה לבזבז לי רבע עמוד על כלום?
הפתרון: מביאים דוגמה מעיצוב עמודי ספרים או משקפי מצגות  - ומוכיחים לו ש"נקי" זה נחשב, וש"פחות" זה יותר. עומס טקסט רק מעייף ומרחיק.

3. לא רואים את המסר. הכותרת קטנה מאוד!
הפתרון: להסביר בשקט, שגודל טקסט מקביל לטונים, ושלא יפה לצעוק בשביל למכור. במקרה השוואה למתחרים – צריך לשאול אותו האם הוא מעוניין להעתיק מהם ולהראות ולהישמע כמוהם, או להיות יצירתי ואחר?...

4. למה את לא משחקת יותר עם הצבעים, שיהיה יותר בולט?
הפתרון: אם לא מדובר על מודעת שחור-לבן, אז כמובן שיש להזכיר לו את צבעי המותג שלו, את צבעי המתחרים, את המשמעויות הנלוות לצבעים מסוימים ואת ההשלכות על המיצוב.

5. תוכל להוסיף איזה אייקון או תמונה? תעשה שהיה יותר "שמח", "אוהב", "מרגש"?
הפתרון: להגדיר מראש תמונות אווירה שונות או סדרות סמלים, שישובצו בעת בקשת הלקוח (וכך לפחות תהיה שליטה על אותן תמונות ושפה ויזואלית). חשוב גם להראות ללקוח דוגמאות ממתחרים, כך יבין שיש מעט מאוד בידול בעת שימוש באייקונים סימבוליים שכיחים (פרח, סמיילי, לב, חץ, קשת בענן, פרפר, תינוק מחייך, ועוד).

אלו רק מקצת הדרישות של הלקוח (השכיחות שבהן), ומקצת אפשרויות המענה והפתרון – אולם חשוב להכירם ולהכין תשובות ראויות.
ברור שלא כל לקוח הוא חסר ניסיון או כשרון עיצובי או ידע - אבל אלו שכן, לפעמים יגרמו לכם לשכוח את כל אלו שלא...


לסיכום, רק אדגיש שהלקוח מצפה שנענה לבקשותיו, או שלפחות נתייחס אליהן ברצינות ובכבוד.
לכן, המלצתי הינה תמיד להציג 3 סקיצות לכל תוצר:

להכין ללקוח מודעה אחת גרועה (קודם כל לענות על מה שהוא ביקש, גם אם אינו רלוונטי ומקצועי), להכין מודעה אחת שהכי נכונה לו, מתאימה ואופטימאלית, ולהכין מודעה שלישית, טובה ואלגנטית אף יותר. סביר להניח שגם הלקוח יבחר בשנייה.

 

נכתב ע"י ערן רותם, מנכ"ל אחד על אחד, חברה לייעוץ, ליווי והכוונה בעולמות האסטרטגיה, השיווק, המיתוג והפיתוח העסקי.
ערן רותם, בעל ניסיון של 15 שנה בעולם הפרסום, המרקום והמכירות. יועץ אישי למנהלי חברות ובעלי עסקים.

לפרופיל העסקי של אחד על אחד בפורטל מרקום מול

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch