MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

שני חוקים של מיתוג מבפנים החוצה

אם קראתם את כל הספרים והמאמרים על מיתוג אסטרטגיה ועיצוב, הם הציעו סביר להניח כי עסקים צריכים לזהות מה היתרון המבדיל שלהם , מה עושה אתכם ייחודיים ובעלי ערך ללקוחותיכם הנוכחים והפוטנציאליים. זהו צעד ראשון חשוב בתהליך המיתוג.

הבעיה, עם זאת, היא שרוב העסקים נאבקים עם המשימה: הם אינם יכולים לזהות בקלות מה שעושה את המותגים שלהם מוערכים. הם בסופו של דבר מסיימים עם משפטים שגרתיים על מוצריהם בהצהרות מעורפלות כגון "שירות לקוחות מעולה" ו "באיכות גבוהה".

לעסקים אלו, מומחי מיתוג מיד יאמרו שיש להם בעית מיתוג. ומה הפתרון שהם בדרך כלל ממליצים? זה לחזור ללוח השרטוט ולקחת ניסיון נוסף לזיהוי איכות המבדילה את המותג.

זה המקום שבו החוכמה המקובלת היא שגויה. אם המאבק כדי למצוא תשובות לשאלה, מהי הייחודיות של החברה שלי ושל מוצריה? ואם, למעשה, תכונות המוצר שלכם אינן "פורצות" החוצה מעל המתחרים שלכם, אז אין לכם בעיית מיתוג, יש לכם בעיה עסקית.

זה העסק שלכם, לא המיתוג שלכם, אשר לא מציע שום דבר בעל ערך ייחודי, מה  שמוביל אותי אל החוק החשוב ביותר של מה שאני קורא לו "מיתוג אורגני."

1. מותג טוב חייב להתחיל מחברה טובה אשר מציעה מוצרים ושירותים מעולים

כן, אמרתי את זה. המוצרים והשירותים שחברה מציעה הרבה יותר חשובים מהמיתוג שלה וכיצד המותג משווק. חברות דוחק אשר אינן מצליחות לפתח מותג משכנע מזכירות לי את האמרה הישנה על: לשים ליפסטיק על חזיר. חברות כאלה הן חברות המשווקות מוצרי צריכה ולמתג חברות מסוג זה המלחמה הינה קשה. חברות כאלו צריכות קודם לכן לבחון את מה שהן מציעות לצרכן לפני שהן יוצאות במיתוג


תהליך המיתוג, במילים אחרות, צריך להתחיל מבפנים החוצה.

כדי להציע, כי המוצר חשוב יותר מהמותג זהו כמו "חילול השם" בקרב מומחי המיתוג. מומחי מיתוג מתעקשים כי הלקוחות בוודאי קשרו רגשי למותג, אם כי המותג חייב להיות מוצלח, למשל, החיבור הרגשי הוא מה שמניע אותם לשלם  $4 לכוס קפה סטארבקס.

החשיבה הזו אינה נכונה. אנשים משלמים $4 לכוס קפה סטארבקס לא משום שהם עשו חיבור רגשי למותג, אלא בגלל שהם עשו חיבור רגשי למוצר. לקוחות סטארבקס אוהבי קפה של סטארבקס. הם אולי אוהבים את המותג, אבל הם התאהבו במוצר קודם לכן.

מומחי מיתוג מבלבלים את המותג ואת המוצר, מה שמביא את החוק השני של מיתוג אורגני.

2. ללקוחות חייב להיות קשר לחברה, מוצריה או שירותיה, לפני שהם יכולים ליצור קשר למותג

לפני שהיה מותג טוב היתה חברה טובה שסיפקה מוצרים מעולים או שירותים. המיתוג בא מאוחר יותר.

תראו רק כמה מהמותגים הגדולים: אפל, גוגל, דיסני, הונדה, וול מארט, סטארבקס. יש סיבה מדוע אנשים אוהבים את המותגים הללו, ויש לה הרבה מה לעשות עם המותג.

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, גוגל כמעט שאינה משקיעה במיתוג שלה למעט הלוגו בעמוד הבית שלה. גוגל אינה דואגת למיתוג היא דואגת ליצירת מוצר אשר יהיה מעל מתחרותיה ואשר יביא תועלת רבה יותר ללקוחותיה.

גוגל משקיע אאת האנרגיה שלו באלגוריתמים על מנת לייצר את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר. משתמשי Google התאהבו בגוגל כי זה עזר להם למצוא את המידע שהם מחפשים יותר מאשר מנועי חיפוש אחרים עשו. בקיצור, משתמשי גוגל התאהבו במוצר של גוגל לפני שהם הושפעו מהמותג.

באותו אופן, אנשים התאהבו בקפה לטה של סטארבקס, מכוניות אמינות של הונדה, הפשטות של אפל (העיצוב שלה וקלות השימוש), ואת המחירים הנמוכים של וול מארט.

ישנם מקרים חריגים לכלל, כמובן. יש חברות המשווקת מוצרי צריכה אשר משקיעות סכומים עצומים לתוך בניית המותג שלהם ומוצרים אלו גם מצליחים. אם יש לכם את תקציב השיווק של נייקי, אתם יכולים לעשות זאת גם כן, אני לא הייתי ממליץ על זה.

תמיכה נוספת באימרה "המוצר ראשון, המותג שני " הינה הטענה כי נאמנות למותג יכול להיות חולף. תעשיית הרכב היא דוגמה: נאמנות למותג של יצרניות רכב היא בשפל של כל הזמנים. זה משום שהחברות יותר מבעבר מייצרות מכוניות באיכות גבוהה, והקונים נוהרים איכות, ולא מותגים.

ההצלחה האחרונה של יונדאי מדגים את הנטייה של לקוחות נוהרים איכות על מותגים. בפחות מעשור, הלכה יונדאי ללא מעמד למעמד 10 המדורגים. וזה כבר לא קשור למיתוג. הסיבה הינה שאם בעבר יונדאי היתה ידועה ביצור מכוניות באיכות ירודה, כעת היא מייצרת מכוניות הזוכותבפרסים על איכות במחירים נמוכים יותר מאשר המתחרים ".

מיתוג, והבחנה - משנה

אני לא אומר מיתוג זה לא חלק קריטי בתהליך שיווק. מותג חזק אשר ניתן לשייכו בקלות למוצר של החברה ואשר נותן ערך מבדל של החברה, מוצר, או שירות זהו דבר שלא יסולא בפז. עיצוב גרפי נכון ומיתוג משפר את יכולתו של הצרכן לזהות ולהתחבר לחברה ולמוצריה.

הזהות מניחה את כל יסודות מאמצי השיווק של החברה. הטענה היא לא שלא למתג, אלא להבין את המגבלות של מותג בפני עצמו וגם את החשיבות של הערך האמיתי שמציעה החברה.

לכן, אם לחברה שלכם ישנה בעיה לענות לשאלה "מה מבדיל את המותג שלך?" במבט ראשון תבחנו מה שמבדיל את העסק שלכם, מוצרים ושירותים. תראו את כל הדרכים שבהן אתם יכולים לספק ללקוחותיכם ערך רב יותר לעומת המתחרים שלכם.

הנה מספר דרכים לבדל את החברה שלכם:

1. ספק המייצר במהירות, אספקת שירותים מהירה, חומרים באיכות גבוהה יותר, ו 24 / 7 שירות לקוחות
2. בצע ביקורי בית
3. אחריות לכל החיים, החזרת הכסף במלואו ללקוח, הוראות הפעלה מפורטות
4. לספק מאפייני מוצר שהמתחרים שלך אינם מציעים
5. להציע מחירים נמוכים
6. אספקת המוצר עד לדלת הלקוח
7. עיצוב אריזת מוצר בצורה ייחודית
8. המשך מעקב עם הלקוחות בטלפון או בדוא"ל
9. לספק ראיות אמפיריות להפגין עליונות שלך
10. להציע שירותים נוספים מעבר לשירות העיקרי שהינך משווק. 

אלה הם רק כמה רעיונות. פתחו את הרשימה שלכם, ותזהו היכן תוכלו להעניק את הערך הרב ביותר ללקוחות שלכם.

אינכם יכולים להתעלם מבידול. עד שלא תוכלו לדעת בבהירות מה הערך הייחודי שאתם כחברה נותנים ללקוחות שלכם, מאמצי המיתוג שלכם יצטרכו לחכות. אחרת, אתם פשוט שמים ליפסטיק על חזיר.


נכתב על ידי מר אריה אופס מנכל חברת Illuminate Marketing     

הכתבה נלקחה מתוך Marketing Profs ותורגמה מאנגלית לעברית.

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2010

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch