MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מהן מילות המפתח שיביאו אותך להיות ראשון בגוגל?

אם אתם רוצים שהאתר של החברה שלכם יהיה ראשון בגוגל אתם חייבים לעשות מחקר מילות מפתח, זוהי משימה קריטית ל שיווק וקידום אתר האינטרנט של החברה. אתם חייבים לדעת מה המתחרים שלכם עושים. אתם חייבים לדעת מה הלקוחות שלכם מחפשים.

הפתעה! ברוב המקרים הם לא מחפשים מה שאתם חושבים שהם מחפשים. תנסו להבין מה הלקוחות שלכם חושבים ומחפשים באמצעות גוגל ולפי זה תבנו את מילות החיפוש שלכם.

היום ישנם אתרים שנותנים גישה למידע אודות מילות מפתח בעלות נמוכה מאוד או בחינם, אבל הכי טוב להשתמש ב- Google AdWords. כלים אלה של מציאת מילות מפתח יציגו בפניכם את מספר החיפושים למגוון מילות/ביטויי מפתח שניתן להזין לתוכן. ולא רק הם יציגו את מה שביקשתם, אלא הם יציגו את מה שהם חושבים יעניין אתכם באותו נושא. למשל: אם חיפשתם "תוכנה לניהול משאבי אנוש" הם יציגו את מספר החיפושים החודשי לביטוי זה וגם לביטוי "תוכנה לניהול עובדים" וגם ביטויים נוספים בתחום השמת כח אדם/עובדים. אם חיפשת "מערכות אבטחה להגנה היקפית" הם יציגו לך גם "מערכת מצלמות" וביטויים נוספים הקשורים לאבטחה היקפית.

השגיאה השכיחה היא לבחור מילה "רחבה מידי" או במילים אחרות, לא ממוקדת. התקשרה אלי לקוחה שהיא מנהלת שיווק בחברת ייעוץ גדולה וביקשה לקדם את האתר שלה בביטוי "ייעוץ אסטרטגי". שאלתי אותה למי?
ייעוץ אסטרטגי לימודים? לא, היא ענתה
ייעוץ אסטרטגי לעסקים? לא, היא ענתה
אנחנו נותנים ייעוץ אסטרטגי לתחומי ה-IT לארגונים. אהה, אמרתי, אז למה ביקשת שאקדם אותך בביטוי "ייעוץ אסטרטגי" כאשר את מוכרת "ייעוץ אסטרטגי למערכות המיחשוב של ארגונים"? (שאלתי, כי אני יודע את התשובה)

אמרה המנהלת, אם מישהו מחפש ייעוץ אסטרטגי אז הוא בטח רוצה לשכור את שירותיו של יועץ אסטרטגי לתחום המחשוב? אז התשובה היא שלא. חלק קטן, אולי, אבל האם מישהו מחפש "ייעוץ אסטרטגי למערכות מחשוב"? אולי הלקוחות מחפשים ביטויים אחרים, למשל: "פתרונות מחשוב" או "ייעוץ מחשוב" ומאיפה אני יודע את כל זה? התשובה: Google AdWords.

ועוד נקודה שצריך לבדוק. בדרך כלל התחרות על ביטוי רחב, למשל "ייעוץ", גדולה יותר מאשר על ביטוי "זנב ארוך" כמו הביטוי "חברת ייעוץ אסטרטגי", ולכן הסיכוי שלכם להתברג לעשירייה הראשונה בתוצאות החיפוש של גוגל גדולה יותר ומהירה יותר אם מתמקדים (אם הביטוי שלך יותר ארוך ומתאר בדיוק את מה שהחברה עושה).

כעת השאלה היא מספר החיפושים. נניח ואת הביטוי "חברת ייעוץ אסטרטגי" מחפשים, לדוגמה, 140 חיפושים בממוצע בחודש, האם שווה להתאמץ עבורו? האם שווה לבנות לו דף באתר? האם שווה לקדם את הביטוי בגוגל?
התשובה היא כן מהסיבות הבאות:

1. אם יש לקוחות שמחפשים "חברת ייעוץ אסטרטגי" ואלו השירותים שנותנת החברה שלך.
2. יכול להיות שהיום מחפשים 140 חיפושים בחודש ובעתיד המספר הזה יגדל. באותה מידה הוא יכול גם לרדת, אבל אם הוא עלה ולכם יש שם חזקה, אז אתם תרוויחו ובגדול.
3. בכך שקדמו את הביטוי "חברת ייעוץ אסטרטגי" קדמנו גם את הביטוי "ייעוץ אסטרטגי"
למה כתבתי קודם שמה שאתם חושבים זה מה שאתם חושבים ולא בהכרח מה שהלקוח שלכם חושבים ומחפשים בהתאם? כי כל אחד חושב אחרת. בוא ניקח לדוגמא נושא של "פיתוח תוכנה למכשירים ניידים". אז מכשירים ניידים נקראים בכמה שמות: סמארטפון, טאבלט, סלולר ועוד והתוכנה במכשירים ניידים אלה נקראת אפליקציה, יישום מחשב או בעברית: החלה.

אם תתחילו ל"שחק" עם השמות השונים תקבלו עשרות צירופים וביניהם: "פיתוח אפליקציה לסמאטרפון" וגם "פיתוח תוכנה לטאבלט" ואפשר גם ברבים: תוכנות במקום תוכנה ועוד ועוד.

חשוב מאוד להתחיל את מחקר מילות המפתח כשאתם יודע מי הלקוח שלכם ואיך הלקוח  מדבר וכותב. האם הוא איש שיווק, איש רכש או מהנדס. כל אחד מאלה עשוי לקרוא לאותו מוצר או שירות בשם אחר.

האם אתם מכירים היטב את הלקוחות שלכם?

נכתב על ידי זהר עמיהוד, יועץ קידום אתרים שיווק ופרסום באינטרנט

חזרה ל ניוזלטרמרקום מול ספטמבר 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch