MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

נוחתים לעסקים - דפי נחיתה מוצלחים

לעבור מקשקושים למרשרשים? רוצה, בטח רוצה...

מי שלא שמע לפחות פעם בחייו הצה"ליים את המשפט "חדל קשקשת ברשת" - שיקום. האמת? לא מוכרחים לעלות בשביל זה על מדים. אפשר פשוט להתחבר לפייסבוק (אם בכלל התנתקת מתישהו...) ולהיסחף בפיד הסטטוסים הדביק (אופס, מה השעה?...). ואני חשבתי שיש לך עסק לנהל... אז הפעם אני רוצה לקחת אותך אתי אל המקום שבו האינטרנט הופך למכונת כסף. ושמו הוא... (... לא... לא עוץ לי גוץ לי...) אלא, דף נחיתה. דף נחיתה הינו חלק בלתי נפרד מקמפיינים של שיווק באינטרנט.

לעבור מהמשחק המקדים לדבר האמיתי
דף נחיתה הוא בעצם כל דף אינטרנט שנוחתים עליו בתהליך הגלישה. אבל דף הנחיתה שעליו אנחנו הולכים לדבר, הוא המקום שבו עובר הגולש המתעניין בעסק שלך מהמשחק המקדים (קשקשת ברשת, או בשמה המוכר יותר: הרשת החברתית), אל הדבר האמיתי (רשימת הדיוור, או בשמה הנכון: הזירה העסקית). ובגלל שבעלי עסקים רבים מידי נוטים להזניח את השעות הטובות ביותר של העסק שלהם לטובת סרטוני חתלתולים מתוקים ביוטיוב, שלא לומר חתלתולות, אני אומר את זה גם כך: דף נחיתה הוא המקום שמאפשר לך להפסיק (זמנית) עם הצחוקים של יוטיוב ולהתחיל לצחוק כל הדרך לבנק.

מממ... זה מתחיל להיות מעניין. רוצה לשמוע עוד...
או.קי. אז נמשיך... דף נחיתה הוא לא כמו יתר דפי האינטרנט שלך, אלא הוא דף יחיד ומיוחד:
• יש לו מטרה אחת: לקדם את רשימת הדיוור שלך (את האימרה "הכסף נמצא ברשימה", כבר שמעת?)
• יש בו פעולה אחת בלבד לביצוע: למלא את הפרטים בטופס הרישום שבו (נדבר עליו בהמשך)
• יש רק דרך אחת להגיע אליו: באמצעות קישור ייעודי המפנה אליו (ולא, לא ניתן להגיע אליו בשום דרך אחרת)
• יש רק דרך אחת לצאת ממנו: מילוי הטופס בהצלחה (מבלי לקחת בחשבון אפשרות של נטישה).

אבל איך הגולש יידע מה יש אצלי באתר?
הוא לא. לא בשלב הזה. וזאת בדיוק הסיבה שדף נחיתה בכלל לא חייב להיות חלק מהאתר שלך. מה שכן, בכל מקום שלא יהיה, כדי למנוע מהמבקרים הסחת דעת מיותרת, חשוב מאוד להעלים מדף הנחיתה כל קישור שעלול להסיח את תשומת ליבו מהמטרה: לא תפריט ניווט, לא פוטרים, לא תגיות שיתוף ולא סיפורי סבתא. אמרנו: מטרה אחת. פעולה אחת. מסר אחד.

מסר? מאיפה הבאת לי עכשיו מסר?
מה זאת אומרת? לכל תוכן ולכל דף חייב להיות מסר. ולא סתם מסר, אלא מסר ממוקד מטרה. דף נחיתה הוא הביטוי האולטימטיבי של מסר שיווקי מזוקק במיטבו, שנדרש לענות על שבעה קריטריונים:
1. כותרת מושכת ומעוררת עניין – ורצוי שתהיה בה הצעה שקשה לסרב לה
2. תוכן קצר וממוקד תועלות – שמציע תמורה הולמת לפרטים המבוקשים, ורצוי שיהיה ממוספר או מאורגן בבוליטים
3. הבלטה של המסרים החשובים – בפונט מודגש או בצבע שונה
4. תמונה או וידיאו – על תקן של שחקני חיזוק
5. טופס רישום פרטים ענייני ותכליתי
6. כפתור המרה בולט, מזמין, מושך ומפתה (הדבר האמיתי, אמרנו?...) עם קריאה לפעולה שלא ניתן לעמוד בפניה
7. וכמובן, ניראות מותגית ברורה של העסק שלך, כי אחרי שהורדת מהדף את כל פיגומי התוכן התומך, חובה עליך לתת למבקר את תחושת הוודאות שהגיע למקום הנכון, בעזרת לוגו וניראות אופיינית.

סליחה... אבל... מה זה הטופס הזה בדיוק?
הטופס "הזה" הוא לא פחות מאשר לב-ליבו הפועם של דף הנחיתה. וכל כך למה? משתי סיבות:
1. האחת היא, שכאשר המבקר בדף ממלא את הפרטים הנדרשים בטופס (בדרך כלל שם מלא ודואר אלקטרוני), הוא נותן לך הרשאה מפורשת, כנדרש על פי החוק, לשלוח לו הודעות מייל באופן יזום
2. והשנייה היא, שכאשר המבקר בדף ממלא את פרטיו בטופס, הפרטים הללו מצטרפים לקהילת מנויי התוכן שלך, כך שמרגע זה – הוא יקבל את כל התכנים שתשלח לקהילה - תכנים מקצועיים חינמיים ובעלי ערך - שיועילו לו, ותכנים מכירתיים בעלי ערך - שיועילו לו וגם לך!
 
זה מתחיל להיות מעניין... אז מה צריך להיות בטופס?
כדי שהטופס ימלא את תפקידו כהלכה, חשוב להתייחס לארבעה מרכיבים קריטיים:
1. בולטות – הוא חייב לבלוט בין סך כל המרכיבים בדף הנחיתה. טיפ שלי: רצוי שייראה לעין המבקר ללא צורך בגלילה ("מעל הקו התחתון")
2. כמות השאלות – שאלות רבות ממיינות טוב יותר את הנרשמים, אבל עלולות להבריח לקוחות פוטנציאליים. טיפ שלי: עדיף להתחיל במינימום הנתונים ההכרחי לתקשורת יזומה (שם מלא וכתובת דוא"ל), ולהוסיף עוד שדות ככל שהקשר יעמיק
3. מדיניות פרטיות – כדי לעודד את המבקרים להירשם חובה עליך להוריד את רף החרדה שלהם, ולהבטיח (וגם לקיים בהמשך) שלא לעשות בפרטים שלהם שימוש שונה מזה שלשמו נרשמו. טיפ שלי: חשוב להיזהר מעודף ספציפיות שתימנע ממך למנף את קהילת המנויים שלך בהמשך (הבטחתם לא לעשות שום שימוש נוסף ברשימת הטיפים. עכשיו... איך יוצאים מזה)
4. כפתור ההמרה –מספיק גדול - כדי למשוך את העין, מספיק בולט – כדי לא להיבלע בין יתר מרכיבי הדף, ועם טקסט מדויק ומניע לפעולה. טיפ שלי: בנליות אפקטיבית עדיפה על מקוריות בלתי מובנת...

דף נחיתה הוא כמו סנדוויץ'. בלי הלחם - זה לא זה...
כמו שכל שף יודע, מה שעושה חוויה קולינארית מושלמת הוא סך כל המרכיבים: סטייק טוב הוא סטייק טוב, אבל אי אפשר בלי מתאבנים בהתחלה וקינוחים בסוף.... גם כדי שדף הנחיתה שלך יעשה את העבודה כמו שצריך, עליו להיות חלק משרשרת שכנוע רבת חוליות. תחילה, יש לייצר את חוויית השיווק המקדימה:
• להפיק תוכן שיווקי אפקטיבי מוכוון לקוחות פוטנציאליים
• לבנות נוכחות תוכן רלבנטית שמושכת את תשומת הלב של הקוראים הנכונים
• ולחתום בתיבת תהודה כתובה היטב, שמובילה את הקוראים המתאימים אל הדף

אבל, כדי שהתהליך יהיה מושלם וימלא את תפקידו כהלכה, הוא חייב להסתיים בחוויית שירות משלימה:
• קודם כל, לספק למנוי הטרי את המתנה המובטחת (התמורה)
• שנית, להגיד יפה תודה ולהזמין אותו להכיר צדדים נוספים שלך ושל העסק שלך
• ועכשיו לפניך המשימה המשמעותית מכולן: להתחיל לבנות מערכת יחסים אקטיבית, פרודוקטיבית ואפקטיבית, שתאפשר לך להציע למנוי החדש שלך הצעות רכש מזדמנות. קה-צ'ינג!

באוויר או לא באוויר. זאת השאלה.
כאילו... מה השאלה? דף אינטרנטי חייב להיות מאוחסן באוויר, כלומר בשרת כלשהו:
• זה יכול להיות במסגרת האתר שלך (ובלבד שאפשר להעלים ממנו את תפריטי הניווט)
• או שזה יכול להיות בשרת אחר (כל מה שצריך זה לתת למתכנת לבנות את הדף ב- HTML, להתקשר לחברה שמספקת שירותי אחסון, לקנות שטח ולהעלות את הדף לאוויר)
• ויש אפשרות שלישית, פשוט נפלאה, והיא: להיעזר בתוכנת הדיוור האלקטרונית "שלח מסר", שמספקת שירות של דפי נחיתה במסגרת שירותי הדיוור שלה – ללא עלות נוספת, על בסיס עורך טקסט סטנדרטי ועם תוספת טופס רישום בקליק אחד בלבד. בעיניי, זה הפתרון האידיאלי: גם יפה. גם אופה. ואם מגיעים ל"שלח מסר" דרך הקישור שלי - אפילו מקבלים 60 ימי התנסות חינם (במקום 30 יום, כמקובל).

אבל לא כל אחד יכול להיות קופירייטר...
זה נכון! כתיבה שיווקית זה לא משחק ילדים. צריך לדעת מה לכתוב, על איזה "כפתורים" ללחוץ, איך להוביל את הקורא צעד אחר צעד אל כפתור ההמרה... מתי בדיוק יהיה לך זמן לכל הג'אז הזה?...  כן, גם אני הייתי פעם במקום הזה, ואחרי שחרשתי על כתיבה שיווקית וקופירייטינג 20 ומשהו שנה, בניתי ערכת DIY לכתיבה שיווקית של דף נחיתה - כל מה שצריך כדי לבנות דף נחיתה שיווקי אפקטיבי, בלי לשבור את הראש ובלי לשרוף שעות.

הערכה כוללת 2 חלקים משלימים:
• תבנית שיווקית מושלמת של דף נחיתה
• קובץ תבניות של תכנים משלימים, ליישום קל, מהיר ואפקטיבי.

להצעת מחיר מפתה על הערכה ו/או לשאלות בנושא המאמר  – ניתן לפנות אליי למייל: info@aocm.co.il. ההצעה בתוקף רק עד ה- 30.11.11. 


נכתב על ידי עידית נעמן, מנכ"ל האקדמיה לשיווק באמצעות תוכן.
בניית אסטרטגיות תוכן I ייעוץ וליווי שיווקי I הדרכות והרצאות I כתיבה בתפירה עילית

לפרופיל של AOCM בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול נובמבר 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch