MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד צילום פורטרט הפך לחוויית מיתוג פנים ארגוני בחברת אקס ליבריס

הנה סיפור קצת לא שגרתי על צילומי תדמית בחברה שנהפך לאירוע מיתוג פנים ארגוני.

בלה הילל שחר תצלם את כנס eMarCom שיערך ביום חמישי 19 למאי במגמות, פארק אזורים.

רקע

חברת אקס ליבריס הינה ספקית בינלאומית מובילה של פתרונות אוטומציה ומחשוב לספריות. החברה משרתת ספריות מכל סוג וגודל, ממוסדות וחטיבות גדולות ועד סניף יחיד.  המוצרים בנויים על בסיס ארכיטקטורה פתוחה, עם תמיכה בסטנדרטים המקובלים בשווקים רבים ועם גמישות רבה המאפשרת התאמה אישית ותמיכה ב Unicode רב לשוני מלא. פתרונות החברה מקנים תכנון יעיל והפעלה ידידותית למשתמש לצורכי מחקר, אקדמיה ועוד. החברה ממוקמת בירושלים ומונה כיום יותר מ- 300 עובדים.
אקס ליבריס פנו אל בלה שחר-הילל צלמת על מנת לצלם צילומי תדמית ייחודיים בכדי ליצר מתוכם באנרים לפורטל החברה.

האתגר

החברה הציבה בפני בלה אתגר לא קל, להפיק אירוע צילום בן יומיים בלבד אשר התחיל משלב הרעיונות לצילומים, דרך הסטיילינג, התלבושות ועד לבחירת סט לכל צילום עם רקע מתאים ובחירת הדמויות המצולמות. לאחר הצילומים בלה אף עיצבה את הבאנרים הסופיים לפורטל לפי הקונספט של האירוע.

לצורך ישום הפרויקט, נדרש מבלה להביא מספר רב של רעיונות מקוריים מתוך תכני החברה אותם היא הרכיבה במספר רב של אפשרויות לסטים שונים ומתוכם יחד עם מחלקת משאבי אנוש של החברה הוחלט על קונספט ייחודי המותאם לרוח החברה ולמוצריה.
תכנון כל סט הורכב מבחירת העובדים / הדוגמנים שיצולמו, פרטי הלבוש, האביזרים, המיקום ועיצוב התפאורה.

הדרך

בשלב הראשוני בלה ערכה תחקור מעמיק על החברה, מוצריה ודרך פעולתה. למדה לעומק את התכנים, אופי החברה את הגישה לעובדיה ותרומתם החברתית.
בלה ערכה רשימת נושאים העשויים להתאים לסצנות. היות והחברה עוסקת בספרים וספריות הסצנה הראשונה שעלתה הייתה תמונת ספריה מהמאה ה-16 עם כל התלבושות המפוארות והפאות. הלוקיישן המתבקש היה ספריה. ללוקיישן זה הוגדרו מספר סצנות שונות.

סצנה נוספת נבנתה על פי הפרופסור המטורף – "ד"ר האפבייקד" דמות מתוך לימודי אנגלית בטלוויזיה בשנות השמונים אשר קיבלה חיים חדשים עם עוזרת וחבורת מתלמדים. סצנות נוספות: זוגות רומנטיים עם ספרים ביום חורף, ג'אגלינג - שני עובדים קבלו על עצמם להתאמן על ג'אגלינג עם ספרים.., טניס שולחן – ספורט מייצג של החברה: עובדיה משחקים בקביעות ומשתתפים בתחרויות, כדורגל – כראוי לחברה ירושלמית, "מסדרי זיהוי" עם שם החברה ומוצריה ועוד..

במסגרת ההכנה נוצר קשר עם חברת "הכל דבש" אחד ממחסני ההלבשה והסטיילינג המוכרים בארץ. הם על בסיס הסצנות שהוגדרו, תמונות העובדים המשתתפים ומידותיהם שלחו בגדים ותפאורה מסודרים לפי סצנות ושמות העובדים. 

בנוסף, גויסו גם "סימה ואנט" המומחיות בתחום הפאות ונשכרו שירותיהן של שתי מאפרות מקצועיות – מרב לויסון ומרי פורת - שליוו את ימי הצילום ואיפרו כל סצנה וכל עובד בהתאם.

הצילומים:

אחד המיקומים שבהם בוצעו הצילומים היה ספריית אוניברסיטת הר הצופים אשר עוצבה בסגנון המאה ה-19. עובדי החברה המצולמים לא ידעו בדיוק את כל פרטי הפרויקט וניתן היה לראות את התרגשותם והתלהבותם מהצילומים מה שתרם לאוטנטיות הצילומים. עובדים נוספים מהחברה הגיעו לסטי הצילומים לעודד את המצולמים מה שיצר אוירה מיוחדת סביב היומיים הללו של איחוד ושותפות. סט צילומים נוסף היה סטודיו שהוקצה למטרה זו על ידי החברה.

במהלך היומיים צולמו כ - 40 מעובדי החברה והועמדו 11 סטים שונים של צילום המחולקים גם הם לתתי סצנות. הצילומים כללו יותר מ 50 תלבושות מותאמות אישית לכל עובד, צוות הלבשה מיוחד ומאפרות מקצועיות שגויסו לפרויקט.
לאחר הצילומים החלה עבודת הכנה של התמונות. איזון וחיבור למוצר המוזמן - יצירת הבאנרים.

        

התוצאה

מנהלי החברה שבתחילה התלבטו לגבי הכדאיות והערך של הפרויקט והיקפו הגדירו את התהליך והתוצאה כהצלחה גדולה מעבר לכל הציפיות.
התוצרים היו אמורים לשמש את החברה בפורטל הפנימי כקמפיין מיתוגי פנים ארגוני. לאור התוצאות החליטה החברה להשתמש בתמונות גם לאתר החברה ולשימוש פרסומי לו יזדקקו גם בגיוס עובדים חדשים לחברה ולהצגה ללקוחות.

החברה הרוויחה כאן פן נוסף של העצמת העובדים וחיזוק הקשר עם החברה וההזדהות עם מוצריה.

סיכום

הצלחת הפרויקט הביאה את מנהליה להשתמש בבאנרים ובתמונות במגוון אירועים, יישומים ומסיבות. במסיבה השנתית של החברה כיכבו הבאנרים על קיר שלם והמצולמים חוו את חווית פרסום יחד עם הערכת ההנהלה והעובדים האחרים.
עובדים שנחבאו אל הכלים בשגרת העבודה התגלו ככוכבים אמיתיים וגילו את עצמם מחדש בימי הצילומים. באמצעות תהליך זה הצליחה החברה ליצור מוטיבציה והעצמה בקרב כלל העובדים ושיתוף הפעולה שנוצר השפיע על ההתנהלות העסקית גם בהמשך הדרך.

חברת אקס ליבריס הצליחה להעביר מסר ברור לעובדיה כי היא סומכת עליהם ורואה בהם שותפים מלאים להצלחתה.
לאור ההצלחה של הפרויקט החליטה חברת אקס ליבריס להשתמש במודל זה גם בעתיד על מנת לחזק ולשפר את הקשר בין העובדים בחברה.

נכתב על ידי בלה שחר הילל, צלמת. מציירת באור מצלמת באהבה.

חזרה לניוזלטר מרקום מול מאי 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch