MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד לכתוב בריף למודעה לברושור ולאריזת מוצר?

כתיבת בריף הוא לא דבר של מה בכך, צריך לדעת מה צריך לכתוב, מה לפרט ומה מיותר? מהם ראשי הפרקים של בריף מסודר ועד כמה הספק צריך להכיר את מוצרי החברה על מנת לספק עבודה טובה? כל זאת בטיפ הנ"ל.


כתיבת בריף הוא לא דבר של מה בכך, אנו צריכים לזכור כי מעצב גרפי או כל ספק שירות שאנו שולחים אליו את הבריף אינו מגיע מהתחום של החברה שלנו, אין לו את הידע המקצועי על המוצר/מותג ומיהם הלקוחות של החברה? על כן על מנת שנקבל את הסחורה שאנו מחפשים, יש לכתוב עד כמה שיותר פרטים מפורטים מה רצוננו ולעניות דעתי אין גם טעם להשאיר מידע חסוי "שהמעצב יחשוב לבד מה אנו רוצים ממנו" אלא להעביר אל המעצב את מירב המידע.

כתיבת בריף מסודר ומפורט יחסוך העברת טיוטות מיותרת מצד אל צד ויקנה למעצב הגרפי יותר בטחון בתחילת העבודה.

כתיבת בריף למודעה תכלול את האלמנטים הללו:

  • שם המוצר/המותג המדובר
  • מטרת המודעה
  • קהל המטרה
  • פירוט שיווקי וטכני בסיסי על המוצר/המותג
  • מהו המסר העיקרי שאנו רוצים להעביר במודעה - חשוב לא לתת יותר ממסר אחד או שניים למודעה אחרת הרואה את המודעה יפספס את מה שרציתם להעביר
  • מהי סיסמת המוצר או הקמפיין התוכן שאנו רוצים שיהיה במודעה (עדיף כמה שפחות)
  • הערות/בקשות מיוחדות בעיצוב או בנראות של המוצר על המודעה

כתיבת בריף לברושור:
כתיבת בריף לברושור אינה שונה מכתיבת בריף למודעה אלא שכאן יש יותר תכנים. שוב, חשוב לאפיין את הברושור לפי הכללים הבאים:

  • שם המוצר
  • תמונת המוצר
  • סיסמה
  • היתרון החשוב ביותר להדגשה במוצר
  • קהל המטרה - למי הברושור מיועד?
  • תכנים – לסדר לפי עמודים מספר עמודים
  • להגדיר קיפול מיוחד או עמוד סטנדרטי
  • האם ישנה תמונת אוירה מסוימת שתרצו שתתלווה עם המוצר
  • האם ישנו צבע מסוים שתרצו שיתלווה למוצר או שההחלטה נתונה בידי המעצב?

כתיבת בריף לאריזת מוצר:
בריף לאריזה קצת יותר מורכב ומכיל את המאפיינים הבאים:

  • מידות המוצר
  • מידות האריזה וצירוף פריסה (אם יש דגם של האריזה עדיף לתת למעצב)
  • איך המוצר יושב על מדף? האם שוכב או עומד?
  • מאיפה פותחים את אריזת המוצר?
  • לצרף תמונת המוצר ולהגדיר כיצד להעמיד את התמונה (לעיתים תמונת מוצר על אריזה שונה מתמונת מוצר באתר או בברושור ועל כן יש לצלם את המוצר בהתאמה)
  • מיתוג המוצר-האם הוגדר לו צבע מסוים? יש לציין זאת
  • אימג' שמלווה את המוצר אם הוגדר כבר בברושור שנעשה למוצר הנ"ל יש לציין גם כן.
  • תכנים לאריזה ולציין היכן הייתם רוצים שיופיעו בפאות האריזה

המלצתי, לאחר קבלת הצעת עיצוב גרפי ראשונית יש להדפיס את הגרפיקה ו"להלביש" את הגרפיקה על מודל האריזה הלבנה על מנת לראות איך העיצוב ממוקם. לדבר הזה אני קוראת "שעת מלאכה עם בתיה". את המוק אפ הנ"ל יש להעביר למנהל המוצר ואף למנהל לוגיסטיקה/תפעול להערותיהם.

בהצלחה

לטיפים נוספים על שיטות עבודה שלכם אשמח לקבל למייל שלי וברשותכם לשתף את כולם באתר.


חזרה לראש הטיפ

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול גליון ינואר

ל טיפים שיווקיים נוספים

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch