MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

עושים סדר בתקציב הפקת סרט

קיבלתם החלטה להפיק סרט אבל שוב עניין העלויות על הפרק?
אנחנו נתקלים לא פעם בשאלה למה כל כך הרבה כסף? ראשית, הפקה של סרט כרוכה בהרבה עבודה ואנשי צוות שונים שמתומחרים לפי רמת מקצועיותם. מאידך לא כל היקף הפקה מתאים לצורך ולמטרה. בכתבה הבאה נסקור את האלמנטים עימם ניתן להרכיב את ההפקה ולהפיק סרטי תדמית / סרטי מוצרים גם ברמות השקעה נוחות ומה תהליך העבודה המומלץ בכדי לעשות זאת נכון.

חשוב לציין שככל שהיקף ההשקעה גבוה יותר, כך לסרט סיכוי גבוה להיות מושקע ואיכותי יותר. אבל האם תמיד יש בכך צורך?

ראשית לפני שניגשים להפקה מומלץ לגבש בריף. בבריף יוגדרו בין היתר מטרות הסרט, בהתאם לכך בשילוב יכולת תקציבית, יקבע היקף ההשקעה בסרט. כלומר, אם הסרט הינו עבור מוצר יוקרתי ללקוחות בחו"ל או עבור ערב גיבוש למחלקה קטנה בחברה. למטרות הסרט השפעה על האלמנטים ההכרחיים או שאינם הכרחיים להפקה.

להלן כמה דוגמאות לחלופות אלטרנטיביות להפקה מוצלחת: אם מטרת הסרט הינה מצגת עסקית לפרזנטציות של אנשי המכירות בפגישות עם לקוחות, ניתן לבחון אפשרות של עריכת חומרי גלם קיימים, אבל אז נמליץ לשלב אפקטים בתוכנת After effects שיוסיפו לסרט פן יוקרתי, חדשני או 'הייטקיסטי'.

הפקת סרט עשויה לחייב יציאה למספר ימי צילום, כדי לחסוך בעלויות ניתן לבדוק את האפשרות לריכוז ימי הצילום עד כמה שניתן או לצאת עם צלם נוסף שיועיל בחיסכון בזמן.

בסרט המיועד לעלייה לאינטרנט עדיפה ההשקעה בקריאייטיב יוצא דופן על פני אנימציות יקרות וכבדות, צריך לקחת בחשבון שעדיין רוב הגולשים גולשים ברוחב פס של 1.5-2M, מה שאומר שהצפייה איטית ככל שהסרט מורכב משכבות של אפקטים ואנימציות מורכבות (למרות שמדיית האינטרנט בעיצומו של שינוי, רוחב הפס גדל ואיכות הצפייה באינטרנט משתפרת משמעותית).
בסרטים המיועדים למדיית האינטרנט, מנהל קריאייטיב מנוסה ידע לחבר את המסר של הסרט עם עולם התוכן של קהל היעד. סרט שמטרתו להציג מוצר בפיתוח יחייב הדמיה של המוצר באנימציה תלת מימד.

לבחירת לוקיישן השפעה גדולה על העלויות, החלטה על צילומים באולפן צילום מייקרת משמעותית את העלויות, בנוסף צריך לקחת בחשבון עלויות של עיצוב האולפן, השכרת ציוד ושירות של אנשי צוות נוספים. לעומת זאת צילום באולפנים במקרים מסוימים עשוי לסייע לצילומים מאחר ובאולפן ציוד תאורה וסאונד הקבועים במקום.

מרכיב הפקה נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת מבחינת כדאיות ההשקעה הוא בחירת שחקן/ים ו/או קריין/ים, העלויות כאן שונות משמעותית משחקן לשחקן וגם בין קריינים, ניתן להקליט קריינים מצוינים בעלויות סבירות לעומת קריינים מוכרים שעלותם גבוהה משמעותית.

חשוב להדגיש שלא מומלץ להוזיל עלויות במחיר של פגיעה באיכות הסרט הסופי, שכן סרט כזה, לא רק שאינו מועיל אלא אף עשוי להזיק. בכל מקרה מומלץ להשקיע בקריאייטיב העונה על מטרות הסרט, המוצר המשווק או התדמית שמעוניינים ליצור.

כל חברת הפקה שתעבוד בשיתוף אמיתי עם הלקוח תדע לייעץ מה הכרחי ומה פחות הכרחי להצלחת ההפקה.

לסיכום, יש הרבה מה לעשות לפני שרצים לשלם את מחיר ההפקה היקר ביותר...


הכותבת אופירה לוי, הינה בעלים ומנכ"ל של חברת רפאל הפקות המתמחה בהפקה של סרטים ואינטראקטיב למטרות פרסום ושיווק.

 

חזרה לראש הכתבה

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול גליון מרץ

 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch