MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מדיה חברתית- אומרים שזה טוב לעסקים

נראה שלא ניתן להעביר יום מבלי לשמוע או לקרוא כתבה חדשה המדברת על מדיה חברתית זו או אחרת. המושג "מדיה חברתית" כבר עבר משלב הבאזז והתקדם לשלב המעשי. מסתבר שאכן, זה טוב לעסקים, ההוכחות נערמות אט אט אך בבטחה. מה זה בעצם "מדיה חברתית", כיצד מתחילים לעבוד עם זה, מה עושים שם, כמה זמן זה דורש, אלו שאלות שצצות שוב ושוב בכל פורום בו אני מרצה אז, אנסה לפזר את הערפל.

"מדיה חברתית" הוא שם משפחה לאוסף כלים טכנולוגיים באינטרנט המאפשרים שיתוף של תכנים.
באמצעות המדיה החברתית הכח ברשת עובר מבעל האתר / החברה לקהל הגולשים, להמונים. "תכנים" לצורך זה הם: טקסט, צילומים, סרטוני וידאו ועוד. בין הכלים השונים של מדיה זו נמצא : בלוגים, אתרי ויקי, אתרי אחסון תמונות וסרטונים, רשתות חברתיות ועוד. "מדיה חברתית" היא כמו עיר גדולה. יש בה את בתי התושבים, שזה בעצם בלוגים או כרטיס אישי ברשת חברתית. יש בה מקומות מפגש כמו: בית כנסת, סופר-מרקט, התור במספרה, גינת השעשועים,או בתי קפה שזה כמו קבוצות דיון, קהילות. ברחבי העיר מנהלים התושבים שיחות רבות בכל המקומות הללו, וחלקן בתחום הרלוונטי לעסק שלכם, האם תוכלו להרשות לעצמכם לא להיות חלק מהשיחה ? נכון שתרצו להזמינם ל"ביתכם" ולהכיר להם את עסקכם?

אם כך, נוכחות במדיה חברתית מאפשרת לכם כעסק, להקשיב לקהל היעד שלכם, להפגין זמינות עבורו, ליצור עימו קשר דרך שיחות , מתן תשובות על שאלות, יעוץ. מעבר לכך אתם יכולים לבנות קבוצת עניין שסבה סביב תחום עיסוקכם ומקדמת אותו בעקיפין. "מדיה חברתית" היא בעצם עוד ערוץ שיווקי שעליכם להשתמש בו כחלק מתוכנית שיווק העסק שלכם. חשוב להבין שמדיה חברתית אינה ערוץ המייצר מכירות ואף לא בהכרח "לידים". "מדיה חברתית" מקבילה ליחסי ציבור מבחינת האפקט הנוצר. היא מפתחת את שם המותג (בין אם זה מוצר או אדם),היא מעוררת תשומת לב, מייצרת באזז, מחברת אתכם ישירות לקהלכם (מתן שרות דרך טוויטר?) ומסוגלת להניע קהלים ממקום למקום ברשת (האם תרצו עוד כניסות לאתר שלכם?).

בכדי לעסוק במדיה חברתית חברה זקוקה לתוכנית פעולה המגדירה בעיקר: מסר, קהל יעד , כלים לשימוש, אומדנים למדידה. יש להגדיר בעל תפקיד בחברה אשר ירכז את הנושא וינהל את הגורמים העוסקים בזאת או, שיטפל בכל הנושא בעצמו (ישנם מודלים המגדירים אופן פעילות). אפשר אף להוציא פעילות זאת מחוץ לארגון, לקבלן משנה, אך זכרו: איש מדיה חברתית אותו תבחרו, בין אם הוא פנים-ארגוני או ספק חיצוני, יידרש לייצג את החברה. הוא יידרש לדבר בשמה, לכתוב תכנים בשמה ואולי לתת פתרונות בשמה. איש זה יתקשר ישירות עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים. יש להיות בטוחים לחלוטין שהאדם אשר יבחר יעמוד בכל הקריטריונים הללו. מדיה חברתית היא הרבה דברים אך, דבר אחד היא לא: היא לא פשוטה כפי שהיא נראית !

מספר השעות הנדרש לניהול מדיה חברתית תלוי במספר גורמים : מסר אותו רוצים להעביר, סטטוס המותג, לוח זמנים קיים, יכולת הפקת תכנים מצד החברה, תקציב ועוד. ניתן לומר בהכללה שעבור חברה של אדם אחד יש צורך בכשלוש שעות שבועיות מינימום על מנת לייצר נוכחות. זאת בתנאי שהעוסק בנושא מכיר היטב את הכלים ואת העבודה. ניהול "מדיה חברתית" מקביל לניהול מערכת יחסים. יש לראות בזאת את "תחילתה של ידידות מופלאה" שתלך ותתגבר אך זכרו, לא ניתן להפסיקה. הפסקה בניהול מדיה חברתית משליכה על שם המותג. חברה שתעלם מה"זירה" ויפסיקו לשמוע עליה, לאחר שהקפידה להפגין נוכחות, תגרור שמועות וספקולציות לא רצויות.

נקודה אחרונה לפני שתחלו לפעול ברשת. אם אתם חברה בה יש יותר מאדם אחד הפועל ברשת בשם החברה , קבעו לעצמכם מדיניות לפעילות ברשת : מה אומרים, איך אומרים, מתי אומרים, "מה עושים אם...", מי רשאי לטפל במצבים בעיתיים וכדומה. מדיה חברתית חושפת את המותג לכל, ואינכם רוצים להיתפס עם "התחתונים למטה"... מדיה חברתית כערוץ שיווק נוסף לחברה, הנתמכת בתוכנית פעולה, מדיניות מוגדרת, ואדם מתאים לנהלה, יכולה לקדם היטב את המותג. אז למה אתם בעצם מחכים?

נכתב על ידי גילה גדעון, מנהלת אפקטיבה, יועצת לשימוש במדיה חברתית ומסחר אלקטרוני. בעלת שנים של ניסיון במכירות ושיווק בחברות בינלאומיות, ושימוש עסקי במדיה חברתית. מנחה ומדריכה מוסמכת. בין לקוחותיה נמצא "משרד החוץ ". info@effectiva.co.il , http://gilagideon.co.il

 

גברת גילה גדעון ערכה השתלמות לקוראי מרקום מול בנושא שימוש במדיה חברתית ככלי שיווקי לפרטים על ה השתלמות במדיה חברתית.

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch