MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כנסו, כנסו: כתיבה שיווקית שבאמת עובדת

כתיבה שיווקית מציבה אתגר אמיתי בפני כל קופירייטר. כתיבה שיווקית צריכה להעביר את הקורא מהלך מורכב יותר, להעשיר אותו בידע ולטעת בו את ההבנה שאתם אלה שיכולים לספק לו את הפתרון הנכון.

כמשווקים, ספקי שירות או בעלי עסקים בישראל, אתם מכירים את הקהל הפוטנציאלי שקורא את הטקסטים והמסרים שלכם. מדובר בקהל אדיש להצעה שלכם, שבתהליך נכון עובר דרך ספקנות, לחיפוש אלטרנטיבות ("איפה יש כזה אבל זול יותר", "בטח יש להם מתחרים"...) ולבסוף למשוכנע. תכל'ס - לגיטימי. הנחת העבודה היא שאתם לא מעניינים/מרגשים/מסקרנים אותו, עד שלא יוכח אחרת. אז הנה כמה שיטות שיכולות להפוך את הטקסטים שלכם להרבה יותר זורמים, מדויקים ובעיקר - משכנעים.

מה המידע שלכם ומה המסרים שלכם
קיים הבדל מהותי בין המידע שאתם רוצים להעביר לקורא לבין המסרים שאתם רוצים להעביר לו. המידע יוצר את ההבנה. המסר יוצר תחושה. מסרים הם ההבטחות שלכם ללקוח והם נגזרים מהיתרון התחרותי ומהצעת הערך. הם יכולים להיות רגשיים או שכליים, אבל הם חייבים להיות מגובשים ומנומקים.

טיפ: חיזרו על המסרים שלכם בצורות שונות לאורך הטקסט, מהחשוב אל המשני. אל תאמרו אותם באופן מפורש, אלא תיטעו בהבנה את ההבנה. במילים אחרות, אף אחד לא באמת השתכנע שחברה מסוימת מקצועית, רק כי היא אומרת את זה.

שימו לב לפריסת האינפורמציה
זכרו שגם כתיבה שיווקית למוצר הכי טכני בעולם  צריכה לספר סיפור. וכמו בכל סיפור, לאופן פריסת המידע, לקצב ולעניין השפעה רבה על התפיסה הכוללת. לכן, תתחילו מהדברים החשובים ותציגו את המידע באופן מעניין ויצירתי. תשברו מיתוס נפוץ בתחום, תשאלו שאלה שלא קשורה לנושא, תציגו באופן אישי את מנהל הפיתוח, תבליטו פרויקט מעניין שעשיתם, תמציאו מקרה שאותו המוצר שלכם יכול לפתור. העיקר שתפתחו את הטקסט באופן מעניין.

טיפ: תחשבו על ערוץ השיווק שעבורו נכתב הטקסט, קהל היעד וההזדמנות או האירוע אליו כותבים. שקלול כל אלה, יחד עם זווית ראייה מעניינת על תכונות ייחודיות של המוצר - יביאו לכמה משפטי מפתח. משם זה כבר רץ.

כותרות משנה ורצף טקסט
כותרת משנה חשובה לטובת אלו שלא קוראים טקסטים, אבל מעוניינים לשמוע בקצרה על המוצר. כותרת משנה מעולה פועלת בסמביוזה עם הכותרת הראשית, מסבירה קצרות על המוצר ומספקת סיבות טובות להמשיך בקריאה. השתדלו להתבסס על יתרונות המוצר בכותרת והשאירו את הפרטים הטכניים יותר לגוף הטקסט.

חלקו את הטקסט לנושאים והקדישו פסקה וכותרות ביניים לכל אחד. מומלץ להשתמש בתיבות מידע (בוקסות) בעלות עיצוב ומיקום בולט. זוהי דרך נוספת שבה אנשים שסורקים את הטקסט יבינו במה מדובר.

טיפ: בכתיבת בולטים (תבליטים) קיימת נטייה לערבב בין נושאים. למשל, לשלב בולטים המדברים על תכונות המוצר עם בולטים המדברים על היתרונות שלו. כמו כן, חשבו איך לנסח את המשפטים בתבליט כך שיופיעו בפורמט אחיד ובתמצות מירבי.

כתיבה שיווקית היא לא רק מילים
העובדה שאתם אומרים עדיין לא גורמת לאנשים להאמין שהוא אמת. אם אתם רוצים להצהיר עובדה שלכם היא ברורה: תוכיחו אותה: נתח שוק, אחוזי הצלחה, עמידה בלוחות זמנים, ציטוטי לקוח. דברו במספרים. זה זכיר, זה חד וזה משכנע.

טיפ: לא תמיד צריך טיפ

אינפוגרפיקה
אינפוגרפיקה היא דרך מאוד אפקטיבית להעביר מידע. כולנו מכירים תרשימים או ממשקים האופייניים לעולם הטכנולוגיה. בהמשך לכך, גרפים או טבלאות השוואתיות הם דרכים מעולות להציג יתרון תחרותי או השוואה בין גרסאות. ציר זמן יכול לספר בדרך מעניינת את ההיסטוריה של החברה. אינפוגרפיקה היא אמנם כלי עיצובי אבל מבחינתי היא כלי שנובע מאפיון תוכן ומחשיבה יצירתית עליו, וצריכה להיעשות כבר מאפיון הטקסט לנושאים ולדרכי מימוש.

טיפ: חפשו ב-YouTube דוגמאות להצגת מידע באופן גרפי. מחכים מאוד.


נכתב על ידי תומר פילין, בעליו של משרד קופירייטינג, פתרונות שיווקיים

לפרופיל של פילין קופירייטינג במרקום מול


חזרה לניוזלטר מרקום מול אפריל 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch