MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מה זה אינטראקטיב וכיצד אנשי השיווק יכולים להיעזר באינטראקטיב להעברת מסרים שיווקיים

בעולם בו אנו חיים כיום, המונח "אינטראקטיביות" קיבל מקום של כבוד, כולם אוהבים להשתמש במילה אך מעולם לא טרחו לברר את המשמעות האמיתית.

מה זאת בעצם אינטראקטיביות?
לעיתים נדמה שהמשמעות של המילה כה ברורה ופשוטה עד שלא טורחים לעצור שנייה ולחשוב מה היא באמת אומרת.

חשוב להבחין בין שני מושגים דומים: אינטראקציה ו-אינטראקטיביות.
בכל תרחיש אינטראקטיב מתקיימת אינטראקציה אך לא בכל מצב בו קיימת אינטרקציה מתקיימת אינטראקטיביות. משמעות המושג "אינטראקציה" היא "לבוא במגע" בעוד משמעות המושג "אינטראקטיביות" היא הפעלה הדדית

דוגמא קלאסית לתרחיש אינטראקטיבי היא דיאלוג. דו-שיח בין לפחות שני משתתפים מייצג את התפיסה שבו תגובה גוררת תגובה במעגל אין סופי. לעומת לחיצה על כפתור בטלוויזיה בה אנו באים במגע עם חפץ אבל לא מופעלים בחזרה, רק מפעילים.
הדיאלוג הזה יכול להיות קולי, תנועתי, צבעוני, צורני, מחשבתי. כל משחק מחשב, הוא למעשה דו-שיח של המשתתף עם הסביבה המדומה בה הוא נמצא. העקרונות הבסיסיים של הדיאלוג מתקיימים ומבטיחים עניין, תשומת לב, ריגוש ואתגר. אלה נכסים לא זולים בכלל והם לא חייבים להיות שמורים רק לעולם המשחקים.

אינטראקטיביות –מתי ולמה?
אינטראקטיביות אמיתית, כמו זאת שניתן למצוא במשחקי מחשב, מאוד תובענית רעיונית, טכנולוגית וכלכלית. מדובר ביצירת מנגנון שמסוגל להגיב בצורה מחושבת לגירויים חיצוניים. בתיכנות משחק פשוט, אחרי כל צעד של המשתתף המחשב צריך לחשב:
1. האם וכיצד הוא יכול לנצח.
2. אם הוא לא יכול לנצח, כיצד הוא חוסם את המשתתף מלנצח.
3. בחירה שרירותית.
וזה יותר מסובך מכפי שזה נראה במילים (מי שחושב על בינה מלאכותית נמצא בכיוון הנכון).

בכל פרוייקט צריך להחליט האם אנו מייעדים את קהל היעד שלנו להיות משתמשים או משתתפים. ישנם מקרים כמו e-commerce בהם ברור שקהל היעד ישתמש בשירות, אך בתחום הבידור קיים פוטנציאל ולעיתים קרובות צורך להפוך את המשתמש למשתתף ולהציע לו משהו שישאב אותו פנימה ויכניס אותו לחוויה. הכח לשאוב מישהו לתוך חוויית משתתף, הוא אדיר וככזה אפשר לנצל אותו למטרות שונות.

היתרונות של אינטראקטיב

בעזרת כלים אינטראקטיביים הפועלים על פלטפורמות טכנולוגיה הבנויים באופן מעניין חדשני, וחוויתי ניתן לרגש, למשוך, לרכז להפעיל ולשכנע קהל מבקרים אשר מגיעים לאירועים ליצור "דיאלוג" עם המוצר או שרות שאותו אנחנו מעוניינים לשווק. פעילויות ומשחקים אינטראקטיבים יהיו תמיד גורם משיכה חזק ביותר. מוצרי האינטראקטיב מתאימים לפעילויות במגוון רחב של סגמנטים שיווקים כגון: תערוכות, אירועים, כנסים,פעילויות קד"מ ומרכזי מבקרים. ההשקעה במוצר אינטראקטיבי ייחודי המתאים לצרכיך והמעביר את המסר של המוצר או שירות שאותו אתם מעניינם להציע יכול לגרום להבדל המהותי שיוביל להצלחה.

שיווק חוויתי אינטראקטיבי הינו אסטרטגיה שיווקית המעודדת לקוחות לקחת חלק פעיל בהתפתחות של מותג, מחקרים  מוכיחים שהלקוח יוצר זיקה חזקה יותר למותג החברה כאשר הלקוחות מעורבים בפעילות אינטראקטיבית חווייתית. ניתן לגרום לקהל לזכור, להכיר, להתחבר ולהטמיע מוצרים, מותגים או מסרים באופן מהנה.

חשוב להבדיל ולייחד את העסק שלך. תכנון אירוע סביב רעיון מרכזי יגרום לתחושת אחידות. שימוש במערכת אינטראקטיבית המשתלבת בקונספט של האירוע והמדגישה את המסרים, מהווה רכיב חשוב בהצלחתה ובמיקסום הפוטנציאל הגלום בהשתתפות באירוע ויגרום למבקרים להתקהל סביב הביתן ולתקשר באופן מהנה עם המוצר שלך.

לדוגמא: חברה טכנולוגית רצתה לקדם את הקונספט של שירותי ענן. שירותי ענן הגדרה: הקונספט הוא לאפשר למשתמשים להתחבר לכל שירותי המחשוב להם זקוקים באמצעות האינטרנט, באופן דומה להתחברות לרשת חשמל על ידי התחברות  למרכזי מחשוב של ספק חיצוני.
בביתן התערוכה רצו למשוך אנשים על מנת להסביר את המושג ולמכור את הקונספט של שירותי ענן.

הפתרון האינטראקטיבי שבו השתמשו הינו משחק מחשב שמתחבר לטכנולוגיית אייפאד החדשנית. במשחק על דמות מצוירת לקפוץ על עננים וריטואלים על מנת להתקדם לשלבים הבאים ולהצליח לצבור ניקוד גבוה יותר. מבקרי התערוכה שיחקו באייפאד והמשחק שלהם שודר על מסך פרספקס גדול שהוצג בפני קהל המבקרים. כמו כן ניתן למבקרים להוריד את התוכנה למכשירי האייפון שלהם. המסר המרכזי של שירותי ענן המוביל לקדמה והצלחה עבר בהצלחה.

הסוד של הצלחה הוא ברושם הראשוני שיש ללקוח, הוא שיקבע אם אירוע זה, שהיא אחת מיני רבים, תהיה אבן דרך בקידום העסק שלך.
כך ייווצר יתרון יחסי בולט אל מול המתחרים בתחום. הלקוח יקבל חוויה שונה בעלת ערך מוסף, חווית השיווק תעשה ממוקדת והטמעה תעשה באופן מהנה וכך תזכו בהזדמנויות עסקיות חדשות.

 

נכתב על ידי שרונה כרמל נצר, מנכ"לית כרמל אינטראקטיב מדיה המתמחה בפיתוח פתרונות תוכן חווייתיים וטכנולוגיים לשיווק, הדרכה ותערוכות.

לפרופיל כרמל אינטראקטיב מדיה בפורטל מרקום מול

חזרה לראש הכתבה


חזרה ל ניוזלטר מרקום מול ספטמבר 2010

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch