MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מדוע כדאי לכתוב בלוג כדי לקדם אתר אינטרנט?

לאחרונה הרבה חברות מסחריות הקימו בלוג חיצוני לאתר החברה בו הם מעדכנים תכנים שיווקיים וחברתיים. מחקר שנעשה לאחרונה מצא כי בלמעלה מ - 85% ביטויי החיפוש שנבדקו , נמצאו תוצאות חיפוש שמקורם בבלוג שעוסק בתחום הפעילות הרלוונטי. הסיבה העיקרית לכך, היא שאוטנטיות ועושר המידע המצויים במרבית הבלוגים הופכים אותם למרכז מידע רלוונטי, שמתאים בדיוק לקריטריונים לפיהם מנועי החיפוש נותנים ציוני איכות גבוהים לאתרים ולפיכך מדרגים אותם גבוה.

מהו בלוג?

כתיבה שיווקית לבלוג - הבלוג הוא אזור תוכן, שבו הכותב משתף את הגולשים ברעיונות שלו. בלוג הוא למעשה הביטוי המודרני של יומן אישי, רק שהמטרה היא לא כתיבה למגירה, אלה להיפך - לחשוף את הרעיונות שלך לציבור, ובמידה רבה אפילו לגרות את הגולשים לכתוב תגובות חזרה. כל אדם צובר מידע שמקורו מניסיונו והשכלתו, שעשוי לעניין גולשים רבים ברחבי האינטרנט. הסרט הנהדר של ג'ולי וג'וליה שמציג את הבדלים בין ספרי הבישול המוקפדים של פעם לבין כתיבה בבלוג על בישול - מציג את תמצית העניין. היכולת של הגולשים להגיב ולהוסיף מידע נוסף על דברי הכותב הנאמר בבלוג היא שהופכת את הביקור בבלוג לחוויה. תנועת הגולשים , והתגובות שהם מוסיפים מגדילים את נפח המידע שבו ובסופו של דבר הופכת אותו למרכז תוכן שגם מנועי החיפוש נותנים לו את הכבוד הראוי ועוזרים בקידום האתר.

כיצד בלוג מסייע לקדם את האתר?

בפועל בלוגים הם כאמור בסה"כ מערכות ניהול תוכן, כפי שיש במרבית האתרים המודרנים, עם פונקציונליות נוספת, של הוספת הערות ע"י הגולשים. בחלק מהמקרים נוהגים בעלי בלוגים לפרסם גם קטעי וידאו וקול כחלק מהתכנים של הבלוג. במרבית הבלוגים ניתן לאגד תכנים עפ"י נושאים ,קטגוריות ותאריכים. סיווג שכזה מקל על מנועי החיפוש להבין את התוכן שלך, ולכן גם מגדיל את הסיכוי לשיפור בדירוג נושאים אלה.

תוכן עדכני -
מנועי החיפוש מזהים את התדירות בה מתעדכן האתר, ומקנים לזה חשיבות גדולה. בלוג כאמור מתעדכן באופן גבוה הן ע"י הכותב והן ע"י הגולשים שבוחרים להשתתף ב"דיון" במידה והוא מעניין אותם. מנקודת הראות של מנוע החיפוש, עדכניות גבוהה של תוכן תזכה תמיד לנקודות זכות בדרך לעמוד הראשון של התוצאות.

קישורים חיצוניים לאתר -
בעולם הבלוגים קל יחסית להגדיל את כמות הקישורים שמצביעים על הבלוג, שכן כל מי שמגבי על הבלוג ברוב המקרים גם מתייג אותו בעמוד ה twiter ו/או ה facebook שלו. הפצה ויראלית בדרך הזו יוצר אפקט כפול של בגדלת הגולשים לאתר והגדלת האתרים ה"חיצוניים" שמקושרים לאתר. שני אלמנטים אלו מגדילים את הקרדיט שניתן לבלוג ע"י מנועי החיפוש.

לסיכום

הוספת בלוג לאתר היא דרך מצויינת הן לרענן את חווית הגולש המבקר באתר, אך בעיקר דרך יעילה מאד לשפר את דירוג האתר במונעי חיפוש. הכתיבה העקבית בבלוג, ומשיכת תגובות גולשים לאחר מכן, מלמדת את מנועי החיפוש כי מדובר באתר שיש בו "קהילה" פעילה, ולכן עליו להציג אותו בתוצאות גבוהות לגולשים נוספים שמחפשים מידע בתחום התוכן שהבלוג עוסק בו. יחד עם מדובר בכלי שדורש השקעה בזמן ובפיתוח תכנים לאורך זמן. בלוג שאינו עדכני יכול לגרום לתוצאה הפוכה ואף להרעה בתוצאות דירוג האתר אם התוכן שבו אינו עדכני, ואם גולשים שנכנסים אליו, נוטשים אותו במהירות .


הכותב, דורון בן דוד, הינו מנכ"ל חברת Dreamview העוסקת ב בניית אתרים וב קידום אתרים.


חזרה לראש הכתבה

חזרה לניוזלטר מרקום מול אוגוסט 2010

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch