MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

שפה בסרט - המונחים הבסיסיים להתנהלות מול חברת הפקה

החלטתם להפיק סרט, התגבשתם על תקציב, הסכמתם על קריאייטיב, אספתם הצעות מחיר אבל אופס מה השפה? לאנשי התעשייה שפה מקצועית שהרבה מהלקוחות לא מבינים את משמעותה.
אספתי עבורכם מספר מושגים בסיסיים שיתרמו לכם הן בעת בחירת הספק והשוואת הצעות מחיר והן בזמן ההפקה על מנת שתוכלו להבין מה לעזאזל הם אומרים? (הדפיסו ושימרו במגירה)

להפקה מלאה של סרטי תדמית או סרטי מוצר בפרט יש 3 שלבים מרכזיים -
Pre production,
Production,
Post production


Pre production
שלב טרום צילומים. בשלב זה נכנסות כל ההכנות וההערכות לקראת הצילומים , התוכניות ,התכנים וכדו'.

תחקיר שלב חשוב בו חברת ההפקה אוספת מידע על פעילות החברה. מאוד חשוב להקדיש לשלב הזה את הזמן הדרוש, מאחר והתחקיר מאפשר לחברת ההפקה להכיר את החברה מקרוב ולהתחבר לזהות שלה ולערכי המותג.

בריף מסמך המתאר את העסק, המערך השיווקי ומטרות ההפקה - המוצרים או השירותים, החזקות, היתרונות התחרותיים, המיצוב, אישיות המותג, מסרים שיווקיים, מסר מרכזי לסרט ועוד.

קונספט הרעיון המרכזי שממנו יתגבש הקריאייטיב.

קריאייטיב הרעיון המרכזי של הסרט הנותן קו מנחה בהכנת התסריט. הקריאייטיב מחבר את המסרים השיווקיים המילוליים למסרים חזותיים, לרוב מטרת הקריאייטיב להפתיע ביצירתיות. חשוב לשים דגש שהקריאייטיב ייתן מענה הולם לבריף ולמטרות ההפקה.

סינופסיס מסמך ראשוני המתאר את הסרט המתוכנן באופן כללי. התסריט מתבסס על הסינופסיס ומאוד חשוב שהלקוח יהיה מעורב, יעבור על הסינופסיס ויאשר אותו.

תסריט התסריט מתאר באופן מפורט את הצילומים המתוכננים, כיצד הדברים מתיישבים סאונד מול תמונה, כולל פירוט טקסטים.

ברייק דאון פרוט התסריט לכל מרכיבי ההפקה שלו. מסמך הכנה ליום צילומים המפרט את יום הצילומים לכל סצנה שתצולם. כולל לוח זמנים, סצנות, שוטים, טקסטים, תפאורה, אביזרים. ברייק דאון מארגן את יום הצילום, מייעל ומתאם בין הצוות.

לוקיישן פשוטו כמשמעו - מיקום. לבחירת הלוקיישן השלכות רבות על ההפקה. הלוקיישן משפיע על בחירת ציוד הצילום והתאורה, בחירת צוות צילום, תפאורה וכדומה. לקריאייטיב השפעה על בחירת הלוקיישן.

סיור לוקיישנים במידה והצילומים אינם מצולמים באולפן צילום, הבמאי, המפיק והצלם נפגשים בלוקיישן ומתכננים את יום הצילום. הבמאי משתף את הצוות בתוכנית הצילום והצוות בוחן את התאורה ונותן את הדרישה לציוד הדרוש.

קופירייטינג כתיבה שיווקית. הקופירייטר מתרגם את המסר המרכזי והמסרים של הסרט לתוכן שיווקי ועורך טקסט לקריינות, סלוגן וכתוביות.

Story board תיאור מצויר של השוטים המתוכננים לסרט. בעיקר נחוץ בהפקת סרט אנימציה, מתפקידו של מאייר הסטורי בורד לצייר סקיצה המתארת את הסרט באופן מפורט.

Production
זהו השלב העיקרי - מועד הצילומים. אחרי כל ההערכות וההכנות חשוב לשים לב שזה שלב האל חזור, בשלב זה אנו מפיקים את חומר הגלם איתו נעבוד.

פריים מסגרת התמונה המצטלמת, כל מה שבפריים מצטלם.

קומפוזיציה ארגון האלמנטים בפריים.

Voice over סאונד של קריין או מרואיין הנשמע ברקע כאשר במרקע צופים בסרט עצמו.

פאן תנועה של הפריים מימין לשמאל או משמאל לימין על גבי ציר אנכי.

דולי תנועה של כל המצלמה, בד"כ על גבי מסילה.

Post production
שלב שלאחר ימי הצילום, החומרים נאספים ומועברים לעריכה.

דגימה הורדת חומרי הגלם למחשב באופן דיגיטאלי לתוכנת העריכה.

ראף קאט עריכה ראשונית של הסרט המסדרת את השוטים לפי הסדר הכרונולוגי, נותן תמונה ראשונה של הסרט. בד"כ ללא מיקס סאונד, ללא מעברים ואפקטים.

After effects תוכנה מתקדמת לעריכת אפקטים, לרב עושים בה שימוש לפתיחים, פרסומות, אנימציה ואפקטים מיוחדים.

Off line עריכה ראשונית של הסרט לא באיכות שידור.

On line עריכה סופית של הסרט הכנה לשידור. באון ליין עובדים על: כותרות, מיקס סאונד, אפקטים, מתקנים צבע.

פוסט סאונד עריכת השמע של הסרט, ניקוי רעשים, עריכת המוסיקה בהתאם לתמונה , אפקטים בסאונד (סאונד אפקטס)

רינדור פעולה שעושים על הסרט הסופי, התוכנה מחשבת כל פריים ופריים בתמונה כדי שנוכל לצפות בזמן אמת.

רזולוציה התמונה שבמסך מורכבת מפיקסלים, כמות החדות והפירוט של המסך תלויה ברזולוציה.

שידור עורך האון ליין מכין את הסרט הסופי בהתאם לטכנולוגית השידור.

... נרדמתם במהלך הקריאה... לא תאמינו אבל הרשימה עוד ארוכה. מה שנתנו לכם זה את המונחים הבסיסיים להתנהלות מול חברת ההפקה. מנהלי שיווק ותקשורת שיווקית העובדים עם חברות הפקה, לא תמיד מרגישים בנוח כשלא מבינים את שפתם המקצועית, על מנת שתרגישו בנוח ותפגינו ביטחון, הגשנו לכם את המונחים הבסיסיים להתנהלות בהפקות של סרטים. עכשיו אתם יכולים להתרווח ! טיפ חשוב מאיתנו: הקפידו על שלב ה- Pre production, השלב הזה הוא יותר בידיו של הלקוח וכמו בכל מהלך שיווקי לתכנון השפעה על תיאום הציפיות, הגדרת הדרישות והיסודות להצלחת ההפקה!


הכותבת אופירה לוי, הינה בעלים ומנכ"ל של חברת רפאל הפקות המתמחה בהפקה של סרטים ואינטראקטיב למטרות פרסום ושיווק. לתגובות : Ofira@refaelpro.co.il

 

לפרופיל העסקי של רפאל הפקות בפורטל מרקום מול


חזרה לראש הכתבה

 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch