MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מה הקשר בין Apple ומכסה ביוב?

אגדה אורבאנית מתרוצצת ברשת לאחרונה, ומספרת על טיול מוצלח, של אחד מהחוקרים באוניברסיטת טורונטו, למקום, הקרוי גם "משאבת הזמן והכסף האדירה של Disney", פלורידה.

ומעשה שהיה, כך היה:

בעודו תר עם משפחתו בפארק הממלכה הקסומה של Disney, אחר אזורי המזון המהיר (ולאחר מפגש מרגש במיוחד עם גופי הכלב), לפתע שם לב בנו של החוקר, למכסה הביוב המונח על הקרקע.

שם, במרכזו, ניצבה דמותו של לא אחר מאשר מיקי מאוס.
על מכסה הביוב!
בנו בן ה-10 שם לב לכך. החוקר לא. וזו בדיוק הנקודה.

מכסי ביוב, הם אולי המוצר הגנרי, הסטנדרטי והמשמים ביותר, שעולה על הדעת.
בנוסף, ובאופן טבעי, מדובר במוצר בעל שולי רווח נמוכים, מאחר וכמעט כל הזמנה של מכסה כזה, דומה לאחרת.

כך, שעם קבלת ההחלטה, להטביע את דמותו של העכבר על מכסה הביוב, הקצה לכך וולט דיסני תקציב מיוחד, וגרם, אני בטוחה, להרמת גבות אלגנטית מצד מנהלת הרכש במשרד הסמוך.

מדוע תפס הסיפור את תשומת ליבי?

המקרה הזה, גרם לי לחשוב על ההבדל שבין עסק פנומנאלי, לכזה שעדיין מנסה.

קחו את Apple, לדוגמא.

אינספור עדויות, מאמרים וספרים נכתבו, ועוד ייכתבו, על החברה הנערצת, ובכולם מוטיב חוזר -
הקפדה בררנית ומייגעת, בנוגע לפרטים הקטנים.

חוקרי Apple מעידים, על השאיפה בחברה, לעצב את החלק הפנימי של הטאבלט, כלומר - לוחות אם, חוטים ושאר ירקות, בהשקעה הדומה לדקדקנות שבעיצוב חלקו החיצוני, ה"מלוטף" באצבעותיכם האוהבות.
זאת, על אף הידיעה שרוב לקוחותיהם, לעולם לא ייהנו מכך.

(אולי ההנהלה של Apple לקחה דוגמא, מהאהבה והאכפתיות של בוני הקתדרות באירופה.
אלו עיצבו, גילפו וחרתו, אף את החלק האחורי של הלבנים, זה שלעולם לא ייראה, ואולי מתוך תקווה שהיושב במרומים, יגמול להם על מסירות ליבם.)

Apple יוציאו הון על אלמנטים, שחברות אחרות יגדירו כ "מה הטעם?"

כתוצאה מכך, Apple מוכתרת שוב ושוב כ"מלכת העיצוב" הבלתי מעורערת.
הם משלמים על זה בזמן ומשאבים, ולמרות מיצובם הגבוה והיציב לאורך זמן, סביר להניח שגם ימשיכו במגמה זו.

הופעתו של העכבר החייכן על מכסה הביוב, מעידה על חברת Disney, כמו Apple כחברה שמקפידה על פרטים (אפילו כאלו שאינם נדרשים).

מתקני השעשועים של חברת Disney, מלאים במאות דוגמאות כאלה:
התקרות בהיכלי המגלשות המהירות תמיד מעוצבות על פי הנושא, יש בלוג עשיר, המתאר את גופי התאורה בפארק הממלכה הקסומה, בפירוט ובהתלהבות רבה.

וזה הרבה יותר מעבר לחוויות עיצוב.

הפארקים של Disney, (ממש כמו חנויות Apple), תוכננו מנקודת מבט של המבקר:
תמיד יהיו אנשי צוות נגישים ומלאי רצון לסייע, תהליך התשלום קל ומהיר, אפילו המתנה בתור הופכת להיות חוויה מעניינת ומבדרת.

מהיכן התשוקה לפרטים, ו"לחוויית מבקר" נובעת?

החוקר מצא וגילה, כי וולט דיסני החליט על הקמת פארקי שעשועים קסומים בפלורידה, לאחר שחיפש לילדיו מענה מרגש דיו באזור, ללא הצלחה.

למעשה, בהקמת הפארקים המצליחים, דיסני שאב השראה, מהציפיות של ילדיו מפארק שעשועים.

נקודת מבט כזו, שבוחנת את העולם מעיניים של ילד, יצרה בין היתר, את מערכת התעלות האחוריות בפארק, תעלות המבטיחות שכל עובדי הפארק יופיעו תמיד עטויים בתחפושתם, ומתנהגים בהתאם.
(נסו להסביר לילד פעור עיניים, שגם בת הים הקטנה זקוקה להפסקת עישון).

מה יוצא לנו מזה?

המסר, ובכן, די מובן מאליו.
היישום? קשה ביותר.

באשר לי - בעבודה עם לקוחותיי, חשוב לי להבין "עד הסוף", את העולם בו הם חיים.
מי המתחרים, מיהם הלקוחות ומה המטרות של המהלך השיווקי כולו.
וגם, לקבל בהבנה, שמה שנכון היום, מחר עומד להשתנות.

אני רוצה להיות כמו Apple וDisney .
לחשוב תמיד על "חווית הלקוח". להקפיד על הפרטים הכי קטנים.
להתייחס לכל "מכסה ביוב" בנאלי, כהזדמנות חד פעמית להעברת מסר.

תודה על ההשראה.

נכתב ע"י אפרת שפירא, אשת תקשורת שיווקית, כותבת שיווקית מיומנת ומומחית בכתיבה וניהול תוכן אתר, ניו מדיה, ניוזלטרים ועוד.

לפרופיל של אפרת שפירא אידאה במרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אפריל 2012 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch