MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

להתחיל לעבוד עם מדיה חברתית

הכתבה תורגמה מ ניוזלטר של חברת טיטאן שיצא השבוע, והייתי רוצה לשתף אתכם.

מערכת היחסים בין שיווק למכירות בחברות B2B מסתמך על יחסי גומלין ומהימנות. זוהי המטרה העיקרית של מדיה חברתית: לספק את האמצעים לאינטראקציה בין אנשים - לא חברות - לבניית יחסים אלה. בחברות B2B מחזור המכירה יהיה יותר ארוך וכמובן שונה מהאופן המסורתי של חברות B2B, ולכן קבלת תוצאות מדידות ייקח זמן.
 
אחת הסיבות העיקריות לכך שמנהלי שיווק בחברות B2B לא התחילו עם פעילות במדיה חברתית היא חוסר ידע וניסיון. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להתחיל:

• שאלו את עצמכם מדוע הינכם רוצים להשתמש במדיה החברתית כפלטפורמת שיחה. רק אז תוכלו להבין מה המטרות שלכם. אם אין לכם תשובה טובה, לא עושים את זה - גם אם כל האחרים.

• גלו אילו פלטפורמות חברתיות משמשות את הלקוחות שלכם או את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ועל בסיס זה החליטו איזו פלטפורמה נוחה לכם לעבוד.

• חקרו מה המתחרים שלך עושים, אילו פלטפורמות הם משתמשים במדיה חברתית ובאילו ערוצי שיווק. בדקו אילו מהערוצים והפעילויות לדעתכם הם המוצלחים ביותר - לא תמיד צריך להמציא את הגלגל מחדש.

• גלו מה העובדים בחברה שלכם עושים באינטרנט. לבטח תגלו שהם חושפים מידע מודיעיני חסוי על החברה ומוצריה. לרוב זה לא בכוונה ואין צורך להתנהג "כאח הגדול" אלא להנחותם כיצד לפעול נכון ולתת מספר חוקי יסוד לפעילות ברשת.

• קחו את הזמן לכתוב את האסטרטגיה החברתית שלכם בסינרגיה עם היעדים השיווקיים של החברה ותואמים את התכנית השיווקית.

• קבלו החלטה אם הינכם רוצים לעסוק במדיה חברתית או להעביר את הפעילות למיקור חוץ או שניהם. לעניות דעתי, מי שפועל במדיה חברתית מטעם חברה מסוימת חייב להיות מעורה במוצרים ובשירותים של החברה ולהבין את צרכיה.

• כתבו מדיניות מדיה חברתית עם הנחיות לעובדים ואמנו אותם על עשה ואל תעשה של המדיה החברתית לגבי המותג שלכם. פרטים נוספים ניתן למצוא כאן 

• הקשיבו, הקשיבו, הקשיבו: אל תהיו פזיזים במדיה חברתית ואל תרוצו להגיב על הערות בפורומים, שמעו מה קורה הרבה לפני שאתם מגיבים.

• כתבו מסמך ניהול משבר - לעולם אין לדעת מתי אתם תצטרכו אותו.
 
וקצת בשביל הצחוק, הנה וידאו נהדר על מה הוא פייסבוק. קח את 3.18 דקות הללו כדי לראות את זה - זה באמת שווה: מהו פייסבוק?
 
 
נכתב על ידי קייט שפר, דירקטור שירותי מדיה בחברת ECI ומציגה קבועה בנושא מדיה חברתית, אינטרנט ושיווק באינטרנט לחברות B2B. קראו את הבלוג של קייט .


חזרה לניוזלטר מרקום מול אפריל 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch