MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מי שאל אותך בכלל?

הקופירייטר, הפרסומאי וכותב התוכן. כולם שואלים אותך... וזה עובד!
שאלות ותשובות הן סוד גלוי של קופירייטרים, כי כותרת בצורת שאלה גורמת למוח של הקורא לחפש תשובה ולבדוק אם אכן קלע – כלומר לקרוא את המודעה ולחפש גם בה את התשובה. לכן שאלה קצת פרובוקטיבית, מפתה או מצחיקה מהווה אופציה חיונית לניסוח כותרות. כמובן שיש לחשוב היטב גם על התשובה ולחברה כך שתקשור אל המוצר/שירות הרצוי. אפשר שהתשובה והקישור יהיו ישירים ואפשר שתצוץ פתאום איזו משמעות בלתי צפויה (Unexpected Relevance) שתעניק טוויסט לכתוב ותכוון את הקוראים לאן שרצית.

קחו מספר דוגמאות ל כתיבה שיווקית מסוג שאלות ותשובות שראו אור ככותרות למודעות וקמפיינים:

מה יש לך נגד צרבת? מאג'ל!
השאלה "מה יש לך נגד __" היא שאלה טיפוסית שנשאלת בבתי מרקחת. התשובה הופיעה כבר בכותרת עצמה. חיקיתי את הביטוי השגור בכוונה. כך הקורא ואולי גם הרוקח (אינטרס חשוב בפני עצמו של המפרסם) יחשבו על התשובה הזו כשהדיאלוג העתידי ביניהם יגיע לכדי מימוש. הקמפיין כלל בנוסף למודעות גם תשדירי רדיו ובכך חוזק אפקט ההדהוד במוחם. (נוצרה עבור ויטאמד / משרד הפרסום = אדי מור). 

מתי סרגת 2000 ₪? 
חישבו על עיתון נשים שבו מודעות רבות ויפות של חברות אופנה וצרך להבליט דווקא תחרות מסורתית לסריגת סוודרים כדי לעודד את צריכת הצמר. מה יזיז את הקוראות להפוך לקונות? השאלה כיוונה היישר אל הפרס הגדול בתחרות. התשובה במודעה נתנה פרטים למבצע שכלל גם פרסים נוספים ופרטים טכניים ושם נפתרה לקוראות שאלה אחרת שמתעוררת: "איך אזכה בפרס?". מהתוצאות אני משוכנע שהשאלה משכה תשומת לב רבה (נוצרה עבור חותם הצמר / פרסום דגש).

מי צריך דוקרן לביצים?
מי, באמת? ועל איזה ביצים מדובר? המודעה הופיעה במספר מקומונים והתשובה לכותרת פירטה עוד כלי-בית שונים, משונים ומעניינים שניתן להשיג בחנות המפרסמת. בשבוע שלפני יצירת המודעה עברתי במשך יותר משעה עם מנהל החנות ממדף למדף ורשמתי את כל המוצרים שיש לו. במודעה הופיעו כמובן הפריטים ה"סקסיים" ביותר ובראשם הדוקרן. לאחר מספר שבועות הבעלים סיפר לי שכל הלקוחות שנכנסו רצו לראות דווקא את המוצר הזה, שבסך הכל מקדם את שליקתן האיכותית של ביצים קשות, גם כשחיפשו משהו אחר (נוצרה עבור הכל פלסטיק / תאוצה).

על כמה מחשבים תרצו לנגן? 
התשובה תיארה מוצר בשם Supervisor לשליטה מעמדה אחת במחשבים רבים. כאן הכותרת עובדת בצמוד לויז'ואל המקסים של סקסופון בעל 2 יציאות. אותו ואת הדימוי למוצר המשלים Duet לשליטה מעמדות רבות במחשב אחד – שמראה סקסופון עם יציאה אחת ושתי פיות, תפרו בפוטושופ ידי האמן של אלון נוימן מניו-גרפיק. הכותרת במודעה השנייה לא כללה סימן שאלה והסתיימה ב-3 נקודות בסופה אבל זה כבר נושא למאמר אחר. הקמפיין הופיע בעיתוני מחשבים ועיתונות כלכלית משך תשומת לב והשיג את מטרותיו. (נוצר עבור מיניקום / שרות הפרסום החשאי).

למישהו יש עוד שאלות?  

חן נירן הוא קופירייטר למקרים קשים ב-20 השנים האחרונות.

חזרה לניוזלטר מרקום מול פברואר 2011

 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch