MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מה הופך אתר ברשת להצלחה?

בסופו של יום, המטרה העיקרית של כל בעל העסק היא אחת- ליצור אתר איכותי, שידורג בראש טבלת תוצאות החיפוש בגוגל. לכאורה, נדמה שקל לכבוש את הפסגה הזו, שהרי היא וירטואלית בסך הכל, אבל בפועל, בעלי עסקים רבים מתרסקים כבר במשוכה הראשונה, כתוצאה מחוסר הבנה בתחום.

אז נכון, אתר שמוגדר כמצליח, הוא אתר שמצליח לטפס לראש תוצאות החיפוש. עם זאת, ההופעה בראש הרשימה היא התוצאה בלבד, ולא היא זו שהופכת אתר אינטרנט למצליח, בעיניי המבקרים בו. אתר מצליח הוא אתר שמושקעת בו כתיבה שיווקית של תוכן איכותי. מאחר שמנועי החיפוש סורקים אחר תוכן איכותי, לא מן הנמנע שאם תשקיעו בפן הזה באתרכם, הוא גם יתברג במהירות לראש תוצאות החיפוש.

כתיבת תוכן שיווקית היא נושא חמקמק, משום שקל להעמיס במידע לא רלוונטי, או לחילופין להשמיט מידע חיוני, בהיעדר כללים ברורים לגבי מה צריך להופיע בה ומה לא. עם זאת, מומחי כתיבת תוכן מנוסים, יודעים באופן אינטואטיבי כמעט, מה עשוי לעורר עניין בגולש ומה עשוי לגרום לו לסגור את החלונית ולהמשיך הלאה בחיפוש אחר האתר הבא.

מצאו איש תוכן מתאים
המפתח ביצירת אתר איכותי הוא איתור מומחה בתחום של כתיבת תוכן. יחד עם זאת, האחריות להעביר לכותב את המידע על העסק שלכם ואת המסר שתרצו להעביר באמצעות האתר, מוטלת עליכם. נקודת המוצא של מרבית הכותבים צריכה להתבסס על הבנה של קונספט העסק ורק אז עליהם לגשת למלאכת הכתיבה.

כתיבה שיווקית צריכה להיות תמציתית ועניינית ככל הניתן, ועם זאת, אסור לה להיות פורמלית מדי, משום שעליה לעניין את הקורא ולגרום לו להמשיך בקריאה. כתיבת תוכן המסודרת בטבלאות, פסקאות או סעיפים, עשויה לסייע לגולש לספוג את האינפורמציה העיקרית מבלי לאבד עניין. כתיבת תוכן צריכה להעביר את יתרונות העסק, ומדוע אותו גולש צריך לבחור דווקא באתר שלכם לצורך קבלת מענה מתאים.

צרו זרימה נוחה של התוכן
כתיבת תוכן שיווקית לא אמורה להעמיס את הגולש במידע, ועם זאת, קיים גרעין של אינפורמציה שאסור להשמיט. כדי להתגבר על קושי זה, חשוב לחלק את התכנים באתר בצורה מתאימה ובחלוקה נוחה לפי קטגוריות, כך שהגולש לא יצטרך "לדוג" את התוכן שרלוונטי לו, אלא יוכל לנווט בקלות בין אזורי האתר השונים. כך למשל, לקוח שמכיר את העסק שלכם אך רוצה לקבל מידע נוסף על השירות שלכם, יוכל לגשת ישירות לדף המוצר ולדלג על דף האודות. לעומת זאת, לקוח שמתוודע אליכם בפעם הראשונה, עשוי לקרוא בצמאון את כל האינפורמציה המופיעה באתר, כדי להכירכם לעומק.

כך או כך, כתיבת תוכן מאורגנת היא קריטית, והיא זו שמבדילה פעמים רבות בין אתר מסורבל ולא מסודר לאתר קריא וידידותי למשתמש. אם כבר יצרתם קטגוריות שונות עבור כל עולמות התוכן המופיעים באתר, דאגו להשאיר מקצה אחד עבור מידע אינפורמטיבי ולא שיווקי, במטרה להעניק ערך מוסף חשוב ללקוח ולהכיר לו את עולם המושגים שהנכם עוסקים בו.

נכתב על ידי פני רוסו, מנכ"לית I.V Text פתרונות תוכן מתקדמים ויזמית עסקים באינטרנט. תחומי התמחותה כוללים: קופירייטינג, הקמה וניהול אתרי אינטרנט, בלוגים, מדיה חברתית, קידום אורגני, קידום ממומן, תוכניות שותפים, מודיעין עסקי.


חזרה לניוזלטר מרקום מול מרץ 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch