MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

לקופירייטינג B2B יש חוקים משלו

לקופירייטינג B2B יש חוקים משלו. הגיע הזמן לשבור כמה מהם!

קפירייטינג B2B, או לא קופירייטינג B2B. זאת השאלה. כל מי שביקר בתערוכה מקצועית בחייו יודע שברוב המקרים התשובה היא לא. הנוף הטקסטואלי הנשקף מהברושורים הוא טכני ומעורר תחושת דה ז'ה וו, והמסרים השיווקיים לא מבחינים מהו הבידול ומהי ההבטחה הגדולה. תקרת הזכוכית הקריאטיבית בענפים רבים לא מעודדת פריצת דרך או בידול. אז הנה שישה טיפים שיוכלו לספק קריאת כיוון ל כתיבה שיווקית מנצחת:

1. איזה בעיה באת לפתור?
יש לא מעט סיבות שבגללן קופירייטינג לפעילות B2B נוטה להיות טכני וחוזר על עצמו. אחת מהן היא ההתמקדות במוצרים ולא בתועלות הסופיות לקהל היעד. המלצתי היא לפנות ראשית לכאבים של מקבל ההחלטות, איש מקצוע או ניהול, ולא לדבר באופן כללי על טובת הארגון. ההחלטות אצל רובנו מתקבלות ברמה האישית ורק אז רואות את טובת השיפור הארגוני.

לסיכום: מוצרים או שירותים נועדו לכל הפחות לפתור בעיות או להציע שיפור. כתיבה שיווקית צריכה קודם כל לדבר על הכאב, לתאר את המצב הבריא ורק לאחר מכן לספר על התרופה.

2. גם מנכ"ל הוא בנאדם
הדעה הרווחת אומרת שבעלי תפקידים בארגון מבצעים שיקולים קרים בבחירת התקשרויות עסקיות. החלטות מתקבלות לאור מבחני עלות תועלת. זה נכון. זה הגיוני. אבל זה לא הכל. בסופו של דבר, אנשים עושים עסקים עם אנשים. וכולם רוצים להבין שיש מישהו אנושי מאחורי הטקסטים והסלוגנים. בהיבט אחר, אפשר להיות בטוחים שאת היתרונות המספריים שתציגו בפרזנטציה, גם חברה מתחרה יכולה להציג. השאלה היא איפה הערך המוסף. הרבה פעמים הוא יכול להיות בשפה אנושית ורגשית יותר.

לסיכום: כתיבה בגובה העיניים, פנייה שפה עשירה וישירה ומציאת הסיפור הגדול או הזווית הייחודית יכולים ליצור עוברך את היתרון הגדול.

3. כותרת שמדווחת את שם המוצר היא לא כותרת
כותרת היא השורה החשובה ביותר בטקסט. כותרת יכולה להיות הבטחה שיווקית, שאילת שאלה, קביעת עובדה ועוד המון דברים אחרים - אבל היא לא יכולה להיות סתמית. במוצרים שאינם מוכרים לקהל היעד, ניתן להבליט את שם המוצר על ידי פתרון עיצובי ובנפרד, אבל לא על חשבון הקופירייטינג.

לסיכום: 80% מהקוראים מחליטים אם לקרוא את הטקסט על בסיס הכותרת. תוודאו שהיא שווה את המאמץ.

4. בידול הוא כוח
עבור עסקים קטנים, בידול הוא לא רק בונוס, אלא לתנאי הכרחי. עסקים המנסים לפרוץ לתודעתם של לקוחות חדשים, צריכים לראות את הבידול והזכירות כדרישת בריף וכאבן בוחן לקריאייטיב.

לסיכום: Think Different. זה יכול אפילו להתחיל ברמת החשיבה השיווקית היצירתית יותר, וזה בכל קרה חייב לבוא לידי ביטוי בתוצרים.

5. שילוב של סלוגן עם שורת מיצוב
חברות רבות בשוק ה-B2B ויתרו על סלוגן לטובת שורת מיצוב (Tag Line). סלוגן, אותו משפט קצר וקריאטיבי שמסביר את תמצית החברה הוא מרכיב חשוב בתדמית מהודקת. ניתן בהחלט ליצור יחידה אחת הכולל את שם החברה, סלוגן ומשפט מיצוב. ניקח דוגמה מפעל למרצפות בשם אלישמע, עם סלוגן, ללכת על מה שתמיד חלמת, עם שורת מיצוב "מאז 1925" או "מקבוצת אליעזר" או "יצרנית המרצפות הגדולה בישראל". כך גם מספרים על עובדה מסוימת וגם מספקים ניחוח של חדשנות וערך מוסף.

לסיכום: סלוגן ו-Tag Line הם שני דברים שונים. שילוב ביניהם צריך להעשות בזהירות, כך שכל חלק יוכל לעמוד בזכות עצמו ושניהם יחד ייצרו אחד שלם.

6. קו קריאטיבי
אין חברה המשווקת לקהל הרחב, שתצא לקמפיין ללא קו קריאטיבי מוביל. ועדיין, חברות גדולות מענפים רבים לא פיתחו קו קריאטיבי מובהק. מרביתן מסתפקות בפלטת צבעים קבועה וגריד עיצוב גרפי, אבל לא אלה האלמנטים שיוכלו לעורר רגש מסוים או זכירות גבוהה יותר. שימוש בדמות מאוירת, המחשת הצוות המקצועי בחברה לגיבוי על (על גלימות והכל) ואפילו לוח מחיק וטוש הם פלטפורמות קריאטיביות שיכולות לעשות לכל חברה שירות מצוין. אז למה לא?

לסיכום: תאתגרו את התדמית הארגונית. זאת הדרך המהירה ביותר להפוך למותג. וכן, אפשר ורצוי להכניס שם גם קצת הומור.


נכתב עלידי תומר פילין, קופירייטר ואיש קריאייטיב.

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול ספטמבר 2011 

חזרה לראש הכתבה

 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch