MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מילת המפתח: שיווק פנימי

מחקרים מצביעים על עלייה בשימוש של עובדים ברשתות החברתיות. נתון שמטריד לא מעט את מנהלי החברות בשל חוסר היכולת לשלוט בשיחות החברתיות של העובדים. דווקא חברות ענק כמו IBM ואינטל הפנימו את המציאות השיווקית החדשה, ובמקרה של IBM היא גם קצרה החזר השקעה (ROI)  אדיר. פתיחות, כנות, ושיתוף In והם המפתח לשיווק הפנימי. שליטה Out.

לפייסבוק יותר מ-800 מיליון משתמשים אקטיביים, לטוויטר 100 מיליון משתמשים וללינקדין – הרשת העסקית הגדולה בעולם, 135 מיליון חברים מ-200 מדינות. עולם הרשתות החברתיות קידם את עובדי החברות לחזית התקשורתית. הם פעילים באמצעות פרופילים אישיים, קבוצות דיון, תמונות, ווידאו , הם מגיבים, יוזמים שיחות או משתפים מידע ובמקביל מאזינים להם ועוקבים אחריהם.

מחקר חדש של חברת קומסקור מדד את הזמן שמשתמשים אמריקאים מבלים ברשתות חברתיות, לעומת סך כל הזמן שהם גולשים באינטרנט. המספרים הוכפלו מאז יולי 2007, כאשר אז רק 8% מזמן הגולשים הוקדש לרשתות חברתיות ואילו כיום 16% מזמנו של הגולש הממוצע מוקדש לרשתות חברתיות דרך אתרים כמו פייסבוק, טוויטר ולינקדין שהם בעצם ערוצי שיווק וקידום באינטרנט. במילים אחרות, על כל שעת גלישה כ-10 דקות מוקדשים לרשתות החברתית. ניתן לומר, כי עובדי החברות מקדישים לא מעט מזמנם לרשתות החברתיות, בין אם המעביד יודע זאת, או בוחר להתעלם. גם חסימה של הרשתות בתוך האירגונים, לא יעילה, כי כיום עובדים רבים מצויידים בטלפונים חכמים, המאפשרים גישה ישירה לחשבון הפייסבוק או הלינקדין.

עובדה זו מטרידה לא מעט מנהלי חברות, בשל תחושה של אובדן שליטה, שכן העובדים המבלים גם בפורומים מקצועיים עלולים לומר או לדבר בקול שיווקי אחר, להעביר מסרים לא נכונים, ולעיתים אף לפלוט סודות מקצועיים. אולם, האם לא הגיע הזמן שמנהלים יתחילו לחשוב בכיוון אחר? כי העובדים יכולים להיות אנשי השיווק הכי דומיננטיים של החברה.

מדוע לא צריך בלוג חברה רשמי

IBM, שהייתה מושא ללגלוג בפרסומת הידועה של אפל בשנת 1984, "עם אחד, רצון אחד, דרך אחת, מטרה אחת!" שינתה דרכיה מאז ומהווה דוגמא מצויינת לחברה שעשתה צעד אדיר בתחום הרשתות החברתיות. "אין לנו בלוג חברה רשמי או חשבון טוויטר רשמי מפני שאנחנו רוצים ש'אנשי IBM' באופן קולקטיבי יהוו את בלוג החברה וטוויטר החברה", אומר אדם קריסטנסן, מנהל תקשורת חברתית ב-IBM. "אנחנו מציגים את המותג שלנו באינטרנט כפי שתמיד הצגנו אותו – 'העובדים קודמים לכל'. המותג שלנו מעוצב במידה רבה ע"י האינטראקציה שלהם עם הלקוחות".
IBM ידעה למנף בצורה חכמה את הקשרים החברתיים של עובדיה לטובת החברה, ע"י כך שעודדה את עובדיה לפתוח בלוגים וחשבונות טוויטר ואף ערכה מפגשי "ג'ם" של חדשנות קהילתית שכללו את העובדים, את חבריהם ואת משפחותיהם. "הבנו שאנו יכולים לסמוך על העובדים שלנו לתקשר. העובדים הבינו ש'אם ננהג באופן סביר יסמכו עלינו'", אומר קריסטנסן. ומה היתה התוצאה? IBM השקיעה 100 מיליון דולר בחממות טכנולוגיות, שראשיתן בפיתוחים של אותם מפגשי חדשנות שנערכו, החממות האלה ספקו ל-IBM הכנסות של 100 מיליארד דולר עם רווח גולמי של למעלה מ-40% - החזר חסר תקדים על ההשקעה (ROI).

ל-100 עובדים 15,000 קשרים ישירים

ברשת הלינקדין פעילים העובדים בעיקר במישור המקצועי, כי זו התכלית של הרשת. לכן כל עובד מחזיק ברשת זו בקשרים יקרים מפז של אנשים בתעשייה בכל דרגות ההשפעה, בין אם כאלה שפגש או עבד איתם בעבר, או כאלה שאיתם הוא בקשר בהווה. מדובר בקשרים, שלא פעם המעסיק טורח רבות כדי לנסות וליצור איתם קשר.
לכל עובד יש בממוצע לפחות 150 קשרים ישירים. כלומר לעובדי חברה בת 100 עובדים יש 15,000 !!!! קשרים ישירים, ולמעלה מ-2 מיליון קשרים מדרגה שניה. ומה קורה עם חברה בת 1,000 עובדים? כאן מזנק מספר הקשרים הישירים של העובדים ל-רשת חברתית ל-150,000 !!!! ומספר הקשרים המשניים ללמעלה מ-22 מיליון -  יותר מהתפוצה של העיתון הנפוץ בעולם: יומיורי שימבון היפאני, שמופץ "רק" ב-10 מיליון עותקים ביום.

יש לציין, כי רתימת העובדים אינה יכולה להיעשות על-ידי פקודה, שלדוגמא מעתה ואילך כל עובד ישתף את כל הקשרים שלו במידה מעניין אודות החברה, אלא רק על-ידי שיתוף, פתיחות, כנות. IBM ואינטל הן דוגמאות לחברות, שהפנימו היטב מה השתנה ביחסי הכוחות השיווקיים כיום, ומנסות בהצלחה, למרות גודלן, להיות חברתיות.

נכתב על-ידי רמי נאורי, מנכ"ל חברת באזזי – יחסי ציבור וניו-מדיה

לפרופיל של באזזי במרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2012

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch