MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד תשפר את ההמרות מאתר החברה שלך?

כיום חברות משקיעות סכומים גדולים מאוד מתוך התקציב השיווקי שלהם בבניית אתרים מתוחכמים, מיוחדים וחדישים טכנולוגית. השאלה הנשאלת האם זה מספיק? האם מספיק שהאתר שלכם יהיה יפה וחדיש? האם זה באמת מה שישפיע על הגולשים אותם לקוחות פוטנציאלים ליצור קשר ובסוף אף לרכוש את המוצר או השירות שלכם?

ראשית, נצא מנקודת הנחה שהאתר שלכם עבר קידום אתרים ונמצא בכל במקומות הנכונים במנועי החיפוש ובאתרים רלוונטיים לתחום. כבר הצלחתם להכניס את הלקוחות הפוטנציאלים לאתר. מה עושים עכשיו? איך גורמים לאותו גולש להפוך ללקוח בפועל וליצור איתכם קשר דרך האתר?

נעבור קודם על שני מושגי יסוד חשובים. הראשון, עמוד נחיתה, הינו העמוד אליו יגיע הגולש באתר שלכם, כמובן שהעמוד משתנה בהתאם למקור ההפניה ולכן באתר שלכם יתכן ויהיו עמודי נחיתה רבים. מושג נוסף עליו נדון במסמך הוא יחס ההמרה, יחס המרה מתייחס לאחוז הגולשים שהפכו ממבקרים ארעיים למבקרים שביצעו פעולה בהתאם למטרות השיווקיות שהצבתם באתר. למשל, יצירת קשר דרך האתר, הרשמה לרשימת דיוור או רכישת מוצר דרך האתר.

תתחילו בלשאול את עצמכם מה המטרה שלכם? מה אני רוצה להפיק מהאתר שלי? לכל אתר חייבת להיות לפחות מטרה אחת ועמוד אחד שבו יש הנעה לפעולה של הגולש בין אם מדובר באתר של מכירות באינטרנט או באתר המשמש כרטיס ביקור אפילו אתר אינפורמטיבי לחלוטין - בסופו של דבר חשוב לסדר ולארגן אותו בצורה שתהיה הכי נוחה לגולש ויחד עם זאת תשרת את האינטרס של החברה או הארגון.

פרמטרים חשובים בדרך ליצירת חווית משתמש חיובית לגולש שתשרת את מטרתכם:

1. מסר ומטרה: כל תהליך בעסק שלך חייב להתחיל בהצבת מטרות ויעדים. המסרים של האתר שלכם חייבים לשרת את המטרות של העסק. אנשים נחשפים לאלפי מסרים כל יום. אך, בסופו של דבר קולטים מעטים מהם. לכן בשלב המסר חשוב לא להתפזר ולבחור מסר אחד ברור קצר וקולע לכל עמוד נחיתה. מסר שיווקי ברור שיבהיר ללקוח בדיוק מה יקבלו מהמוצר שלך.

2. הכותרת: הכותרת חשובה מאוד בהעברת המסר שלכם. חשוב לחלק בכל עמוד את הטקסט לכותרות ראשית וכותרות משניות. הכותרת הראשית צריכה להעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר וכותרות המשנה צריכות לגבות את המסר בצורה קצרה וקולעת. לגולש הפוטנציאלי אין זמן או רצון להתעמק בטקסט שלכם הוא קודם כל יסרוק ברפרוף את הכותרות שלכם וככה יחליט אם האתר שלכם יענה על צרכיו או לא.

3. ניסוח והנעה לפעולה: הניסוח הינו מרכיב מאוד חשוב ומהווה פרמטר בלתי נפרד מהשניים הקודמים שציינו. חשוב לקחת כותב תוכן שיווקי מקצועי שידע לנסח את המטרות והמסרים שלכם בצורה הטובה ביותר. כותב מקצועי ידע כיצד לשלב כתיבה שמניע את הגולש לפנות אליך ויחד עם זאת כתיבה שתיצור תחושה שהאתר שלך אמין ומוסמך בתחומו.

4. עיצוב האתר: יש לעצב את האתר עם קווים נקיים וברורים, שימוש בתמונות של אנשים ליצירת אמינות, צבעים אחידים, כתב אחיד וברור. הכי חשוב לא להעמיס יותר מידי אפליקציות שלא קשורת למסר שלך על דף הנחיתה בכדי לא לבלבל את הגולש. אם יש כפתור יצירת קשר למשל חשוב שיהיה בולט ונראה לעין, ניתן גם להחליפו בטופס צור קשר קטן המקנה למשתמש גישה נוחה להשארת פרטיו וכמובן מגדיל את הסיכוי שלו ליצור קשר. מיקוד הוא שם המשחק- סביר להניח כי גולש ממוקד מטרה יצור קשר.

מה עכשיו? הקמתם אתר, הצלחתם להכניס גולשים אליו, אפילו יש לכם כמות יפה של יצירת קשר או רכישות באתר. אבל אסור לכם לשכוח דבר חשוב! כל העבודה שלנו תרד לטמיון אם לא תכינו מראש כלי מדידה מתאימים. לנשוא מדידת הסטטיסטיקות יש לשים דגש כבר בשלב הקמת האתר. גוגל מציעים מערכת חינמית – עם ממשק ווב נוח למשתמש אותו תוכלו לשתול באתר שלכם - Google Analytics. בנוסף, תוכלו להשתמש בעוד כלי שגוגל מציעים לבדיקת אפקטיביות עמודי האתר שלכם- Website Optimizer. אלו ועוד רבים אחרים שקיימים היום בשוק יעזרו לכם להגיע למסקנות מושכלות ומדידות יותר מעבודתכם.

דוגמא להשוואת גרסאות שונות והשפעתן על התנהגות הגולשים שביצענו במיני סייט של חברת Comverse. בגרסה הראשונה של דף הנחיתה הסרטון ווידיאו עלה ישירות בטעינה של הדף. לא היה טופס צור קשר ולכן קבלת יצירת הקשר של הגולשים נמדדה על ידי טופס שעולה כאשר לוחצים על "דבר עם מומחה".


הצבנו יעדים במערכת הסטטיסטיקה בכדי לבחון זמן צפייה בסרטון, כמות הפניות מהטופס ובנוסף כמה מבקרים שהורידו את ה-whitepaper. לאחר ניתוח של הנתונים שינינו מספר פרמטרים כמו אי הרצת הסרטון בצורה אוטומטית בטעינה של הדף, הוספת טופס יצירת קשר בעמוד. שינוי נוסף, שהכנסנו כדי לשפר את הזמן שהיה באתר היה פיסקה קטנה שמתארת את המוצר ונותנת אינפורמציה מיידית עליו. התוצאות היו גורפות- גרסה בחדשה הניבה תוצאות טובות יותר בצורה משמעותית מהקודמת.




לסיכום, חשוב לזכור כי כמו בכל תחום בחיים גם בניהול אתר אינטרנט אתם תלויים בגורמים ומשתנים רבים. גם אם יש לכם ביד אתר שמניב כניסות רבות, אל תשכחו שהתחרות היום בשוק גדולה וכדי להביא לאתר יותר המרות מתוך תנועת הגולשים שהתקבלה דרוש ביצוע ניסיונות רבים ובדיקות סטטיסטיות בכדי שתוכלו לכמת ולדעת מה עובד יותר טוב על הגולשים שלכם (AB testing). כאשר אתם מנתחים את הכניסות וההמרות באתר שלכם עבודתכם לעולם לא מסתיימת, תמיד תנסו לחשוב על הצעד הבא בניסיון להגדיל את יחס ההמרה באתר שלכם ועל הדרך הטובה ביותר להקל על הגולשים שלכם את יצרית הקשר אתכם.

נכתב על ידי מיכל רוזנשיין, חברת קליקוויז

לפרופיל העסקי של קליקוויז באתר מרקום מול

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch