MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מגמות במדיה חברתית לשנת 2012

אין ספק ששנת 2011 היתה השנה שהעבירה את השוק העסקי בבטחה להבנה שמדיה חברתית כאן בכדי להישאר. אין זה טרנד, אין זו מגמה מתגברת. זו כבר דרך חיים לרבים מאיתנו. זו הדרך בה אנו מתקשרים. למנהלים רבים זו שפה חדשה. הם מוצאים עצמם נאלצים ללמוד אותה כחלק מכישורי מקצוע השיווק, מרקום או כל תפקיד בכיר אחר. אלה שיחליטו שאין זה בשבילם ימצאו עצמם עם חלוף השנה מחוץ לעולם שלם של התרחשויות שיהפוך עבורם בלתי נגיש.

מגמות במדיה חברתית 2012

1. הארגון החברתי- עסקים ידרשו השנה להפנים את אופן השימוש במדיה חברתית, ויחלו השנה בגיבוש זהותם החברתית. הנהלות יפנימו כי עליהם לעבור תהליך חוצה-ארגון בו מדיה חברתית תהפוך ערוץ תקשורת פנים ארגוני וחוץ ארגוני לגיטימי ונתמך הנהלה. הארגון יהפוך social media friendly.

2. הכשרה ארגונית- מנהלים בארגון לא יוכלו לנהל ולתמוך מהלכי מדיה חברתית חוצי ארגון בעוד אינם מכירים את הנושא. זאת ביחוד כאשר מדיה חברתית הולכת ומתמקצעת יותר ויותר. ארגונים ידרשו השנה להדרכות רוחביות והדרכות אישיות ויטמיעו זאת כחלק ממערך ההדרכה הארגוני. תקציבים ארגונים יופנו להכשרות מנהלים גם אם אותם מנהלים בסופו של יום לא יעלו אפילו ציוץ אחד בטוויטר או סטטוס בפייסבוק

3. שרות לקוחות- מדיה חברתית התגלתה השנה ככלי זול ומהיר המאפשר ונטילציה כמו שלא היה עד כה לקהל לקוחות של חברה. השנה ארגונים בעלי מותג בעל פריסה ארצית או בינלאומית ידרשו לבנות מערך שרות במדיה חברתית הנתמך על ידי מדיניות משפטית של החברה והרתמות של הנהלה בכירה למתן תשובות מהיר ועד ניהול משברים אפקטיבי.

4. גיוס עובדים- תחום הsourcing , חוליה מקובלת בשרשרת הגיוס בחו"ל קבל כבר ב 2011 חיזוק משמעותי עם השתכללות כלי מדיה חברתית קיימים והתווספות חדשים. תחום זה בישראל אינו קיים רשמית ולרב מבוצע כחלק מעבודת חברת ההשמה. ב- 2012 נראה כניסה של תוכנות המסייעות ברתימת כוח הרשתות של כל אחד מעובדי החברה להפצה אפקטיבית יותר של משרות ואיתור מועמדים אקטיבי/ הsourcing.

5. טלוויזיה- אם מדיה חברתית וטלוויזיה היו עד כה ערוצי מדיה נפרדים השנה נראה כיצד הגבול בניהם נעלם. יותר ויותר תוכניות real time  ישלבו בשידור חי פעילות ברשתות: מנחים יגיבו לציוצים, הצעות, סטטיסטיקות, הצבעות למתרחש בתוכנית דרך הרשתות ועוד. תחרות הכשרונות X- Factor האמריקאית, המשודרת כעת בישראל, משלבת במהלך השידור את תגובות הקהל בטוויטר על השופטים, מדרגת אותם וכן מבצעת הצבעות לזמרים האהובים דרך טוויטר.

6. שירותים מונחי מיקום- יותר ויותר אנשים יחפשו מידע מיידי על מקומות סביבם: בתי קפה, מלונות. הם יבקשו המלצות ויעשו שיתוף ב real time. יותר ויותר עסקים ישלבו זאת השנה כחלק אינטגראלי בקמפיינים פרסומיים.

7. מובייל- לכולנו כבר ברור שהעולם הולך למובייל. אין צורך להרחיב על כך ורבות נכתב על הנושא. המדיה החברתית אינה עיוורת לכך וכל הכלים והפלטפורמות מבצעים את ההתאמות והאינטגרציות הנדרשות בכדי לשרת אתכם בכל מקום שאתם נמצאים דרך מכשיר כף היד.

8. משחקים- מסתבר שדרך מעולה למשוך קהלים היא לגרום להם לשחק והמשחק הופך יותר ויותר שיתופי-חברתי. יותר ויותר מותגים ירתמו את כח המשחק על מנת ללכוד את לב הקהל ולהכיר לו את המותג.

9. קנייה חברתית- קניות ברשת הופכות יותר ויותר חברתיות כאשר גולת הכותרת היא ללא ספק ניצול כוחה של פייסבוק לעידוד מכירות. ב- 2011 ראינו שמספר חברות הציגו תוכנות המאפשרות ביצוע טרנסקציה מסחרית על גבי פייסבוק מבלי צורך לצאת החוצה לאתר הבית. השנה הקרב בזירה זו יתגבר. כמו-כן, החיבור בין ebay לפייסבוק טומן בחובו אפשרויות קוסמות ללא ספק.

היכן העסק שלכם עומד ביחס לאפשרויות שמציעה המדיה החברתית, האם המנהלים בארגון שלכם כבר מבינים את הזירה? האם כבר הכנתם תוכניות ל- 2012? מה החלק התקציבי של מדיה חברתית בעוגת ה שיווק וקידום באינטרנט? - שנה עיסקית-חברתית מוצלחת לכולכם.


נכתב על ידי גילה גדעון מנכ"לית אפקטיבה המייעצת לחברות על שימושי מדיה חברתית ומבצעת הדרכות ארגוניות מוזמנות. כמו-כן מנהלת עבור חברות, נוכחות במדיה חברתית בערוצים השונים.

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול נובמבר 2011 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch