MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

שיווק עסקים בפייסבוק למה ואיך


בעלי עסקים רבים פונים אלי ושואלים: "למה לי לשווק את החברה שלי בפייסבוק?"
במילא יש שם רק חברים שלי ובני משפחה. למה שירצו להצטרף ולקבל ממני מידע...ואיך עושים את זה נכון.

אז זה בדיוק העניין, הפייסבוק היא רשת, רשת חברתית.
החברים והמשפחה הם החברים הראשונים, אבל יש לפעול ולהרחיב את הרשת ולצרף כל הזמן עוד חברים, ספקים, לקוחות וקולגות.

המטרה בשיווק בפייסבוק היא ליצור ערוץ תקשורת קבוע ולשמור על רמה של זכירות ומודעות בעיני הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. להזכיר להם שאתם קיימים, מה אתם יודעים לעשות הכי טוב, אילו מוצרים ושרותים חדשים יש לכם להציע... זהו הדבר שיוצר את הקשר והמעורבות עם הלקוח שנקרא בשפה המקצועית engagement. באמצעות התקשורת הנ"ל אתם מקשיבים ללקוחות, מגיבים אליהם בזמן אמת ויודעים להציע להם מה שהם צריכים בהתאמה. הנוכחות בפייסבוק גורמת ללקוחות לזכור אתכם, לפנות אליכם ולהמליץ עליכם לחברים שלהם.

זהו שיווק פה לאוזן שעובד עבורכם. בפייסבוק כל חבר בעמוד הוא גם לקוח פוטנציאלי וגם איש יחסי ציבור.
ברגע שחבר מגיב למידע שלכם- כל החברים שלו רואים את התגובה ואז יש סיכוי טוב שגם הם יביעו עניין במידע עליכם ובמוצר שלכם.

סיבה נוספות לשווק חברה/עסק בפייסבוק הינה שזוהי חוויה שונה ומיוחדת, אתם הופכים להיות פחות רשמיים בעיני הלקוח ויוצרים קשר שהוא יותר אישי ופחות רשמי. אתם והלקוח יוצרים "קהילה" בעלת עניין משותף. הפייסבוק מאפשר לכם להעלות מידע ועדכונים ברמה שוטפת בניגוד לניוזלטר שבדרך כלל נשלח מידי חודש או בקשר טלפוני בו אתם "מציקים" ללקוח לעיתים.

מהי הדרך הנכונה לשיווק חברה/עסק בפייסבוק:
יש פה רק תשובה אחת נכונה – דף עסקי.
הדף העסקי הוא הכלי שאותו הקצתה הרשת החברתית לשיווק עסקים.
מבחינה חוקית אם אתם משווקים עסק באמצעות הפרופיל האישי אתם עוברים על החוקים של הרשת ומסתכנים בכך שהדף שלכם עם כל המידע והחברים ימחק על ידי הפייסבוק. וזה קורה לעסקים כל הזמן. סיבה נוספות היא שהדף הזה נסרק על ידי גוגל ומהווה סוג של אתר נוסף לחיזוק המותג שלכם ברשת.

בעמוד עסקי בפייסבוק ניתן ליצור לשוניות /כרטיסיות ייחודיות המעוצבות בהתאם למיתוג שלכם ניתן ליצור בפייסבוק "מיני סייט" לחברה שלכם.

איך משווקים עסק בפייסבוק?
הדרך לשווק וליצור עניין בפייסבוק היא באמצעות תוכן. גם כאן התוכן הוא המלך.
התוכן צריך להיות קצר ממוקד וכזה שמשרת את המטרות השיווקיות שלכם.
התוכן צריך לעורר תגובות, לרגש, לספק מידע רלוונטי, להפנות למקורות מידע אצלכם באתר או במקורות אחרים.
התוכן צריך להצחיק, להפתיע לגרום ללקוחות למעורבות ושיתוף מידע אתכם ועם החברים שלהם.
חשוב לציין שפעילות בפייסבוק אינה פעילות חד פעמית אלא מחייבת מעורבות שלכם ברשת ורמה מסויימת של השקעה תקציב ומשאבי זמן.

נכתב על-ידי ורד פליטמן, יועצת לשיווק באינטרנט

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול ינואר 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch