MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מיתוג Branding

מרקום-מול - סטודיו שלומי גולד
מרקום-מול - סטודיו שלומי גולד

בשנים האחרונות המילה מיתוג כבר מובנת כמעט לכל אחד, גם אם לא תמיד במובן המלא של המילה. רובנו נחשפים למהפכות שעוברות חברות גדלות וקטנות בארץ ובעולם וגורמות לנו הצרכנים להזדהות עם מוצריהם ושירותיהם של אותן חברות. מתקפת המותגים היא כבר חלק בלתי נפרד מחיינו ואנו "חיילים" קשובים הנשמעים לגרויים ובסופו של דבר פותחים את הארנק. וזה לא נאמר כאן בציניות חלילה, ברוב המקרים זה לטובה, זו מציאות יומיומית שהתפתחה לצד השינויים הטכנולוגיים וכמות הפלטפורמות הפרסומיות והשווקיות שנולדו בעקבות המהפכה הטכנולוגית. רק לפני מספר עשורים כולם ידעו שסיגריות = מלבורו, ג'ינס= ליוויס, השכרת רכב = אוויס, משחת שיניים = זברה, ומשקה קל = קוקה קולה, ועוד כמה שלא הזכרתי . . . .וזהו, כאן בעצם תם העולם הישן של המותגים.
 
המילה מותג מקפלת בתוכה שני ערכים: מוצר+תג
 
מהו תהליך מיתוג
זהו תהליך שבו נוצר מותג חדש ממוצר (חדש או קיים), במסגרת התהליך קובעים את הסממנים החיצונים של המותג ומעניקים לו אופי שזה אוסף של ערכים הרצויים למותג בהתאם לקהל היעד העיקרי. בשלב השני מנסים להחדיר את המותג וערכיו לתודעה הציבורית באמצעות תהליכי פרוסום, יחסי ציבור ופעולות קד"ם שונות תוך שימוש בערכי המותג כגון יוקרה, איכות, תמורה מלאה לעלות, יופי, נוחות שימוש וכדומה.
תג הם ערכיו של המוצר או ליתר דיוק הערכים שמפתחי המותג רוצים להקנות למוצר אשר בזכותם תהיה למוצר יכולת הפצה מכירה ודרישה מהציבור גדולה ככל האפשר.
תג הוא בעצם זהות מותגית ((Brand ID המשקפת מכלול מאפינים כגון לוגו, סיסמא, מעטפת גרפית, סמלים וצבעים.
 
ויש גם מיתוג מחדש. Rebranding זהו תהליך שמטרתו לשנות את ערכי המותג או חברה או את קו מוצרים של חברה ולהקנות מעטפת חדשה שונה מהקודמת אשר התישנה עם הזמן, כבר אינה אטרקטיבית יותר, או אינה בת זממנו, מוצר או מותג שזוכה לרענון כנראה שהפוטנציאל המסחרי שלו עדין גבוה והוא גם שווה את המאמץ.
 
יש לזכור כי תהליך מיתוג אינו פשוט ומורכבותו משלבת מקצועות רבים בתהליך הבריאה, תהליכי חשיבה ומציאת פתרונות ליעדים שמציבים בעלי האינטרס הם ארוכים מאוד ותחילתם הוא ב"בריף" מדויק המגדיר בצורה חדה את ערכי המותג, מנקודה זו המפתחים והמעצבים יכולים לבנות את התנאים הטובים ביותר ליצירת המותג ולסלול את דרכו שיווקית והפצתו.
שפה גרפית, שפה תקשורתית, צבעים, נראות, אוביקטים, צורות וסמלים, אריזה ומעטפת מסרים ותכנים, סיסמאות והגדרות מיצוב הם המרכיבים העקריים בתהליך המיתוג.
לצד הקריאטיב דרושה כמובן אינטנסיביות פרסומית שעלותה יקרה, חשיפה אשר תפיץ ברבים את המותג החדש.
אם בסופו של דבר הצרכן תופס את המותג כבעל ערך עבורו, הוא יהיה מוכן לשלם עבורו יותר מאשר עבור מתחריו. הבדל זה במחיר יכול להגיע לעשרות אחוזים, והוא מכונה "פרמיית מותג". תופעה זו היא תוצאה ישירה מדרך הפעולה לה זכה המותג בבידולו ממתחריו.

 
כתב: שלומי גולד – קריאייטיב - מיתוג - עיצוב גרפי
אחראי על מיתוגים של חברות כגון: נעמן, אלגת, סולגאר ישראל, כנען סנטר, פיוג'יו ג'נטיקס, הדס ברקן, בית חולים סורסקי ת"א (איכילוב), נקסקום, אמרו ועוד

לפרופיל העסקי של סטודיו גולד באתר מרקום מול


חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch